فرماندار هنگ کنگ درباره احتمال لغو خودمختاری این منطقه هشدار داد

به گزارش لیسون، فرماندار هنگ کنگ اعلام نمود اگر مردم این منطقه به اصول خودمختاری پایبند باشند می توان ساختار یک کشور دو نظام را حفظ کرد و در غیر این صورت، چنین چارچوبی از سال 2047 لغو می گردد.

فرماندار هنگ کنگ درباره احتمال لغو خودمختاری این منطقه هشدار داد

با قیمت تور چین نوروز 99 سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کری لام فرماندار هنگ کنگ روز پنجشنبه هشدار داد که ادامه اعتراضات و ناآرامی در این منطقه می تواند چین را به سمت لغو شرایط خودمختاری هنگ کنگ و شرایط یک کشور، دو سیستم سوق دهد.

به نوشته روزنامه گاردین، لام در اولین حضور خود در شورای قانون گذاری هنگ کنگ پس از چند ماه، به سوال یکی از نمایندگان درخصوص ادامه یافتن خودمختاری این منطقه پس از سال 2047، یعنی موعد خاتمه قرارداد پنجاه ساله یک کشور، دو سیستم، پاسخ داد.

لام گفت: تا زمانی که اصول یک کشور و دو نظام برقرار باشد، دلایل کافی برای باور به این که این شرایط پس از 2047 ادامه یابد وجود خواهد داشت و در آینده به طور پیوسته ادامه می یابد.

وی اضافه کرد: در غیر این صورت شرایطی به وجود خواهد آمد که امروزه نیز در میان نگرانی های موجود است.

فرماندار هنگ کنگ هشدار داد، ناآرامی های چند ماه اخیر پکن را به لغو این تجربه ترغیب نموده است و جوانان هنگ کنگی باید قدر این چارچوب را بدانند نه این که به این نظام با اهمیت خدشه وارد نمایند.

محور اعتراضات هنگ کنگی ها در ابتدا مخالفت با تصویب لایحه استرداد مجرمین به چین بود که مانع از گریختن آن ها به هنگ کنگ برای دور ماندن از دست عدالت بود. با این حال شماری از شهروندان هنگ کنگی این لایحه را تهدیدی برای خودمختاری این منطقه دانسته و با آن به مقابله پرداختند.

علی رغم آن که این لایحه به طور کامل لغو شد، دخالت های کشورهای غربی نظیر آمریکا و انگلیس موجب شد اعتراضات ادامه پیدا کند و این بار خواسته های جدیدی نظیر استقلال کامل از چین مطرح شد.

دولت چین بارها از کشورهای غربی در خواست نموده در امور داخلی آن دخالت ننمایند و تحریک نا آرامی ها از سوی این کشورها را محکوم نموده است.

هنگ کنگ تا سال 1997 تحت حاکمیت انگلیس قرار داشت. از آن سال حاکمیت چین بر این منطقه اعاده شد، اما ساختار سیاسی آن همچنان دست نخورده باقی مانده و اصطلاحا شرایط یک کشور، دو سیستم در روابط میان پکن و هنگ کنگ برقرار است. این منطقه از لحاظ نظام سیاسی در امور داخلی مستقل است و صرفا در سیاست های کلان نظامی و امنیتی از پکن پیروی می نماید.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 642

به "فرماندار هنگ کنگ درباره احتمال لغو خودمختاری این منطقه هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرماندار هنگ کنگ درباره احتمال لغو خودمختاری این منطقه هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید