ناگزیر به تکیه بر درآمدهای مالیاتی کشور هستیم

به گزارش لیسون، خبرنگاران/خراسان رضوی نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی گفت: باید به عایدیهای مالیاتی توجه گردد زیرا با توجه به مسائل در بحث فروش نفت و برگرشت پول ناشی از فروش نفت به علت تحریم های بانکی، هر ساله عایدی نفت در بودجه سالانه در حال کاهش است.

ناگزیر به تکیه بر درآمدهای مالیاتی کشور هستیم

احسان ارکانی در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه لایحه بودجه 1401، از جنبه های مختلف قابل آنالیز است، اظهار کرد: عایدیهای مالیاتی در بودجه سال 1401 حدود 61 درصد پیش بینی شده است و نسبت به سال 1400 افزایش پیدا نموده است. منابع عایدیی دولت در سال های گذشته عمدتا متکی به عایدیهای نفتی بوده است و سهم عایدیهای مالیاتی و سایر عایدیها چندان زیاد نبوده است.

وی ادامه داد: با توجه به مسائل در فروش نفت و برگشت پول ناشی از فروش نفت به علت تحریم های بانکی باید به عایدیهای مالیاتی توجه گردد، زیرا هرساله عایدی نفت در بودجه سالانه در حال کاهش است. برای اینکه این کمبود جبران گردد و منابع عایدیی دیگری بتواند جای منابع عایدیی حاصل از فروش کمتر نفت را جبران کند، ناگزیر به تکیه بر عایدیهای مالیاتی کشور هستیم.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی در مجلس مطرح کرد: قسمتی از عایدیهای مالیاتی لایحه بودجه 1401 منابع عایدیی جدیدی هستند که تا به امروز عملیاتی نشده بودند که از جمله می توان به عایدی مالیاتی ناشی از واحدهای مسکونی خالی، عایدیهای ناشی از خریدوفروش خودروهای لوکس و عایدیهای مالیاتی از فعالان تبلیغاتی فضای مجازی اشاره نمود.

ارکانی اعلام کرد: افزایش مقدار اشتغال زایی، رونق بخش مسکن، کاهش نرخ بیکاری و رشد مالی موجب می گردد تا امنیت مالی مردم و شاخص های مالی کشور افزایش یافته و بعلاوه منجر به کنترل نرخ تورم گردد.

وی ابراز عقیده کرد: مساله ای که به نظر بنده می تواند مسئولین را در دولت و سازمان برنامه و بودجه به اشتباه بیندازد این است که یکی از عوامل افزایش تورم را افزایش حقوق کارمندان می دانند که این تصور کاملا اشتباه است.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس با اشاره به اینکه بر مدیریت تورم چندین فاکتور تاثیرگذار است، گفت: عوامل اساسی در رابطه با کنترل نرخ تورم وجود دارد که معمولا چون مدیریت و کنترل آن سخت است، به سراغ ساده سازی مسئله رفته و افزایش تورم را به افزایش حقوق کارمندان مرتبط می دانند. در نتیجه این مساله منجر شده تا افزایش حقوق کارمندان در لایحه بودجه 1401 تنها 3 درصد در نظر گرفته گردد که اصلا قابل مقایسه با نرخ تورم 40 درصدی سالانه نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 اسفند 1400 بروزرسانی: 4 اسفند 1400 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1943

به "ناگزیر به تکیه بر درآمدهای مالیاتی کشور هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناگزیر به تکیه بر درآمدهای مالیاتی کشور هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید