سهم درآمدی دانشگاه های تهران در بودجه 99 ، شریف و دانشگاه تهران در صدر

به گزارش لیسون، لایحه بودجه سال 99 از سوی هیئت دولت تصویب و برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی ارائه شد که در این لایحه بخشی از بودجه دانشگاه ها بر اساس درآمد های جاری است.

سهم درآمدی دانشگاه های تهران در بودجه 99 ، شریف و دانشگاه تهران در صدر

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، لایحه بودجه 99 اوایل هفته جاری از سوی هیات دولت مصوب و برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی ارائه شد.

در این لایحه میزان بودجه دستگاه های اجرایی معین شده که بودجه های اختصاص بخشی از سوی دولت و بخشی نیز بر اساس برآورد درآمد های دستگاه ها است که پرداخت می گردد.

دانشگاه های تحت نظر وزارت علوم و وزارت بهداشت نیز از جمله دستگاه های اجرایی در لایحه بودجه محسوب می شوند که بخشی از موارد اختصاص داده شده در بودجه 99 حاصل از درآمد های آموزشی و فرهنگی این نهاد ها است.

بر اساس اعلام وزارت علوم سال جاری تنها 10 درصد بودجه دانشگاه ها نسبت به سال گذشته رشد داشته است؛ اما مبالغی که به آنالیز آن پرداخته شده درآمد های حاصل از خدمات آموزشی و فرهنگی دانشگاه ها با توجه به پیش بینی ها و پیشنهاد هایی است که هر کدام از دانشگاه ها به دولت ارائه دارد و در بودجه 99 لحاظ شده است.

گفتنی است، جدول بودجه های 99 هنوز نهایی نشده و پس از آنالیز در کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی و کمیسیون تلفیق در صحن علنی مجلس تصویب خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 640

به "سهم درآمدی دانشگاه های تهران در بودجه 99 ، شریف و دانشگاه تهران در صدر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم درآمدی دانشگاه های تهران در بودجه 99 ، شریف و دانشگاه تهران در صدر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید