چرا سردار ایرانی از روسیه دل نمی کند؟

به گزارش لیسون، روزنامه شرق - سپهر خرمی: سردار آزمون، مهاجم تیم ملی ایران باوجود حضور بلندمدت در لیگ برتر روسیه هرسال پیشنهاد های قابل توجهی از لیگ ها و باشگاه های معتبر اروپایی دریافت می نماید، اما هربار که خبر جذب این بازیکن از سوی یکی از تیم های قدرتمند اروپا منتشر می گردد، این موضوع در حد یک خبر کوتاه باقی می ماند و پیش نمی رود تا اینکه سردار همچنان یکی از بازیکنان ایرانی حاضر در لیگ روسیه باقی بماند. این بار خبر علاقه باشگاه ناپولی ایتالیا برای جذب سردار آزمون منتشر شده است تا شاید باشگاه سابق مارادونا و ایگواین بتواند اولین بازیکن ایرانی تاریخ خود را به دست بیاورد.

چرا سردار ایرانی از روسیه دل نمی کند؟

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

پیشنهاد از لاتزیو، واکنش سردار و خبر انتقالش

اولین تیم ایتالیایی که نسبت به جذب سردار آزمون در تابستان 2017 علاقه نشان داد، تیم فوتبال لاتزیو بود؛ تیمی باسابقه و با قدمت بالا، خواستار جذب مهاجم تیم ملی ایران شده بود. سردار در نقل وانتقالات ژانویه 2019 با قراردادی به ارزش 12 میلیون یورو و به مدت سه سال ونیم از روبین کازان به زنیت پیوست و با توجه به اینکه دو فصل دیگر با باشگاه روسی قرارداد دارد، مسئولان لاتزیو برای جذب او باید رضایت مدیران زنیت سن پترزبورگ را جلب می کردند. مذاکرات به خوبی پیش می رفت و بسیاری از طرفداران فوتبال، سردار را در لباس لاتزیو می دیدند، اما جدل و بحث بین دو باشگاه رستوف و روبین کازان، پروژه انتقال عظیم را منتفی کرد. بحث و جدلی که برای سردار ایجاد شد، همه چیز را خراب کرد. باشگاه روستوف و روبین کازان بر سر این بازیکن جدال داشتند و کار به دادگاه عالی ورزش رسید. در نهایت لاتزیو (از جذب این بازیکن) عقب نشست.

پیشنهاد مارسی به رستوف برای جذب سردار

اما زمانی که سردار یکی از بازیکنان محبوب رستوف روسیه بود، پیشنهاد باشگاه مارسی به دستش رسید. اتفاقی که می توانست لیگ فرانسه را برای فوتبال دوستان ایرانی جذاب تر از قبل کند. تقابل سردار آزمون در مارسی با تیم های قدرتمندی، چون لیون پاری سن ژرمن و بوردو سوژه جذابی بود که به حقیقت تبدیل نشد. سایت sov روسیه در گزارشی درباره این اتفاق در سال 2016 نوشت: سردار آزمون چهارشنبه شب با اطلاع از حضور نمایندگان باشگاه فرانسوی مارسی کوشش زیادی کرد تا توانایی هایش را به نمایش بگذارد. این بازیکن سخت مورد توجه مارسی واقع شده است و در این راه دو نفر از نمایندگان باشگاه فرانسوی مذاکرات اولیه با روستوف را شروع و حتی پیشنهاد اولیه خود را ارائه دادند تا زمینه جذب آزمون را فراهم نمایند. بعد از رفع شدن مسائل اقتصادی رستوف، این باشگاه قید فروش سردار را زد تا مهاجم تیم ملی ایران همچنان در لیگ روسیه بماند و به گلزنی هایش ادامه دهد.

لیورپول و رؤیایی که محقق نشد

در تابستان 2019 بود که خبر انتقال آزمون به قهرمان لیگ برتر انگلیس در رسانه های ایرانی منتشر شد. سایت اسپورتس کیدا در گزارشی درباره مهاجم تیم ملی فوتبال ایران نوشت: باشگاه لیورپول، سردار آزمون، مهاجم ایرانی زنیت سن پترزبورگ را با دید اضافه کردن به این تیم به منظور تقویت خط حمله سرخپوشان مرسی ساید، زیر نظر گرفته است. آزمون کل دوران حرفه ای اش را در لیگ برتر روسیه بازی نموده است و پیش از پیوستن به زنیت سن پترزبورگ در اوایل سال 2019، برای تیم هایی مانند روستوف و روبین کازان بازی کرد.

از زمانی که آزمون به قهرمان روسیه ملحق شد، بازی های تأثیرگذاری از خود ارائه کرد و در 12 بازی لیگ 9 گل به ثمر رساند. این مهاجم 24 ساله که او را با زلاتان ابراهیموویچ مقایسه می نمایند، اخیرا در ملاقات سوپرجام روسیه که استعدادیاب های لیورپول آن را از نزدیک تماشا کردند، دو گل برای زنیت به ثمر رساند. روزنامه معتبر مترو نیز گزارشی از عملکرد سردار آزمون منتشر کرد که این گزارش در سایت اصلی باشگاه لیورپول نیز بازنشر شد تا شایعه این انتقال قوت بگیرد.

سردار، اما در تبادل نظر با این رسانه بریتانیایی درباره انتقالش به باشگاه لیورپول در آینده ای نزدیک اطلاع داد: در پنجره نقل وانتقالات زمستان گذشته صحبت هایی از علاقه لیورپول برای جذب من مطرح بود، بااین حال احساسم این بود که انتقالم در آن مقطع زمانی درست نبود. اگر آن زمان به لیورپول می رفتم، فقط چند بازی می کردم و بیشتر زمان را روی نیمکت بودم؛ چون آن ها می خواستند فقط یک جای خالی را پر نمایند. می خواهم برای پیشرفت به یک تیم عظیم بروم. مطمئنم که در آینده ای نزدیک برای یک تیم تاپ اروپایی بازی خواهم کرد. سایت مرکاتو فوت ایتالیا همچنین رقم این انتقال عظیم را بین 20 تا 25 میلیون یورو دانسته بود؛ انتقالی که هیچ وقت رخ نداد و البته باشگاه لیورپول نیز به صورت رسمی به خبر این انتقال و تمایل به جذب بازیکن تیم ملی ایران واکنشی نشان نداد.

ناپولی؛ آخرین شانس 2020 سردار برای حضور در جمع خبرنگاران

مهاجم تیم ملی ایران درحال حاضر در جمع سه گلزن برتر لیگ روسیه واقع شده است و همین امر باعث شده تا همچنان باشگاه های اروپایی خواستار جذب او باشند. آخرین باشگاهی که به جمع مشتریان سردار اضافه شده، ناپولی است. روزنامه کوریره دلواسپورت تأیید نموده که حضور سردار در تیم ناپولی بازی دوسر برد برای هردو خواهد بود. در این گزارش با تیتر آزمون، پنج نکته ای که باید درباره هدف جدید باشگاه ناپولی دانست آمده: سردار آزمون شاید اولین بازیکن ایرانی در تاریخ باشگاه ناپولی شود. مهاجم تیم زنیت روسیه درحال حاضر شخصیت اصلی تیم روسی است. آمار این بازیکن تا امروز این موضوع را تأیید می نماید: در 29 بازی، این مهاجم گنبدی 14 گل زده و هفت پاس گل داده است.

آمار مهمی که باعث شده این باشگاه ایتالیایی برای جذب این بازیکن ایرانی اقدام کند. در ادامه با اشاره به اینکه در زمستان، سردار آزمون گزینه خرید تیم ناپولی برای خط حمله بود، آمده که او مهاجم تیم زنیت سن پترزبورگ است و به خاطر اینکه شهروند غیراروپایی است، خریدش کار آسانی نخواهد بود. اما ژیانتولی و گتوزو مدیر ورزشی و سرمربی تیم ناپولی به این بازیکن علاقه مند هستند و مالک باشگاه نیز نظر مثبت خود را اعلام نموده است.

دلیل جذابیت سردار برای تیم های اروپایی

اما چرا سردار آزمون برای تیم های اروپایی جذاب است؟ به این خاطر که سردار، فقط 24 سال دارد و در همین مدت کوتاه با انجام 49 بازی ملی پیروز به زدن 32 گل ملی شده است؛ اتفاقی که برای علی دایی در 24 سالگی، همراه با زدن فقط یک گل ملی بود. سردار سابقه حضور در لیگ قهرمانان اروپا و گلزنی مقابل بایرن مونیخ را در کارنامه دارد. او در فصل 2019-2020 لیگ قهرمانان اروپا نیز عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش گذاشت. تمامی این فاکتور ها باعث شده تا تیم های مطرح اروپایی برای جذب این بازیکن آینده دار اقدام نمایند.

سردار مقصر است؟

عدم انتقال سردار آزمون به یکی از تیم های مطرح فوتبال جهان، اما برای طرفداران فوتبال کمی عجیب به نظر می رسد؛ بازیکنی که هرسال دو، سه پیشنهاد عظیم از تیم هایی مانند لیورپول، مارسی و لاتزیو دارد، چرا از لیگ متوسط روسیه جدا نمی شود؟ آیا او قصد پیشرفت ندارد؟ آیا او نمی خواهد با توانایی گلزنی ای که دارد، مقابل عظیمان جهان کسب تجربه کند؟ دو سال پیش بود که خبرآنلاین گزارشی را منتشر کرد با این مضمون که سردار آزمون قراردادی 10 ساله را با قربان بردیف، مربی روسی خود امضا نموده که در این مدت باید تحت امر او باشد و بدون نظر و صلاحدید او نمی تواند به تیم دیگری ملحق شود.

در این گزارش آمده بود: سردار قراردادی را با بردیف، سرمربی سرشناس روسی دارد که تا 10 سال باید با این مربی همکاری کند. به نظر می رسد مربی سرشناس که مدیر برنامه های سردار هم هست، دوباره با کازان آشتی نموده و حالا بر همین اساس است که سردار با قراردادی چشمگیر به روستوف برمی شود. هرچند سردار آزمون به این گزارش در اینستاگرام شخصی خود واکنش نشان داد و هرگونه قرارداد بلندمدت با بردیف را تکذیب کرد، اما معین نیست چرا تمامی پیشنهاد های معتبر که برای جذب سردار به باشگاه های روسی می رسد، در حد یک خبر باقی می ماند و فراتر نمی رود؟ هرچند شاید انتقال سردار به ناپولی بتواند این شائبه را برای همواره از بین ببرد.

منبع: برترین ها
انتشار: 3 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1057

به "چرا سردار ایرانی از روسیه دل نمی کند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا سردار ایرانی از روسیه دل نمی کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید