سفارت آمریکا در لیبی خواهان ازسرگیری فوری صادرات نفت از لیبی شد

به گزارش لیسون، سفارت آمریکا در طرابلس خواهان ازسرگیری فوری صادرات نفت از لیبی و فعالیت سازمان ملی نفت این کشور شد.

سفارت آمریکا در لیبی خواهان ازسرگیری فوری صادرات نفت از لیبی شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سفارت آمریکا در طرابلس، بر ضرورت ازسرگیری فوری فعالیت سازمان ملی نفت در لیبی و صادرات مجدد نفت از بنادر شرقی و مرکزی این کشور تاکید نمود.

19 ژانویه (دو روز پیش)، با سرانجام یافتن کنفرانس برلین ، مشارکت کنندگان در این کنفرانس (آمریکا، روسیه، فرانسه، بریتانیا، چین، آلمان، ترکیه، ایتالیا، مصر، امارات، الجزایر، کنگو و چهار سازمان بین المللی و منطقه ای شامل سازمان ملل، اتحادیه اروپا، اتحادیه آفریقا و اتحادیه عرب) تصمیماتی برای حل بحران لیبی اتخاذ کردند که یکی از این تصمیمات مربوط به مسئله نفت بود.

شرکت کنندگان در این کنفرانس با اشاره به اهمیت یکپارچگی نهادهای لیبی، بویژه بانک مرکزی و سازمان ملی نفت این کشور خواهان تضمین امنیت تاسیسات نفتی لیبی شدند و با هرگونه کوشش برای سوء استفاده غیرقانونی از منابع انرژی در این کشور مخالفت کردند.

مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا ابراز امیدواری کرد که در نتیجه کنفرانس برلین، تاسیسات نفتی لیبی مجددا بازگشایی گردد.

وی تاکید نمود که تاسیسات نفتی لیبی که از سوی نیروهای خلیفه حفتر مسدود شده اند با کاهش تنشها بعد از این کنفرانس بین المللی دوباره بازگشایی شوند و جریان صادرات نفت دوباره برقرار گردد.

از روز شنبه گذشته، به دستور ارتش ملی لیبی تحت فرماندهی خلیفه حفتر، صادرات نفت از بنادر شرقی و مرکزی این کشور متوقف شده که به خسارت 700 هزار بشکه در روز برای این کشور منجر می گردد. ارتش ملی لیبی کنترل بخش های شرقی و مرکزی این کشور را به عهده دارد. در پی این امر، شرکت نفت لیبی، شرایط فوق العاده اعلام نمود.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 754

به "سفارت آمریکا در لیبی خواهان ازسرگیری فوری صادرات نفت از لیبی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفارت آمریکا در لیبی خواهان ازسرگیری فوری صادرات نفت از لیبی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید