مخالفت جامعه هتلداران با ساخت هتل به جای ویلای نمازی

به گزارش لیسون، رئیس جامعه هتلداران ایران با اعلام اینکه ساخت هتل در هرجای ایران باید براساس مطالعات نیازسنجی انجام گردد، گفت: جامعه هتلداران ایران با هر گونه ساخت وساز هتل که به آثار تاریخی صدمه وارد کند و باعث تخریب آن ها گردد، مخالف است.

مخالفت جامعه هتلداران با ساخت هتل به جای ویلای نمازی

جهت دریافت خدمات طراحی ویلای کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران، ویلای نمازی بیش از دو سال پیش تا امروز با خطر تخریب روبه رو بوده است، بنایی تاریخی که معمار ایتالیایی اش آن را در دوره پهلوی دوم و در سال 1339 به سفارش نمازی، بازرگان ثروتمند وقت ساخت. این بنا در 22 آبان 1386 به شماره 20154 و با رضایت مالک بنا حاج احمد ابریشمچی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید و با انتقال مالکیت بنا به یک نفر دیگر، از دو سال پیش آن برای خروج از ثبت و درنهایت ساخت هتل 20 طبقه کوشش می نمایند.

این در حالی است که جمشید حمزه زاده اعلام نموده است جامعه هتلداران ایران با ساخت هتلی که به آثار تاریخی کشور صدمه بزند، مخالف است. اتفاقی که در صورت تخریب ویلای نمازی در خیابان نیاوران تهران رخ دهد.

به گزارش کمیته پیگیری خانه های تاریخی تهران، حمزه زاده با تاکید بر این که سیاست این نهاد -جامعه هتلداران ایران- در راستای حفظ آثار تاریخی ارزشمند است، اضافه نمود: در اینکه شهر تهران به تعداد هتل های بیشتری احتیاج دارد، شکی نیست، اما اینکه چه تعداد هتل و در کدامیک از نقاط شهر تهران باید ساخته گردد، این موضوعی است که ابتدا باید مورد مطالعات احتیاجسنجی از سوی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری قرار گیرد، سپس از سوی این سازمان مجوز ساخت آن داده گردد.

او با اعلام بی اطلاعی از تخریب ویلای نمازی تهران به بهانه ساخت هتل که یکی از آثار با ازش تاریخی این شهر است، تاکید نمود: جامعه هتلداران ایران با تخریب و صدمه زدن به آثار تاریخی به بهانه ساخت هتل مخالف است و سیاست این نهاد بر حفظ و صیانت از آثار ارزشمند تاریخی راسخ است. مگر اینکه بعضی از آثار تاریخی در حال نابودی باشند، مانند بسیاری از کاروانسراها که در این موارد نیز معتقدیم باید بنا مرمت و سپس با تغییر کاربری، تبدیل به هتل گردد.

حمزه زاده بیان نمود: اکنون در شهر تهران برج های مجللِ بسیاری وجود دارد که با در خواست تغییر کاربری به سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری قابلیت اینکه تبدیل به هتل استاندارد شوند، را دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 737

به "مخالفت جامعه هتلداران با ساخت هتل به جای ویلای نمازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت جامعه هتلداران با ساخت هتل به جای ویلای نمازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید