تور سریلانکا ارزان: راهنمای جامع سفر به سریلانکا

به گزارش لیسون، تصور کنید سوار اسکوتر هستید یا در یک اتوبوس ساحلی در حال لذت بردن از یک ساحل زیبا هستید که تابحال ندیده اید. جنگل های بی خاتمه را با آبشارها و آب سرد یخی تصور کنید. تجسم کنید که معابد باستانی، استوپاها، کوهستان های عجیب و غریب و حیوانات وحشی را همه در کنار هم در یک جزیره کوچک مشاهده کنید. سریلانکا ، مروارید اقیانوس هند در زیر همسایه غول پیکرش، هند واقع شده است. این جایی است که من آن را خانه خود می دانم. مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید. بلیط هواپیما را مقرون به صرفه بخرید.

تور سریلانکا ارزان: راهنمای جامع سفر به سریلانکا

از سفر با تور سریلانکا ارزان به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا سریلانکا دیدن کنید.

Polonnaruwa

مکان ها و معابد تاریخی سفر به سریلانکا

مثلث فرهنگی، ساخته شده از سه شهر بزرگ تاریخی Anuradhapura ، Polonnaruwa ، و Kandy - غالبا مورد توجه قرار می گیرند. در داخل مثلث، تعداد زیادی از مکانهای تاریخی کمتر شناخته شده ای وجود دارد که باید از آن ها تماشا کرد. برترین مقاصد برای ماه عسل

Anuradhapura-city

صخره شیر سریلانکا

به عنوان هشتمین عجایب دنیای نامگذاری شده است. صخره شیر یک شاهکار معماری است و اگر شما عاشق تاریخ هستید، نباید این مکان را از دست بدهید. خرید بلیط هواپیما تهران سریلانکا

Pidurangala

در نزدیکی صخره شیر سریلانکا Pidurangala واقع شده است که در این سالها در اینستاگرام مشهور شده است. Pidurangala با نمای صخره شیر، به عنوان تصویر پس زمینه بسیاری از صفحه نمایش ها، چشم انداز ای بسیار خیره نماینده دارد. کاملا ارزشش را دارد که یک ساعت پیاده روی کنید تا به بالای این صخره برسید.

Yapahuwa

با رانندگی سه ساعته از دامبولا به Yapahuwa می رسید جایی که چهارمین پادشاهی در آنجا بوده است. در این مکان ارگی بر روی صخره گرانیتی ساخته شده است که حدود 100 متر ارتفاع دارد. حال آنکه کتیبه های صخره ای صومعه ریتیگالا، داستان نویسان پنج گانه دوره گذشته هستند، Jathika Namal Uyana بزرگترین جنگل آهنی سریلانکا و کوه کوارتز صورتی در آسیا است.

معابد

معابد Ambekke ، Lankatilake و Gadaladeniya در نزدیکی Kandy درب شان را به روی گردشگران باز نموده اند. مجسمه غول پیکر بودا Aukana و Buduruwagala در Wellawaya مکانهای تماشای و جذابی برای بازدید هستند. Mulkirigala یکی دیگر از معابد سنگی باستانی است که چندین سال است که معروف شده است.

این جزیره بعلاوه دارای چندین معبد معروف هندو است. زمانی که فستیوال ها و مراسم هندو برگزار می گردد، علاقمندان از سراسر دنیا به معبد Seetha Amman در Nuwara Eliya و معبد Nallur Kandaswamy در Jaffna می فرایند. رزرو هتل سریلانکا

Gadaladeniya

سفر به سریلانکا و گشت و گذار در حیات وحش

اگر تماشا حیوانات وحش در فهرست کارهای شما در سریلانکا واقع شده است، از مراجعه به مراکز حیات وحش غیر اخلاقی مانند پرورشگاه فیل پیناوالا و جوجه های لاک پشت غیرمجاز خودداری کنید. درعوض ، برای تماشا حیوانات وحشی در زیستگاههای طبیعی خود در پارک ملی بازدید کنید. Yala ، Udawalawe و Kaudulla با گذشت سالها به طرز دیوانه نماینده ای شلوغ شده اند. اما ناامید نشوید چون سریلانکا 26 پارک ملی برای بازید دارد. سافاری در سفر به سریلانکا

Yala-park

Kaudulla-park

سواحل سریلانکا

سریلانکا به عنوان یک کشور جزیره ای، سواحل زیبا و بی شماری دارد که بسیاری از آنها را هرگز در یک کتاب راهنمای گردشگری پیدا نخواهید کرد. در اینجا چند ساحل برتر را معرفی می کنیم.

ساحل جنوبی سریلانکا

Mirissa ، Weligama ، Unawatuna Hikkaduwa: سواحل بسیار محبوب ، اما بسیار شلوغ ، به ویژه در فصل اوج گردشگری و توریسم است.

Mirissa

Hiriketiya ، Thalalla ، Dikwella ، Tangalle: روستاهای ساحلی خلوتی است. ساحل Goyambokka ، Rekawa ، و Gurupokuna را ببینید.

Tangalle

ساحل شمالی سریلانکا

نام Aptly به علت درختان Casuarina است که در ساحل قرار دارند. ساحل Casuarina در Karainagar ساحلی محبوب در بین شمالی ها است.

ساحل شرقی سریلانکا

Nilaveli ، Uppuveli و Arugam Bay سواحل محبوب شرقی هستند، با این حال ، ساحل کوماری و سواحل Oluvil نیز بسیار زیبا هستند.

Nilaveli

سواحل غربی سریلانکا

جنوب Kalpitiya یک دهکده ماهیگیری کوچک به نام Kappalady واقع است که این منطقه ساحل ماسه ای و صخره های بلند و آبهای آبی فیروزه ای دارد.

برترین زمان سفر به سریلانکا ؟

سریلانکا یک مقصد عالی برای تمام فصل هاست. اما دسامبر تا آوریل برترین ماه ها برای سفر به سریلانکا محسوب می گردد. آب و هوای نسبتاً دلپذیر دسامبر و ژانویه، که ماه های اوج سفر به سراسر جزیره هستند. در شهرهای روی تپه مانند نوورا الیا صبح ها و شب های سرد را تجربه خواهید کرد.

سریلانکا از انتها ماه مارس تا آوریل بسیار گرم است. این گرما تقریبا غیرقابل تحمل است. اما باید گفت که هوای سریلانکا غیرقابل پیش بینی است. به احتمال زیاد شب های آوریل دمای کمتری را احساس می کنید.

دسامبر تا ماه می، فصل زیارت قله آدم (ع) است. ماه می زمان باران های موسمی است، و باید گفت که بسیاری از بخش های جزیره مستعد سیل هستند. با این حال ، اگر برنامه ریزی خوبی داشته باشید ، مسافرت در زمان باران های موسمی، خود تجربه ای زیباست.

بارندگی موسمی در منطقه شمال غربی از ماه می تا سپتامبر است. اما شروع ماه آوریل در ساحل شرقی که تا سپتامبر ادامه دارد، زمان بارندگی موسمی است. در طول این فصل، ساحل شرقی به بهشت گشت و گذار تبدیل می گردد. در ماه آگوست به علت کندی پرهرا (جشنواره محلی که هر ساله در کندی برگزار می گردد) شاهد افزایش گردشگران هستیم. اکتبر تا نوامبر جمعیت زیادی را مشاهده نمی کنید، بنابراین می تواند زمان مناسبی برای سفر به جزیره باشد.

Weligama-south-beach

در سفر به سریلانکا چه غذاهایی بخوریم؟

در سریلانکا ، غذا خوردن مقرون به صرفه است به شرط آنکه از رستوران های خانوادگی و غرفه های غذا خرید کنید. غذاهای بین المللی مانند ایتالیایی ، فرانسوی یا باواریایی هرگز طعم خوبی نخواهند داشت، فقط یک نسخه سریلانکایی از طعمشان را خواهید چشید. بنابراین بهتر است فقط از غذاهای سریلانکایی بخورید.

چندین رستوران مجلل غذاهای معروف سریلانکا را در کلمبو سرو می نمایند. اما همواره غذاهای خانگی را در رستوران های محلی خوشمزه ترهستند. با گرفتن غذا از این رستوران ها شما نه تنها تجربه غذاهای محلی را خواهید داشت بلکه از این طریق مستقیماً از جامعه بومی نیز حمایت خواهید کرد. غذاهای سریلانکا سرخ شده ، قرمز و تند هستند. بیشتر آشپزان در رستوران منطقه ها روستایی از شما این سؤال را می پرسند که ادویه دوست دارید یا نه؟

Udawalawe-park

تفریحات در سفر به سریلانکا

پیاده روی

کل سریلانکا سبز است. متأسفانه، بخش بزرگی از کشور سریلانکا برای ساخت آسمان خراش ها است و درحال از بین بردن درختان جنگلی هستند.

پیاده روی به ویژه در روستاهای کوهستانی مانند الا و هاپوتاله به سرعت در بین مسافران رواج پیدا نموده است. برای تماشا بعضی از منظره ها شگفت انگیز باید کمی پیاده روی کنید و توصیه می گردد یک راهنمای محلی را نیز همراه خود ببرید.

شنا و گشت و گذار در ساحل سریلانکا

میریسا و ولیگاما در ساحل جنوبی و خلیج آروگام در ساحل شرقی بعضی از نقاط دنیاگردی سریلانکا هستند. اگر رویای تماشا تمام ساحل را دارید بهتر است یک اسکوتر اجاره کنید و در ساحل جنوبی رانندگی کنید. سواحل بکر با شن و ماسه پودری و آبهای آبی کاملاً شما را مجذوب خود خواهد نمود.

Unawatuna-Hikkaduwa-south

پرواز بادبادک در سفر به سریلانکا

آیا می دانید شبه جزیره کالپیتیا و مانار از نقاط معروف دنیا ازنظر پرواز بادبادک هستند؟ فصل اوج پرواز بادبادک بین ماه های تابستانی می تا اکتبر است. در حالی که ماه های دسامبر تا مارس فصل کم رونق برای بادبادک است. برای اینکه به مکان خلوت بروید، به سمت روستاهای کم حمعیت مانند کپالادی در شبه جزیره کلپیتیا بروید. از طرف دیگر، مانار به ندرت بازدید نماینده دارد. این منطقه بعد از جنگ داخلی سال 2009، کم کم درهایش را به روی گردشگران گگردده است.

kandy-city

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 1 آذر 1400 بروزرسانی: 1 آذر 1400 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1840

به "تور سریلانکا ارزان: راهنمای جامع سفر به سریلانکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور سریلانکا ارزان: راهنمای جامع سفر به سریلانکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید