سیل در فرانسه و ایتالیا شماری کشته و مفقودی برجای گذاشت

به گزارش لیسون، جاری شدن سیل در شمال غربی ایتالیا و جنوب شرقی فرانسه تاکنون باعث کشته شدن و مفقودی در فرانسه و ایتالیا شده است.

سیل در فرانسه و ایتالیا شماری کشته و مفقودی برجای گذاشت

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران و به نقل از یورونیوز، بارش سیل آسا و جاری شدن سیل در شمال غربی ایتالیا و جنوب شرقی فرانسه تاکنون باعث کشته شدن 2 نفر در فرانسه شده است و 2 نفر نیز در ایتالیا مفقود شده اند.

روز یکشنبه دو جسد در شهرستان وار فرانسه، واقع در منطقه ای میان شهرهای مارسی و نیس یافت شد. 2 نفر دیگر نیز در این منطقه مفقود شده اند. یکی از افراد کشته شده در اثر واژگون شدن یک قایق نجات متعلق به آتش نشانی منطقه جانش را از دست داد و جسد فرد دوم هم در یکی از روستاهای این منطقه در داخل خودرو اش پیدا شده است.

چندین رودخانه در جنوب شرقی فرانسه در روزهای شنبه و یکشنبه طغیان کردند و به خانه های اطراف، قایق ها و خودروها خسارات زیادی وارد شد.

همچنین روز یکشنبه مردم در چندن شهر در منطقه وار مجبور به ترک خانه های خود شدند و بیش از 4 هزار خانه با قطعی برق روبرو شد.

از سوی دیگر در ایتالیا نیز روز یکشنبه بارش باران های سنگین باعث جاری شدن سیل شد. به گفته مقامات این کشور تاکنون 2 نفر در جریان این سیلاب مفقود شده اند.

سطح رودخانه پو که طولانی ترین رودخانه ایتالیاست به شدت بالا آمده و رودخانه های کوچک تر طغیان نموده اند و همین باعث جاری شدن سیلاب شده است. این سیلاب باعث لغو مسابقه ماراتن برنامه ریزی شده در شهر تورین ایتالیا شده و ترافیک جاده ها و حمل و نقل ریلی را با اختلال جدی روبرو نموده است.

همچنین روز دوشنبه برای چندمین بار در هفته های جاری آب در شهر ونیز بالا آمد و بخش های قابل توجهی از این شهر توریستی گرفتار سیل شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 509

به "سیل در فرانسه و ایتالیا شماری کشته و مفقودی برجای گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیل در فرانسه و ایتالیا شماری کشته و مفقودی برجای گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید