رکورد بالاترین نرخ هفتگی مرگ و میر در آمریکا شکسته شد

به گزارش لیسون، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، ایالات متحده آمریکا در هفته گذشته (از دوشنبه 30 اُم نوامبر لغایت یکشنبه ششم دسامبر) مرگبارترین هفته خود را از ماه آوریل تا به امروز پشت سر گذاشت.

رکورد بالاترین نرخ هفتگی مرگ و میر در آمریکا شکسته شد

در این بازه زمانی، ایالات متحده 15 هزار تن از شهروندان خود را بر اثر ابتلا به کووید -19 از دست داد.

در هفته منتهی به ششم دسامبر، شمار مبتلایان جدید به این ویروس در آمریکا با رشدی 19 درصدی به 1.4 میلیون نفر رسید.

در میان ایالتهای آمریکا، دو ایالت رودآیلند و ایندیانا بالاترین نرخ ابتلا را نسبت به سرانه جمعیت به خود اختصاص دادند؛ بطوری که در این دو ایالت از هر 100 هزار نفر، روزانه 700 نفر به این بیماری مبتلا می شوند.

از سوی دیگر، ایالتهای داکوتای شمالی و داکوتای جنوبی از لحاظ نرخ مرگ و میر نسبت به سرانه جمعیت، در صدر ایالتهای آمریکا قرار دارند. اما از نظر میزان کل قربانیان کرونا، ایالتهای تگزاس و ایلینوی بالاترین نرخ مرگ و میر را- هرکدام با 1200 مورد مرگ در روز- به خود اختصاص داده اند.

دولت و مقامات بهداشتی ایالات متحده هشدار می دهند که در هفته ها و ماههای آینده به دلیل مسافرت افراد و گردهمایی های خانوادگی نرخ ابتلا به کووید -19 و مرگ و میر افزایش خواهد یافت.

در همین ارتباط، دکتر آنتونی فائوچی مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای واگیردار (CDC) آمریکا گفت: فکر می کنم ماه ژانویه وحشتناک باشد چون ما شاهد موج [کرونایی] روز شکرگزاری هستیم که بر موج [کرونایی] ایام کریسمس اضافه می گردد.

طبق داده های پروژه ردیابی کووید، در سرتاسر ایالات متحده نتیجه 10.5 درصد از تستهای کرونا مثبت است که در مقایسه با یک هفته پیش از آن رشدی 9.8 درصدی را نشان می دهد.

از میان 50 ایالت آمریکا، در 34 ایالت نرخ تست مثبت کرونا 10 درصد یا بیشتر اعلام شده و بالاترین نرخ تست مثبت کرونا به ایالتهای آیووا و آیداهو با 52 درصد و داکوتای جنوبی با 50 درصد اختصاص دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 دی 1399 بروزرسانی: 14 دی 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1332

به "رکورد بالاترین نرخ هفتگی مرگ و میر در آمریکا شکسته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکورد بالاترین نرخ هفتگی مرگ و میر در آمریکا شکسته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید