سرامیک های صنعتی دانش بنیان به صنایع کشور نفوذ کرد

به گزارش لیسون، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، هلدینگی دانش بنیان، انواع محصولات پیشرفته آلومینایی، کاتالیست، سیلیکاتی، آلفا آلومینا، گاما آلومینا و غیره در ایران را تولید می کند که این محصولات بخش بزرگی از نیاز صنایع مختلف کشور را مرتفع کرده است.

سرامیک های صنعتی دانش بنیان به صنایع کشور نفوذ کرد

این شرکت دانش بنیان از سال 74 کار خود را در حوزه تولید گلوله های سرامیکی آلومینایی مورد استفاده در بالمیل های صنعتی (آسیاب های صنعتی) آغاز کرد و این کار را با ایجاد خط تولید لاینرهای آلومینایی بالمیل برای حفاظت از پوشش فلزی آسیاب های صنعتی ادامه داد. پس از تثبیت این دسته از محصولات در بازار، برنامه بعدی خود را نفوذ به صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و سرامیک قرار داد.

این محصولات در صنایع مختلفی مانند نفت، گاز و پتروشیمی، معدن و فولاد، کاشی، سرامیک، چینی، لعاب، رنگ و سیمان، صنایع شیمیایی و غذایی، صنایع هوای فشرده، دیر گداز و غیره به کار می رود. سرامیک بال های آلومینایی و سیلیکاتی به عنوان یک محصول استراتژیک توسط این شرکت، تولید و در مدت کوتاهی با توجه به کیفیت بالا و اختلاف قیمت چشمگیر آن با نمونه های مشابه خارجی در بازار داخلی، توانست جای خود را در صنعت باز کند.

به گفته اصغر برهانی، مدیر عامل این شرکت دانش بنیان، توسعه تولید محصولات سرامیک های ضد سایش مورد مصرف صنایع معدنی و فولادی هدف بعدی این شرکت قرار گرفت. تولید اکتیو آلومینا با اتکا به دانش بومی و ساخت 100 درصدی تجهیزات لازم در صنایع مختلف محصول دیگر این شرکت بود. این محصول، شرکت را در لیست تولیدکنندگان کاتالیست و جاذب در اندازه صنعتی قرار داد.

وی گفت: قطعات ویژه آلومینایی مورد نیاز صنایع مختلف کشور و تولید کاتالیست های بازیابی گوگرد برای پالایشگاه های گاز کشور و صنایع نفت گاز و پتروشیمی، آجرهای ضد اسید در صنایع غذایی و آزمایشگاهی و فرآوری سنگ آهن الیژیست مورد استفاده در گل حفاری، رنگ های ضدخوردگی و صنایع فولاد از محصولات دیگر شرکت ما است.

این فعال دانش بنیان بیان نمود: ما با اتکا به توان داخلی از سال 95 به تولید پودر گاما آلومینا به عنوان ماده اولیه تعدادی از محصولات مورد استفاده در این صنایع همت کردیم و با این کار، خروج ارز از کشور را کاهش دادیم. تولید با کیفیت آلفا آلومینا در این شرکت، ایران را به پنجمین کشور تولید کننده این ماده استراتژیک در دنیا بدل کرد.

برهانی ادامه داد: آلومینا دارای ساختارهای کریستالی متفاوت است که بیشتر آنها ناپایدار هستند. تنها فاز پایدار، فاز آلفا آلومینا است. ویژگی های آلفا آلومینای ما شامل استحکام فشاری بالا، سختی بالا، مقاومت به سایش، مقاومت در برابر محیط های شیمیایی حتی در دماهای زیاد، رسانایی گرمایی بالا، دیرگدازی بالا و مقاومت دی الکتریک بالا می شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 آبان 1399 بروزرسانی: 22 آبان 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1223

به "سرامیک های صنعتی دانش بنیان به صنایع کشور نفوذ کرد" امتیاز دهید

1 کاربر به "سرامیک های صنعتی دانش بنیان به صنایع کشور نفوذ کرد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرامیک های صنعتی دانش بنیان به صنایع کشور نفوذ کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید