شیرینجه روستایی توریستی در ازمیر ترکیه

به گزارش لیسون، روستای شیرینجه ترکیه کجاست؟

شیرینجه ترکیه یکی از 7 جاذبه ازمیر است که باید ببینید. شیرنجه روستایی کوچک با تاریخی جذاب، مناظری زیبا و غذاهایی لذیذ است که در کشور ترکیه حدود 85 کیلومتری شهر ازمیر روی تپه­ ها واقع شده ­است. شیرینجه یک ترکیب کامل از روستای سنتی، با معماری ترکیبیِ یونانی و ترکی است. اکثر خانه ­های یونانی به محلی برای اسکان مسافران و یا رستوران تبدیل شده ­اند. شما هنگام بازدید از شیرینجه حس می­ کنید که در زمان سفر کرد ه اید. نام قدیمی این محل کرکین است. در لفظ یونانی، کرکینجه و بعدها به شکل دیگری درآمده و در آخر چرکینجه نام گرفته؛­ در آن موقع محل زندگی بردگان یونانی آزاد شده بوده. در اوایل تشکیل جمهوری ترکیه نام آن رسما به شیرینجه تغییر کرد. در خصوص مبدا پیدایش شیرینجه ازمیر روایت های مختلفی وجود دارد؛ گروهی معتقدند عده ­ای از مردم برای فرار از جنگ به کوه ­ها پناه برده و این محل را برای زندگی انتخاب کردند. عده دیگر بر این باورند که مردم برای فرار از سیلاب ­ها به کوه ­ها رفته و این روستا احداث شده است. مردم شیرینجه بسیار مهربان و مهمان نواز هستند. کسب و کار اصلی آن ها در گذشته کشاورزی بوده، اما رفته ­رفته با توجه به شهرت این روستا گردشگری به منبع اصلی درآمد اهالی تبدیل شده است؛ البته هنوز هم کشاورزی در این منطقه رونق زیادی دارد.

شیرینجه روستایی توریستی در ازمیر ترکیه

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

چرا باید به شیرینجه ترکیه سفر کنیم؟

هنگامی که عزم سفر می­ کنیم معمولا هدف ما دیدن مناطق جدید، لذت بردن از طبیعت، بهره دریافت از آب و هوای سالم و البته فرار از آلودگی صوتی شهر­های بزرگ است. طبیعت زیبا، فضای سنتی و آب و هوای بسیارخوب روستای شیرینجه در نزدیکی ازمیر آن را به مقصد ایده ­آل گردشگری تبدیل نموده است. با سفر به شیرینجه برای چند روز هرچند کوتاه می­ توان از فضای زندگی صنعتی فاصله گرفت. همه روزه به خصوص در روزهای تعطیل، گردشگران داخلی و خارجی بسیاری از شیرینجه ترکیه بازدید می نمایند. با توجه به بافت روستا عکس های بی نظیری برای یادگاری می توان گرفت.

در روستای شرینجه ترکیه چه می بینیم؟

فضای سرسبز و خانه­ های دو طبقه با معماری سنتی، زیبایی شیرینجه را تکمیل نموده است. روستا از دوردست مانند یک نقاشی به نظر می­ رسد و از نزدیک بسیار مسحور نماینده است. خانه­ ها به وسیله خیابان­ های سنگفرش شده باریک به هم راه پیدا می نمایند و سبب می شوند شما احساس کنید به زمان پیش از صنعت و اختراع اتومبیل بازگشته اید. عبور وسایل نقلیه در خیابان ­های سنگفرش شده این روستا ممنوع است و فقط با اسب می توان تردد کرد. بنابراین شما فرصت خوبی دارید تا این زیبایی­ ها را با پای پیاده مشاهده کنید و از اسب سواری لذت ببرید. قدمت خانه ­های این روستا به زمانی می ­رسد که یونانی­ ها در آن سکونت داشتند. از دیگر بناهای تاریخی شیرینجه می توان به خانه مریم مقدس و کلیسای متروکه ارتودوکس اشاره نمود.

غذاهای خوشمزه شیریجه ترکیه کدامند؟

آب و هوای شیرینجه ترکیه مطبوع و کشاورزی در آن رونق بسیار دارد؛ آشپزان این منطقه غذاها را از تازه ترین و طبیعی ترین مواد آماده می نمایند. پس جای تعجب ندارد که غذاهای شیرینجه از بهترین ها باشد. شیرینجه ازمیر به داشتن محصولات غذایی متنوع و تازه معروف است. صبحانه روستا از معروف ترین صبحانه ­های ترکی است که تا به حال خورده اید، انواع پنیر، زیتون، گوجه، خیار، کره، خامه، مربا و غیره در صبحانه های شیرینجه دیده می گردد. در سایر وعده­ های غذایی نیز از گیاهان محلی که از تپه ­ها برداشت می­ گردد و روغن زیتون بسیار عالی استفاده می ­گردد. گوزلمه غذای معروف شیرینجه شامل نونی شبیه لواش است که داخل آن را با گوشت چرخ نموده، سیب زمینی و انواع سبزیجات تازه پر می نمایند. قهوه ترک با استفاده از یک تابه پر از شن که با حرارت گرم شده ­است تهیه می ­گردد. این روش سنتی و محلی قهوه را بسیار غلیظ و خوشمزه می­ کند.

از نوشیدن انواع چای­ ها مانند مریم­ گلی در شیرینجه غافل نشوید. مشهورترین محصولات باغی این منطقه زیتون و انجیر است البته هلو و انگور شیرینجه نیز بسیار معروف است.

بازار شیرینجه ترکیه

یک بازار ساحلی عالی در شیرینجه وجود دارد. تازه ترین و خوشمزه ترین مواد غذایی را می توان در غرفه­ های این بازار یافت. به طور معمول فروشنده های بازار شیرینجه به شما اجازه می ­دهند یک تکه از محصولات را امتحان نموده و سپس از آن بخرید. فراتر از مواد خوراکی صنایع دستی، جواهرات، انواع صابون های زیتون دست ساز، میوه های خشک، لباس­ های دست دوز، قلاب دوزی و.. را می توانید در این بازار ببنید. به راحتی می­ توانید از این بازار یادگاری و سوغاتی تهیه ­کنید و وسایلی منحصر به فرد که شما را همواره به یاد شیرینجه خواهد انداخت. علاوه بر بازارچه ساحلی هنگام گشت و گذار در شهر بانوان دست فروش را در خیابان­ های روستا مشاهده می کنید که محصولات خانگی خود را به فروش می رسانند.

منبع: دالاهو
انتشار: 17 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 525

به "شیرینجه روستایی توریستی در ازمیر ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیرینجه روستایی توریستی در ازمیر ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید