فوت مربی تیم ملی کوهنوردی بر اثر سقوط سنگ در لرستان

به گزارش لیسون، کوهنورد حرفه ای روز گذشته در دره شیرز کوهدشت لرستان دچار حادثه شد. پیکر کوهنورد جان باخته به وسیله عوامل امدادی جمعیت هلال احمر و اورژانس فوریت های پزشکی به سردخانه کوهدشت منتقل شد.

فوت مربی تیم ملی کوهنوردی بر اثر سقوط سنگ در لرستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: حسین عظیمی کوهنورد با سابقه و مربی تیم ملی کوهنوردی کشورمان بر اثر سقوط سنگ در منطقه شیرز کوهدشت جان خود را از دست داد.

به گزارش ایرنا، محمد قدمی در این خصوص در گفت و گو با خبرنگاران گفت: این کوهنورد حرفه ای روز گذشته در دره شیرز کوهدشت لرستان دچار حادثه شد. پیکر کوهنورد جان باخته به وسیله عوامل امدادی جمعیت هلال احمر و اورژانس فوریت های پزشکی به سردخانه کوهدشت منتقل شد.

وی با اشاره به اعزام بالگرد برای نجات کوهنورد همدانی اضافه کرد: این کوهنورد هنگام صعود به ارتفاعات شیرز سقوط نموده است و علی رغم کوشش عوامل امداد و نجات هلال احمر و اورژانس فوریت های پزشکی در دم جان باخت.

عظیمی از مربیان و هیمالیا نوردان مطرح استان همدان و 47 سال سن داشت و به هنگام صعود از تخت سنگی بزرگ در این منطقه، ناگهان همراه با سنگ سقوط کرد.

دره شیرز پدیده ای طبیعی، فرهنگی و تاریخی و یکی از جاذبه های گردشگری کوهدشت بوده که در جلسه شورای ثبت و معین حریم آثار تاریخی در تاریخ 26 آذرماه 1393 در لیست آثار طبیعی کشور به ثبت ملی رسیده است.

این دره که با صخره ها و دیواره هایی با ارتفاع 150 تا 200 متر محصور شده است یکی از کم نظیرترین جاذبه های ژئوتوریستی را در چین خوردگی زاگرس پدید آورده است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 17 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1402 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 2216

به "فوت مربی تیم ملی کوهنوردی بر اثر سقوط سنگ در لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوت مربی تیم ملی کوهنوردی بر اثر سقوط سنگ در لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید