عاداتی که از جذابیت شما می کاهد

به گزارش لیسون، جاذبه هم یک هنر و هم یک علم است. محققان دریافته اند که بعضی عادات سبک زندگی می تواند شما را مجذوب کننده تر نشان دهد و بعضی از آن ها برعکس ممکن است از مجذوب کنندهیت شما بکاهد.

عاداتی که از جذابیت شما می کاهد

بعضی عادات سبک زندگی به طور مستقیم تاثیر غیرقابل توصیفی بر روی پوست می گذارند که شما را زیباتر یا مجذوب نمایندهتر نشان می دهد و بعضی دیگر تاثیری معکوس دارند.

در این گزارش به چند عادت سبک زندگی که موجب کاهش مجذوب نمایندهیت شما می گردد، اشاره شده است تا با اجتناب از انجام آن ها به مجذوب نمایندهیت هر چه بیشتر خود بیافزایید.

بر اساس یک مطالعه در سال 2017، داشتن تنها دو شب خواب ناکافی می تواند مجذوب نمایندهیت فرد را کاهش دهد. محققان از شرکت نمایندگان در مطالعه خواستند تا به مجموعه ای از عکس های افراد بر اساس مجذوب نمایندهیت آن ها امتیاز دهند. سوژه های عکسی که کم خواب بودند نسبت به افرادی که هشت ساعت کامل خوابیده بودند، مجذوب نمایندهیت کمتری داشتند.

یک چهره سالم و مجذوب نماینده با درجه خاصی از قرمزی تعیین می گردد که به نوبه خود نشان دهنده افزایش گشاد شدن عروق است. جریان خون به پوست به شدت با خواب تقویت می گردد و این اتساع عروق ممکن است راهی برای بدن به منظور تسهیل توزیع عوامل دفاعی درونزا باشد. با کمبود خواب، جریان خون در پوست کاهش می یابد و به گفته ارزیابی نمایندگان، چهره ها پس از نخوابیدن رنگ پریده تر به نظر می رسند. به همین علت کارشناسان توصیه می نمایند که خواب را در اولویت قرار دهید و هر شب هفت تا نه ساعت خواب با کیفیت داشته باشید.

تحقیقات نشان داده است که مصرف بیش از حد قند با پیر کردن فعال پوست، شما را پیرتر نشان دهد. این موضوع به این علت است که وقتی قند - گلوکز یا فروکتوز - مصرف می گردد، بدن در واکنش، موادی به نام محصولات نهایی گلیکاسیون پیشرفته (AGEs) فراوری می نماید. این سموم به کلاژن و الاستین دو پروتئین موجود در پوست که پوست را حجیم و جوان نگه می دارند، آسیب می زند؛ که در نتیجه منجر به بروز چین و چروک، افتادگی، رنگ پوست ضعیف و لکه های پیری می گردد.

نه تنها استرس مزمن باعث پیری زودرس افراد می گردد، بلکه مطالعات نشان داده اند که هم مردان و هم زنانی که سطوح بالایی از هورمون استرس به نام کورتیزول دارند، مجذوب نمایندهیت کمتری برای جنس مخالف دارند. یکی از نویسندگان مطالعه ای در سال 2012 که در آن زنان به تصاویر مردان امتیاز می دادند، گفت: به نظر می رسد که زنان می توانند مردانی را که قوی ترین پاسخ ایمنی را دریافت می نمایند، تشخیص دهند و آن ها را مجذوب نماینده ترین مردان می دانند. مطالعه جداگانه دیگری در سال 2013 که در آن مردان به تصاویر زنان امتیاز می دادند نیز نتایج یکسانی را نشان داد

محققان در یک مطالعه که در اروپا انجام شد، متوجه شدند: مردانی که رژیم غذایی گیاهخواری داشتند از نظر زنان، مردانه تر و مجذوب نماینده تر هستند. محققان در این مطالعه گروهی از مردان را که از رژیم های گیاهی یا گوشتی استفاده می کردند، جمع آوری کردند. به این مردان پد های زیر بغل داده شد تا بوی بدنشان را جمع آوری کند و از زنان خواسته شد تا هر پد را بو نموده و از نظر مجذوب نمایندهیت و مردانگی آن را ارزیابی نمایند. گیاهخواران بالاترین امتیاز را کسب کردند.

منبع: فرادید
انتشار: 24 خرداد 1401 بروزرسانی: 24 خرداد 1401 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 2041

به "عاداتی که از جذابیت شما می کاهد" امتیاز دهید

1 کاربر به "عاداتی که از جذابیت شما می کاهد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عاداتی که از جذابیت شما می کاهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید