دو امید برای بهبود اوضاع مالی

به گزارش لیسون، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: هرچند شرایط مالی ایران نیز مانند بسیاری از دیگر کشورها پیچیده شده اما امیدهایی برای بهتر شدن شرایط نیز وجود دارد.

دو امید برای بهبود اوضاع مالی

عباس آرگون در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: اقتصاد ایران از حدود سه سال پیش با مشکل تحریم های آمریکا دست و پنجه نرم نموده و این مسئله محدودیت هایی را در حوزه های مختلف برای فعالان مالی ایران به وجود آورده است.

به گفته وی، صرف رفتن ترامپ از کاخ سفید می تواند یاری کند که شرایط قدری به سمت عادی شدن رفته یا لااقل بخشی از مسائل و محدودیت های کاسته گردد. این در حالی است که تنها ایران با سیاست های ترامپ مسئله ای نداشت و جابجایی در دولت آمریکا می تواند به همکاری های تجاری در سراسر دنیا نیز یاری کند.

عضو اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه تغییر در دولت امریکا، نمی تواند عاملی برای رفع شدن مسائل اقتصاد ایران باشد، گفت: دلیل این موضوع دو واقعیت بسیار مهم است. واقعیت نخست انکه با تغییر دولت ها در آمریکا، در رویکرد کلان آنها در قبال ایران تغییری ایجاد نمی گردد. آنالیز عملکرد روسای جمهوری مانند کلینتون، بوش، اوباما، ترامپ و به زودی بایدن نشان خواهد داد که آنها در نگاه کلان با یکدیگر هم نظرند و تنها تاکتیک های اجرایی آنها متفاوت است که دقیقا ما باید کوشش کنیم از فضای به وجود آمده در دل همین تاکتیک ها استفاده کنیم.

آرگون ادامه داد: مسئله دوم این است که اقتصاد ما در داخل با مسائل و محدودیت های جدی روبرو است و از مسائلی که در زمینه حمایت از فراوری وجود دارد تا سفته بازی ها، فسادها و رانت ها و بسیاری از مسائل دیگری همگی ریشه در داخل دارند. از این رو اینکه انتظار داشته باشیم با تغییر در امریکا مسائل داخلی ما حل گردد قطعا دور از واقعیت خواهد بود.

وی با اشاره به خبرهای امیدبخشی که درباره فراوری واکسن کرونا منتشر شده، بیان نمود: در ماه های گذشته، شیوع کرونا، بسیاری از تجارت ها و فعالیت های مالی را به شدت کاهش داد و به تجارت بین المللی آسیب زد. از این رو هرچند تا از بین رفتن این خطر زمانی طولانی باقی مانده است اما صرف رسیدن به فرمول واکسن می تواند امیدها را برای کاهش خطر کرونا افزایش دهد.

آرگون گفت: هرچند در فضای کلان هنوز اقتصاد ایران به تحولات جدی احتیاج دارد اما دو خبر کنار رفتن ترامپ و رسیدن به واکسن کرونا، می تواند بارقه هایی از امید ایجاد کند که در ماه های آینده شرایط مالی کشور قدری بهتر گردد.

به گزارش خبرنگاران، با شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، جو بایدن نامزد دموکرات ها از ابتدای بهمن سال جاری کار خود را در کاخ سفید شروع خواهد نمود.

بایدن وعده داده که به برجام باز خواهد گشت و تحریم ها علیه ایران را کاهش می دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 دی 1399 بروزرسانی: 6 دی 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1317

به "دو امید برای بهبود اوضاع مالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو امید برای بهبود اوضاع مالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید