فعالیت دانشکده های دندانپزشکی تخلف محسوب نمی گردد

به گزارش لیسون، دبیر شورای آموزش دندانپزشی گفت: مراکز آموزشی و درمانی تعطیل نیستند، از آنجایی که دانشکده های دندانپزشکی نیز جزء مراکز آموزشی و درمانی محسوب می شوند، تعطیل نخواهند بود.

فعالیت دانشکده های دندانپزشکی تخلف محسوب نمی گردد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه تحصل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

بهزاد هوشمند، دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران گفت: دانشگاه ها در امر حضور دانشجویان به صورت مستقل عمل می نمایند، البته ما از سوی دبیرخانه به دانشکده ها اعلام نموده ایم که اگر در شرایط قرمز هستند از ستاد کرونا پیروی نمایند؛ اما اگر بخواهد با رعایت پروتکل های بهداشتی و محدود به فعالیت بپردازد، دانشگاه مسئول خواهد بود.

وی ادامه داد: در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز رزیدنت ها به ارائه خدمات درمانی می پردازند زیرا مردم باید از خدمات بهره مند شوند. اما اینکه دانشگاه الزام به حضور دانشجوها در دانشگاه کند، خودش باید جوابگو باشد.

هوشمند با اشاره به اینکه اگر به صورت رسمی ستاد کرونا اعلام نموده باشد که دانشکده های دندانپزشکی دانشگاه های علوم پزشکی باید تعطیل شوند و دانشگاه ها به آن عمل ننموده باشند، تخلف انجام شده است؛ اظهار کرد: اگر ستاد کرونا ابلاغیه ای در این رابطه نداشته باشد، تصمیم با دانشکده و دانشگاه خواهد بود.

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی اضافه نمود: بنده به عنوان دبیردندانپزشکی ابلاغیه ای رسمی در زمینه تعطیلی دانشکده های دندانپزشکی و یا حضور آن ها ندیده ام. اگر ابلاغ گردد هویت حقوقی پیدا خواهد نمود اما در ابلاغیه نوشته شده است که بعضی از مشاغل و اتسخرها و سینماها تعطیل هستند اما باقی مکان ها همچون وزارت بهداشت، اتوبوس ها، مترو و غیره تعطیل نشده اند.

وی توضیح داد: این دانشگاه ها مراکز آموزشی درمانی هستند به همین دلیل تعطیل بردار نخواهند بود. از طرفی دانشکده ها همچون بیمارستان ها هستند و تعطیل بردار نیستند.

هوشمند اظهار کرد: دانشگاه هایی که محل درس هستند تعطیل خواهند بود؛ اما مراکز آموزشی و درمانی تعطیل نیستند. دانشکده های دندانپزشکی نیز مراکز آموزشی و درمانی هستند؛ بنابراین تعطیل نخواهند بود. درهمین راستا بعضی از دانشکده ها مدیریت می نمایند و کلاس های درسی دانشجویان را تعطیل می نمایند و تنها دانشجویان را برای خدمات درمانی فرا می خوانند.

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی در خاتمه اعلام نمود: آنچه به صورت ابلاغ رسمی بوده است بحث آموزشی است و مربوط به بحث درمانی نمی گردد بنابراین فعالیت آن ها خلاف قانون نخواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 آبان 1399 بروزرسانی: 28 آبان 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1236

به "فعالیت دانشکده های دندانپزشکی تخلف محسوب نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت دانشکده های دندانپزشکی تخلف محسوب نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید