منتظر عملیاتی شدن تعهداتی هستیم که ارمنستان درخصوص برطرف آ?یندگی های رودخانه ارس به ایران داده است

به گزارش لیسون، خبرگزاری خبرنگاران- وزیر نیرو از انتظار ایران برای عملیاتی شدن تعهدات جمهوری ارمنستان درخصوص برطرف آﻻیندگی های رودخانه ارس، اطلاع داد.

منتظر عملیاتی شدن تعهداتی هستیم که ارمنستان درخصوص برطرف آ?یندگی های رودخانه ارس به ایران داده است

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، رضا اردکانیان در حاشیه نشست امروز با وزیر اقتصاد ارمنستان با اشاره به اینکه ما مدت هاست منتظر جدیدت لازم از سوی ارمنستان برای رفع آلایندگی های رودخانه ارس هستیم اضافه نمود: ما منتظر عملیاتی شدن تعهداتی هستیم که کشور ارمنستان در گذشته به ایران داده است.

وزیر نیرو ادامه داد: در نشست امروز با وزیر اقتصاد ارمنستان درخصوص مسائل فی مابین هر دو کشور صحبت و آنالیز شد که یکی از آن مسائل، موضوع آلایندگی رودخانه ارس بود.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو رئیس کمیسیون مشترک همکاری مالی دو کشور است گفت: بحث توسعه روابط تجاری و رفع موانع موجود از اهداف آنالیز شده در این نشست بود.

اردکانیان با بیان اینکه خط سوم انتقال برق به ارمنستان در حال پیشرفت است اضافه نمود: به دلیل بیماری کرونا اجرای این پروژه با وقفه روبرو شده بود که با رفع مسائل در نیمه نخست امسال میلادی، این پروژه به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: طرح های دیگری نیز در زمینه توسعه روابط است که امیدواریم با رفع موانع، شاهد اجرایی شدن این موضوعات باشیم.

امیدواریم در آینده نزدیک موضوع آلایندگی ارس رفع گردد

وزیر اقتصاد جمهوری ارمنستان نیز در حاشیه این نشست گفت: امیدواریم در آینده ای نزدیک مسئله بغرنج آلایندگی رودخانه ارس رفع گردد.

وهان کروبیان اضافه نمود: در نشست امروز چندین موضوع درباره روابط دو جانبه مورد بحث و آنالیز نهاده شد که مهم ترین آن ها موضوع آلودگی رودخانه ارس و رفع آن بود.

وی گفت: برای آنالیز شرایط اجرای پروژه بازگردانی آب در رودخانه ارس یک هفته قبل از سفر به ایران به منطقه سفر و موضوع را از نزدیک آنالیز کردم.

وزیر اقتصاد جمهوری ارمنستان ادامه داد: در این سفر با دیگر وزرا در خصوص مسائل مالی و تجاری صحبت شده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 11 بهمن 1399 بروزرسانی: 11 بهمن 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1379

به "منتظر عملیاتی شدن تعهداتی هستیم که ارمنستان درخصوص برطرف آ?یندگی های رودخانه ارس به ایران داده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منتظر عملیاتی شدن تعهداتی هستیم که ارمنستان درخصوص برطرف آ?یندگی های رودخانه ارس به ایران داده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید