سرمایه اجتماعی و توسعه مالی در بازار کتاب

به گزارش لیسون، کتاب سرمایه اجتماعی و توسعه مالی نوشته پاتریک فرانکوئیس با ترجمه محسن رنانی و رزیتا مویدفر منتشر شد.

سرمایه اجتماعی و توسعه مالی در بازار کتاب

به گزارش خبرنگاران، این کتاب در 214 صفحه با شمارگان هزار نسخه و قیمت 42هزار تومان به وسیله موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی منتشر شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب سرمایه اجتماعی و توسعه مالی آمده است: ماموریت این کتاب تبیین رابطه سرمایه اجتماعی با فن آفرینی است. و البته فن آفرین را به اسم مدیر خط شکن توسعه می بیند. یعنی نوسازی (مدرنیزاسیون) که یکی از مراحل مقدماتی توسعه است زمانی پی درپی می تواند توسعه یابد و بخش های تازه تر و نوتر زندگی را در برگیرد که به طور متوالی در فناوری، فن آفرینی رخ دهد و فناوری های جدیدی وارد عرصه های تازه ای از زندگی شوند.

برای آن که نیروهای خلاق و فن آفرین دست به فن آفرینی بزنند ما نیازمند ثبات و پایین بودن نااطمینانی هستیم، و سرمایه اجتماعی یکی از اصلی ترین منابع کاهش نااطمینانی در هر جامعه ای است. در این جا حلقه اصلی فن آفرینی و سرمایه اجتماعی شکل می گیرد؛ سرمایه اجتماعی رفتارهای انسان ها و آینده را پیش بینی پذیر، فعالیت های مالی را امیدبخش، و ارتباطات، تعاملات و مبادلات را لذت بخش می نماید. و هرچه سرمایه اجتماعی کاهش یابد نه تنها دلپذیری فعالیت ها کم می گردد، بلکه خطر فریب خوردن و از دست دادن فرصت ها و تعرض به حقوق مالکیت افزایش می یابد. و البته هرچه در جامعه ای سیاست بی ثبات تر، قانون بی حرمت تر، اخلاق شکننده تر، سنت ها تخریب شده تر، سیاست مداران فریبکارتر، فساد گسترده تر، و شفافیت کم تر باشد، سرمایه اجتماعی پایین تر خواهد بود و چنین می گردد که در جامعه ای با چنین ویژگی هایی اصولا فن آفرین شکل نمی گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1716

به "سرمایه اجتماعی و توسعه مالی در بازار کتاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه اجتماعی و توسعه مالی در بازار کتاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید