شناسایی مولکولی که عامل جوش زدن است

به گزارش لیسون، پژوهشگران دانشگاه کلمبیا در آنالیز های خود، مولکولی را شناسایی نموده اند که عامل بروز جوش های ناشی از مصرف محصولات آرایشی است.

شناسایی مولکولی که عامل جوش زدن است

به گزارش خبرنگاران و به نقل از نیوساینتیست، پروتئینی که در پوست وجود دارد، می تواند دلیل بروز جوش ناشی از مصرف محصولات آرایشی را شرح دهد و سرنخ هایی نیز برای پیشگیری از چنین واکنش هایی ارائه کند.

آنمیک دی یانگ(Annemieke de Jong)، پژوهشگر دانشگاه کلمبیا(Columbia University) و همکارانش کوشش کردند تا دلیل تاثیر آلرژن را در بروز واکنش ایمنی نسبت به عطرها، خمیر دندان و کرم تعیین نمایند. آنها با یاری مجموعه ای از آزمایش ها دریافتند که بسیاری از آلرژن ها به خاطر تعامل با مولکولی موسوم به CD1a که در پوست وجود دارد، سلول های تی سیستم ایمنی را فعال می نمایند.

دی جانگ در این باره گفت: این آلرژن ها خود را در میان مولکول های لیپید CD1a مخفی می نمایند. سپس، به فعال شدن سلول های تی و بروز واکنش آلرژیک منجر می شوند اما می توان این واکنش های آلرژیک را متوقف کرد. اگر بتوانیم راهی برای عبور از آلرژن های متصل به CD1a پیدا کنیم، دیگر واکنش آلرژیک وجود نخواهد داشت.

وی اضافه نمود: شاید امکان یافتن راهی برای متوقف کردن فعالیت سلول تی در مرحله نخست وجود داشته باشد.

اگرچه این پژوهش در ظروف آزمایشگاهی اجرا شده اما دی یانگ باور دارد که مرحله بعد، آنالیز واکنش مشابه در پوست انسان خواهد بود. این پژوهش می تواند به بسیاری از بیماران مبتلا به حساسیت پوستی یاری کند و به پیشگیری از بروز حساسیت و واکنش های ایمنی منجر گردد.

این پژوهش، در مجله Science Immunology به چاپ رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 724

به "شناسایی مولکولی که عامل جوش زدن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی مولکولی که عامل جوش زدن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید