دلایل افزایش سرسام آور هزینه سرویس مدارس چیست؟

به گزارش لیسون، هزینه سرویس مدارس در مقایسه با سال گذشته 35 درصد افزایش داشته است بعلاوه 50 درصد هزینه برگشت نیز محاسبه و به رانندگان پرداخت می گردد.

دلایل افزایش سرسام آور هزینه سرویس مدارس چیست؟

به گزارش تسنیم، در کنار تمام مسائل پیش روی خانواده ها از یافتن مدرسه خوب، عدم ثبت نام در مدارس دولتی عادی به بهانه محدوده بندی، شهریه مدارس دولتی و شهریه های گزاف مدارس غیردولتی این بار نرخ بالای سرویس مدارس، دردسر نو خانواده ها شده است.

نرخ سرویس مدارس حتی برای مسافت های کوتاه 5 یا 10 دقیقه ای رقمی معادل 7 تا 9 میلیون تومان است. این رقم برای مسافت های طولانی تر تا 18 میلیون تومان از سوی خانواده ها گزارش شده است.

در همین ارتباط محمدرضا، ولی زاده؛ رئیس اداره توسعه انجمن های اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش درباره شرایط نرخ سرویس مدارس گفت: سال 98 آخرین سال ارائه آموزش حضوری بود و اینگونه نیست که در سال 1401 به نرخ اعلامی شورای شهر در سال 98، 25 درصد اضافه گردد بلکه باید سه سال رشد در بخش نرخ نامه مورد توجه باشد.

ولی زاده ادامه داد: نماینده اولیا در کارگروه ماده 18 باید در پیشنهاد نرخ به شورای شهر نقش آفرینی و مطالبات والدین را مطرح کند.

بعلاوه احمد محبی؛ دبیر کارگروه ماده 18 در این رابطه گفت: با تصمیم کارگروه ماده 18 سال جاری شاهد افزایش 35 درصدی نرخ سرویس مدارس نسبت به سال گذشته هستیم که این موضوع هفته گذشته به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شد.

وی اضافه کرد: افزایش نرخ سرویس مدارس براساس هزینه خودرو و حقوق و دستمزد راننده محاسبه می گردد و شاید براین اساس اندازه افزایش باید بیش از 35 درصد هم باشد.

دبیر کارگروه ماده 18 در یک برنامه رادیویی در واکنش به افزایش بیش از 100 درصدی هزینه سرویس مدارس متذکر شد: در مقایسه با سال گذشته شاهد افزایش 35 درصدی هستیم. سال های گذشته رانندگان و شرکت ها اعتراض داشتند که فقط هزینه رفت دریافت و هزینه برگشت دریافت نمی گردد به عنوان مثال اگر از منزل تا مدرسه 3 کیلومتر راستا باشد فقط هزینه آن محاسبه و دریافت می گردد به همین علت در کارگروه ماده 18 تصمیم بر آن شد تا 50 درصد قیمت برگشت به رانندگان پرداخت گردد.

پیش از این محمدرضا، ولی زاده؛ رئیس اداره توسعه انجمن های اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به سامانه سپند گفته بود: این سامانه به وسیله وزارت کشور ایجاد و این امکان را به خانواده ها می دهد تا در خاتمه هر روز نمره ارزیابی به راننده بدهند و اندازه رضایت خود را از عملکرد اعلام نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 30 شهریور 1401 بروزرسانی: 30 شهریور 1401 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 2117

به "دلایل افزایش سرسام آور هزینه سرویس مدارس چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایل افزایش سرسام آور هزینه سرویس مدارس چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید