قزاقستان بستری برای ورود به بازارهای بزرگ است

به گزارش لیسون، حایروف قمزت، معاون سفیر قزاقستان در تهران و رایزن مالی این سفارتخانه، با حضور در جمع تجار استان خراسان شمالی و اعضای هیات مدیره انجمن صنعتگران و بازرگانان مستقل ترکیه (موسیاد شعبه ایران) در اتاق بجنورد، از ظرفیت های قزاقستان در روابط مالی با ایران سخن کرد.

قزاقستان بستری برای ورود به بازارهای بزرگ است

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ تراکت ارزان بهارستان از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ تراکت های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

قمزت با بیان اینکه قزاقستان کشوری از نظر وسعت پهناور است گفت: این کشور افزون بر 18 میلیون نفر جمعیت دارد اما با احتساب جمعیت کشورهای همسایه خود به 500 میلیون نفر جمعیت دسترسی دارد که در حوزه تجارت می تواند مدنظر نهاده شد.

رایزن مالی سفارت قزاقستان در تهران، این کشور را از نظر جذب سرمایه گذاری خارجی بسیار جذاب دانست و اضافه کرد: در قزاقستان امتیازهای ویژه ای به سرمایه گذاران داده می گردد؛ به گونه ای که شرکت های خارجی در مدت سه روز در این کشور به ثبت می رسند و تمامی مراحل برای آنان آسان سازی شده است.

به گفته او، قزاقستان دارای مواد معدنی غنی مختلفی است و در این امر نیز سرمایه گذار می طلبد.

قمزت با بیان اینکه در قزاقستان هم اکنون ثبات مالی وجود دارد، گفت: درآمد ملی این کشور 160 میلیارد دلار است و همچنان فضای زیادی برای سرمایه گذاری وجود دارد.

همچنین معاون سفیر و رایزن مالی قزاقستان اظهار کرد: این کشور 13 منطقه ویژه مالی دارد که فعالیت های مالی در این مناطق با امتیازهای ویژه انجام می گردد و از ورود سرمایه گذاران به این حوزه استقبال می گردد.

او از برگزاری اجلاس ایران و قزاقستان در شهریور سال آینده نیز اطلاع داد و گفت: در این مراسم هر دو کشور کالاها و خدمات خود را به نمایش می گذارند و امتیازهای ویژه ای برای تجار ایرانی از جمله کاهش میزان مالیات در نظر گرفته شده است.

در ادامه رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی بجنورد، با اشاره به اینکه قزاقستان کشور ظرفیت و پتانسیل ایجاد دسترسی برای ورود به بازارهای بزرگ تر نیز دارد، گفت: استان خراسان شمالی کالاها و خدمات زیادی برای صادرات به این کشور دارد و کوشش می کنیم تا با ارتباط هرچه بیشتر زمینه را برای روابط تجاری فراهم کنیم.

پورآبادی اضافه کرد: علاوه بر مسائل مالی و تجاری از نظر فرهنگ و مسائل اجتماعی نیز زمینه برای ایجاد روابط فراهم است.

به گفته او، همکاری ها مالی ایران و قزاقستان در حوزه گردشگری نیز می تواند دستاوردهای قابل توجهی به همراه داشته باشد.

پورآبادی اضافه کرد: در توسعه مراودات خارجی، بازارهای آسیای میانه و اوراسیا مورد توجه است، بازار اوراسیا شامل کشورهای روسیه، قزاقستان، ارمنستان، قرقیزستان و بلاروس، موقعیت بسیار مناسب برای برقرار ارتباط است و باید از این ظرفیت بیشتر بهره برداری کنیم.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 10 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 734

به "قزاقستان بستری برای ورود به بازارهای بزرگ است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قزاقستان بستری برای ورود به بازارهای بزرگ است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید