رکود سنگین در بازار خودرو، ریزش 2میلیاردی بعضی خودروهای خارجی

به گزارش لیسون، رییس انجمن نمایشگاه داران خودروی مرکز با اعلام کاهش سه تا پنج میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی و 10 تا 15 میلیون تومانی خودروهای مونتاژی در روزهای گذشته، گفت: بازار خودرو در رکودی سنگین به سر می برد، با این حال انتظار ورود اتومبیل های خارجی سبب کاهش شدید قیمت این دسته از خودروها تا 2 میلیارد تومان شده است.

رکود سنگین در بازار خودرو، ریزش 2میلیاردی بعضی خودروهای خارجی

سعید موتمنی در گفت وگو با ایرنا گفت: در روزهای گذشته شاهد کاهش میانه سه تا پنج میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی و افت 10 تا 15 میلیون تومانی خودروهای مونتاژی در بازار هستیم.

وی گفت: این روزها همانند چند ماه گذشته رکود کامل بر بازار حاکم است و به جز افرادی که تقاضای واقعی برای خودرو داشته یا قصد تبدیل به احسن کردن آن را دارند، مشتری به بازار مراجعه نمی کند.

این مقام صنفی، شرایط 25 روز گذشته بازار را متعادل توصیف کرد و گفت: شاید در بعضی روزها بنا به دلایلی شاهد افزایش یا کاهش جزئی قیمت ها باشیم، اما در مجموع بازار آرام است.

وی با بیان اینکه بازار تشنه ورود خودروهای تازه وارداتی است، اعلام نمود: امروز قانونگذار، واردات خودرو را مصوب نموده و مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز آن را بلامانع دانسته است؛ بر این اساس انتظار می رود آیین نامه و ضوابط نحوه واردات هرچه سریع تر تهیه و تدوین گردد.

افت شدید قیمت خودروهای خارجی

وی اعلام نمود: از زمانی که بحث واردات خودرو در کشور داغ شده و اخبار مثبت سیاسی را شاهد بودیم، قیمت ها در سراشیبی سقوط قرار گرفته است، به طوری که خودروهای با قیمت تا 10 میلیارد تومانی به مقدار 2 میلیارد تومان و خودروهای تا پنج میلیارد تومانی، به مقدار یک میلیارد تومان افت قیمت تجربه نموده است.

موتمنی ادامه داد: بعلاوه در این مدت، خودروهای در محدوده چهار میلیارد تومانی، به مقدار یک میلیارد تومان؛ اتومبیل های سه میلیارد تومانی، حدود 700 میلیون تومان و خودروهای در محدوده 2 میلیارد تومانی بین 500 تا 600 میلیون تومان کاهش قیمت داشته است.

وی بعلاوه با اشاره به اعلام قیمت های تازه خودروهای مونتاژی از سوی شورای رقابت، توضیح داد: این قیمت ها تا به امروز هیچ تاثیری بر بازار نداشته است و حتی در بعضی موارد شاهد افت قیمت ها بودیم، زیرا بازار در رکود کامل است.

رییس انجمن نمایشگاه داران خودروی مرکز معتقد است: در چنین شرایطی، اگر عرضه خودرو افزایش یابد، قیمت ها کاهش بیش از پیش را تجربه خواهد نمود.

وی تاکید نمود: به طور قطع سال جاری واردات خودرو به کشور انجام می گردد، به همین علت شاهد عقب نشینی آن دسته از افرادی هستیم که قصد سرمایه گذاری در این بازار را داشتند.

موتمنی گفت: در صورتی که واردات خودرو آزاد گردد، به نفع مصرف کننده و به نفع بازار خواهد بود.

امروز شاهد افت یک تا هفت میلیون تومانی تولیدات ایران خودرو و سایپا در بازار بودیم. بعلاوه در دسته خودروهای مونتاژی قیمت بعضی خودروها بین 10 تا 95 میلیون تومان افت ثبت شد.

منبع: فرارو
انتشار: 20 تیر 1402 بروزرسانی: 20 تیر 1402 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 2243

به "رکود سنگین در بازار خودرو، ریزش 2میلیاردی بعضی خودروهای خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکود سنگین در بازار خودرو، ریزش 2میلیاردی بعضی خودروهای خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید