قطر: برای کاهش تنش بین ایران و امریکا کوشش می کنیم

به گزارش لیسون، تهران - خبرنگاران - یک مقام ارشد قطری دوشنبه گفت که دوحه کوشش می نماید تا تنش میان ایران و آمریکا در منطقه کاهش یابد.

قطر: برای کاهش تنش بین ایران و امریکا کوشش می کنیم

به گزارش تارنمای شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، سلطان بن سعد المریخی وزیر مشاور در امور خارجه قطر روز دوشنبه توضیح داد: متقاعد شده ایم که ایران به دنبال جنگ یا بی ثباتی در منطقه نیست.

المریخی با اشاره به این که دوحه هواره حامی روند مسالمت آمیز مسائل بوده است، اضافه نمود: تمامی کوشش خود را برای بازگشت دوباره ثبات به منطقه به کار خواهیم گرفت.

این مقام قطری اضافه نمود: محمد بن عبدالرحمن وزیر امورخارجه در دیدار اخیرش از تهران خاطرنشان کرد که دوحه کوشش خواهد نمود که تنش ها در منطقه کاهش یابد و آمریکایی ها نیز این کوشش ها را نظاره گر هستند.

آمریکا با هیاهوی و رجز خوانی ،ناوهای هواپیمابر خود را برای تحت فشار گذاشتن ایران راهی منطقه نموده، اما چون با ایستادگی ایران مقابل سیاست فشار حداکثری روبرو شده، به دنبال راهی است تا به وسیله یک کشور میانجی به این قائله انتها دهد.

نشریه سان هفته گذشته گزارش داد، ترامپ در دیدار با رئیس جمهوری سوئیس در کاخ سفید، خواهان میانجی گری وی در تنش های اخیر منطقه با ایران شده است.

او همچنین در چندین نوبت تأکید نموده در پی جنگ با ایران نیست و امروزهم در گفت وگو با فاکس نیوز گفت ، قصد درگیری نظامی با ایران را ندارد.

شبس**9363**1917

منبع: ایرنا
انتشار: 2 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 208

به "قطر: برای کاهش تنش بین ایران و امریکا کوشش می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطر: برای کاهش تنش بین ایران و امریکا کوشش می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید