تور ایتالیا: غلبه اومیکرون در ایرلند، واکسیناسیون در ایتالیا برای همه مشاغل اجباری می گردد

به گزارش لیسون، وزیر بهداشت ایرلند از غلبه سویه نو اومیکرون در کشورش خبر داده و رسانه های ایتالیایی از برنامه دولت برای توسعه طرح واکسیناسیون اجباری برای همه مشاغل از اول ژانویه خبر دادند.

تور ایتالیا: غلبه اومیکرون در ایرلند، واکسیناسیون در ایتالیا برای همه مشاغل اجباری می گردد

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از نشریه دی سایت آلمان، سویه نو اومیکرون همچنان در اروپا در حال توسعه است و بعد از انگلیس حالا در ایرلند هم غالب شده است.

غلبه سویه اومیکرون در ایرلند

وزیر بهداشت ایرلند بیان کرد که بر اساس ارزیابی های اخیر 51.6 درصد همه موارد ابتلا به کرونا دراین کشور بر اثر آلودگی به سویه اومیکرون است.

مشاور ارشد پزشکی دولت ایرلند هم اعلام نموده که کم تر از دو هفته طول کشید تا اومیکرون به سویه غالب کرونا در ایرلند تبدیل شد.وی اضافه نمود: این نشان می دهد این سویه تا چه میزان مسری است. وی کاهش ارتباطات را در این شرایط ضروری بیان کرد.

امروز صبح هم انگلیس بیان کرد که اومیکرون به سویه غالب در این کشور تبدیل شده و وزیر بهداشت انگلیس اطلاع داد که 60 درصد موارد ابتلا به کووید 19 در اثر آلودگی به سویه نو اومیکرون است.

تشکیل جلسه بحران در اسپانیا

اسپانیا هم تشدید محدودیت های کرونایی را در دستور کار قرار داده است. پدرو سانچز، نخست وزیر این کشور به علت افزایش چشمگیر آمار مبتلایان یک جلسه اضطراری تشکیل داده است.

وی در یک سخنرانی تلویزیونی بیان کرد که در کنفرانس ویدئویی با روسای منطقه ها خودمختار باید به مسئله تشدید اقدامات کرونایی پرداخته گردد. نخست وزیر اسپانیا بیان کرد که اومیکرون می تواند به زودی در اسپانیا به سویه غالب کرونا تبدیل گردد.

وی تاکید نمود که خطر این ویروس با وجود نرخ واکسیناسیون 90 درصد برای همه شهروندان واقعی است. شاخص ابتلای هفتگی در اسپانیا در حال حاضر به ازای هر 100 هزار نفر حدود 320 است. نخست وزیر اسپانیا اعلا کرد: ما نمی توانیم این شاخص ابتلا را تحمل کنیم و باید کوشش های خود را افزایش دهیم.

وی در عین حال بیان کرد که در حال حاضر هیچ شرایط اضطراری و یا اعمال قرنطینه در دستور کار نیست.

واکسیناسیون برای همه شاغلان در ایتالیا اجباری می گردد

ایتالیا هم واکسیناسیون اجباری برای همه شاغلان را در دستور کار قرار می دهد. به گزارش رسانه های ایتالیایی دولت در حال برنامه ریزی برای توسعه طرح واکسیناسیون اجباری برای همه شاغلان از ماه ژانویه است. تا به حال واکسیناسیون تنها برای کارمندان بخش های بهداشت و درمان، مدارس، پلیس و ارتش لازم بود.

فرانکو لوکاتلی، یکی ازمهم ترین مشاوران علمی دولت ایتالیا هم در سخنانی گفت: اقدامات بیشتر باید از افزایش بیش از حد موارد ابتلا در دوران تعطیلات جلوگیری کند. وی اضافه نمود: بعضی از اقدامات مانند طرح اجباری استفاده از ماسک در خارج از منزل به زودی اعمال می گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 بهمن 1400 بروزرسانی: 23 بهمن 1400 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1931

به "تور ایتالیا: غلبه اومیکرون در ایرلند، واکسیناسیون در ایتالیا برای همه مشاغل اجباری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ایتالیا: غلبه اومیکرون در ایرلند، واکسیناسیون در ایتالیا برای همه مشاغل اجباری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید