تور ایتالیا ارزان: آلمانی ها خواستار اجرای طرح واکسیناسیون اجباری هستند، انتقال بیماران کرونایی به ایتالیا

به گزارش لیسون، در پی وخامت اوضاع کرونایی در آلمان و کاهش ظرفیت بیمارستان ها بیماران برای درمان به ایتالیا منتقل می شوند و تمایل شهروندان آلمانی به اعمال طرح واکسیناسیون اجباری هم به شدت افزایش پیدا نموده است.

تور ایتالیا ارزان: آلمانی ها خواستار اجرای طرح واکسیناسیون اجباری هستند، انتقال بیماران کرونایی به ایتالیا

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا ارزان از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ان تی وی آلمان، اوضاع کرونایی در آلمان همچنان رو به وخامت است؛ در این شرایط نتایج تازهترین نظر سنجی که به سفارش آر تی ال و ان تی وی آلمان صورت گرفته نشان می دهد که تمایل آلمانی ها به اجباری شدن واکسن در کشورشان بیشتر شده است.

در اوایل آگوست حدود 63 درصد شهروندان آلمانی هوادار واکسیناسیون داوطلبانه و تنها 34 درصد خواهان واکسیناسیون اجباری در کشورشان بودند. این در حالی است که حالا شرایط تغییر نموده است.

بر اساس تازهترین نظر سنجی که به وسیله موسسه فورسا صورت گرفته است 64 درصد شهروندان خواهان واکسیناسیون اجباری برای شهروندان بوده و 36 درصد هم همچنان خواهان واکسیناسیون داوطلبانه هستند.

این شرایط البته در نقاط مختلف آلمان فرق می نماید. در شرق آلمان 54 درصد شهروندان خواهان واکسیناسیون اجباری و 46 درصد با آن مخالفند. در غرب این کشور 65 درصد خواهان واکسیناسیون اجباری و 34 درصد هم با آن مخالفند. تنها در بین هواداران حزب افراطی جایگزینی برای آلمان بیشتریت خواهان واکسیناسیون داوطلبانه هستند و 72 درصد هواداران این حزب طرح واکسیناسیون اجباری را رد می نمایند.

بعلاوه نتایج این نظر سنجی نشان می دهد که تقاضاها برای اعمال قواعد موسوم به 2G در بین شهروندان آلمانی با توجه به وخامت اوضاع کرونا بالا گرفته و حدود 71 درصد شهروندان آلمانی این ایده را درست می دانند که در آینده اماکنی مانند مهمانسراها، خرده فروشی ها و سایر رویدادها تنها برای واکسینه شده ها و بهبود یافتگان از کرونا قابل دسترس باشد. تنها 28 درصد شهروندان بااین ایده مخالفند.

این نظر سنجی بعلاوه نشان می دهد که 36 درصد شهروندان آلمانی بر این باورند که با توجه به شرایط فعلی مبتلایان اقدامات و محدودیت های جامع مشابه آنچه در اواخر سال 2020 اتخاذ شده بود ضروری است و 59 درصد هم با این ایده مخالفند.

بر اساس این نظر سنجی بعلاوه بیشتر قریب به اتفاق شهروندان در نهایت هوادار این مسئله هستند که اقدامات دیگری که برای مبارزه با همه گیری در حال تصمیم گیری است به صورت واحد در سراسر کشور اجرایی گردد. تنها 30 درصد بر این عقیده اند که هر استان باید به صورت مستقل در این باره تصمیم گیری کند.

موسسه فورسا این نظر سنجی را اخیرا از بین 1013 شهروند آلمانی انجام داده است.

لوتار ویلر ، رئیس انستیتو رابرت کخ آلمان هم امروز (آدینه) در سخنانی از حدود نیم میلیون بیمار فعال کووید 19 اطلاع داده که در کشورش بی سابقه بوده است. وی تاکید نمود که حتی در بین بچه ها نرخ مبتلایان به ازای هر 100 هزار نفر در عرض یک هفته به 700 افزایش پیدا نموده است. وی بعلاوه گفت: ما باید حالا ترمز اضطراری را بکشیم.

وی از افزایش همه فاکتورهای کرونایی از جمله مبتلایان هفت روزه و بستری شدگان در بیمارستان ها اطلاع داده و گفت که در بعضی منطقه ها کشور اوضاع پیچیده تر است. ویلر اضافه کرد: اینکه شرایط تا چه مقدار بدتر گردد به خودما بستگی دارد.

ینز اشپاهن، وزیر بهداشت آلمان هم بر لزوم افزایش سرعت در واکسیناسیون مرحله سوم در کشور تاکید نموده و گفت: ما در شرایطی قرار داریم که در آن باید احتمالا بیماران در سراسر منطقه ها را به خارج منتقل کنیم.

وی بعلاوه گفت: این پویایی ایجاد شده افزایش آمارهای کرونا توقف ناپذیر است. شاخص ابتلا به کرونا به ازای هر 100 هزار نفر در عرض چند هفته 5 برابر شده است. ما در شرایط اضطراری قرار گرفته ایم. حالا به همه اقدامات مشترک دولتی و ابزارهایی مانند واکسیناسیون، تست گیری و محدودیت در ارتباطات احتیاج است.

استان بایرن در آلمان هم به علت پر شدن بیمارستان ها بیماران کرونایی را برای درمان به ایتالیا منتقل می نماید. این خبر را مایکل وبر، رئیس انجمن پزشکان پیشرو و بیمارستانی در آلمان اعلام نموده است. وی ظرفیت بیمارستان ها را رو به اتمام ارزیابی نموده و پیش بینی نموده که تعداد بیماران بخش های مراقبت های ویژه طی 21 تا 23 روز آینده دو برابر گردد.

شاخص ابتلای هفتگی به کرونا در ازای هر 100 هزار نفر در آلمان مجددا افزایش پیدا نموده و انستیتو رابرت کخ آلمان روز آدینه این شاخص را 340.7 گفت.

بر این اساس در عرض 24 ساعت هم 52970 مورد تازه ابتلا به کرونا در آلمان شناسایی شده است.

انستیتو رابرت کخ آلمان صبح روز گذشته هم از ابتلای 65371 مورد تازه ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت اطلاع داد که رکورد بالای تازهی از ابتدای آغاز این بحران در این کشور محسوب می گردد.

دولت آلمان بعلاوه کشورهای بلژیک، هلند، یونان و ایرلند را به علت افزایش چشمگیر آمار مبتلایان در فهرست منطقه ها پر خطر کرونایی خود قرار می دهد و از روز یکشنبه قواعد سختگیرانه ای را برای مسافران ورودی از این کشورها اعمال می نماید.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم اخیرا گفت : موج چهارم کرونا با تمام قدرت کشور ما را در می نوردد. وی شرایط فعلی همه گیری در کشورش را دراماتیک توصیف نموده و تاکید نمود: حتی اگر از نظر سیاسی هیچ بیشتریتی برای تمدید شرایط اضطراری در سطح ملی وجود نداشته باشد من هیچ شکی ندارم که ما در چنین شرایط اضطراری قرار داریم.

سازمان بهداشت جهانی هم اخیرا اروپا را کانون همه گیری کرونا نامیده و هشدار داده که در صورت عدم اتخاذ اقدامات سریع تا ژانویه 500 هزار نفر دیگر در این منطقه در اثر ابتلا به کرونا خواهند مرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 دی 1400 بروزرسانی: 2 دی 1400 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1873

به "تور ایتالیا ارزان: آلمانی ها خواستار اجرای طرح واکسیناسیون اجباری هستند، انتقال بیماران کرونایی به ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ایتالیا ارزان: آلمانی ها خواستار اجرای طرح واکسیناسیون اجباری هستند، انتقال بیماران کرونایی به ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید