شورای امنیت ملی آمریکا با موضوع حمله آرامکو تشکیل جلسه می دهد

به گزارش لیسون، شورای امنیت ملی آمریکا یکبار دیگر روز پنجشنبه برای بررسی نحوه پاسخ به حمله تلافی جویانه ارتش یمن به تأسیسات نفت عربستان سعودی تشکیل جلسه می دهد.

شورای امنیت ملی آمریکا با موضوع حمله آرامکو تشکیل جلسه می دهد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رسانه های آمریکا خبر داده اند تیم امنیت ملی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قرار است یکبار دیگر روز پنجشنبه برای بررسی نحوه پاسخ به حمله تلافی جویانه ارتش یمن به تأسیسات نفتی عربستان سعودی تشکیل جلسه دهد.

روز شنبه23 شهریورماه یحیی سریع سخنگوی ارتش و کمیته های مردمی یمن گفت، یگان پهپادی یمن با 10 پهپاد پالایشگا ه های بقیق و خریص شرکت آرامکو در منطقه شرقیه عربستان سعودی را در چارچوب حق طبیعی و مشروع در پاسخگویی به جنایات ائتلاف متجاوز و محاصره پنج ساله یمن هدف قرار داد.

مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا بدون ارائه هرگونه سندی مدعی شد که این ایران و نه یمنی ها بوده اند که تأسیسات نفتی آرامکو عربستان را هدف قرار داده اند. او دیروز (چهارشنبه) وارد شهر جده، واقع در غرب عربستان سعودی شد و مورد استقبال ابراهیم العساف، همتای سعودی اش قرار گرفت. پامپئو در این سفر با محمد بن سلمان، ولی عهد و وزیر دفاع سعودی دیدار و گفت وگو کرد.

امروز روزنامه نیویورک تایمز گزارش داده مقام های امنیتی از تمامی بخش های دولت ترامپ در این جلسه شرکت خواهند کرد.

یک مقام ارشد آمریکایی گفت مارک اسپر، وزیر دفاع و جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا قرار است در جلسه دیگری که فردا جمعه برگزار می شود گزینه های جدید برای پاسخ به حمله آرامکو را به رئیس جمهور کشورشان ارائه کنند.

شبکه خبری سی ان ان نوشته تردیدهای مقام های دولت آمریکا در کاخ سفید، پنتاگون و سایر بخش های دولت درباره استفاده ترامپ از گزینه نظامی علیه ایران برای پاسخ به این حمله رو به افزایش است.

یک مقام ارشد نظامی آمریکا گفت: مسئله کماکان این است که همه گزینه ها برای پاسخ به ایران روی میز است ولی تمایل قدرتمندی که در رئیس جمهور وجود دارد این است که او علاقه ای به استفاده از حمله نظامی ندارد، بنابراین گزینه های دیگر ممکن است اجرا شوند.

این مقام آمریکایی گفت لحن تند ترامپ در روزهای گذشته در راستای این تمایل او است که می خواهد به ایران بفماند که کاخ سفید از کارهایی که آنها می کنند باخبر است.

وی اضافه کرد مقامات ارشد پنتاگون برای اجرای دستورات رئیس جمهور آمادگی دارند ولی مقام های ارتش، استفاده از گزینه های غیرنظامی را در صورت کارآیی آنها ترجیح می دهند.

به نوشته سی ان ان، گزینه های غیرنظامی، معرفی تحریم، تحریم های سایبری یا جابجایی نیروها در منطقه را شامل می شوند.

با اینحال مقامات ایران هرگونه مشارکت در این عملیات پهپادی را رد کرده اند. عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه) درباره اتهامات مقامات آمریکایی درباره حمله به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان گفت: 5 سال است یمن درگیر جنگ است و ائتلاف سعودی ها با پشتوانه کشورهای غربی مرتکب جنایات جنگی بسیاری در یمن شدند و طبیعی است که مردم یمن و نیروهای نظامی یمن برای متوقف کردن این جنایات واکنش داشته باشند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 390

به "شورای امنیت ملی آمریکا با موضوع حمله آرامکو تشکیل جلسه می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای امنیت ملی آمریکا با موضوع حمله آرامکو تشکیل جلسه می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید