نشست علم، فناوری و نوآوری ایران و ایتالیا برگزار می گردد

به گزارش لیسون، به گزارش خبرنگاران، وحید احمدی معاون پژوهشی وزارت علوم صبح امروز در نشست خبری در وزارت علوم گفت: هدف از برگزاری این نشست، انتقال فناوری و تجربه میان دو کشور و ایجاد بازار برای فروش محصولات دانش بنیان ایران است.

نشست علم، فناوری و نوآوری ایران و ایتالیا برگزار می گردد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

وی اضافه نمود: دو کشور ایران و ایتالیا، تفاهم نامه هایی را با یکدیگر منعقد نموده اند که برگزاری این نشست در راستای انعقاد این تفاهم نامه ها است.

معاون پژوهشی وزارت علوم اعلام کرد: همکاری علمی دو کشور ایران و ایتالیا در 10 حوزه علوم زیستی، کشاورزی و مواد غذایی، محیط زیست و فناوری تمیز، انرژی، شهرهای هوشمند، حمل و نقل، شیمی سبز، هوافضا، آموزش و توسعه مهارت و توریسم و میراث فرهنگی انجام می گردد.

احمدی عنوان نمود: در نشست علم، فناوری و نوآوری ایران و ایتالیا، 300 جلسه در قالب سمینار و جلسات مصاحبه برگزار خواهد شد.

وی توضیح داد: در این نشست، سمینارهایی با موضوع فناوری های سلامت، بیوتکنولوژی، غذا و کشاورزی، فناوری های نسل نو، پالایش محیط زیست، انرژی، باستان شناسی و تکنولوژی های میراث فرهنگی برگزار خواهد شد.

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: 119 نفر از کشور ایتالیا برای حضور در این نشست به ایران سفر می نمایند که در این هیات مسئولان 27 دپارتمان دانشگاهی در قالب 14 دانشگاه، 25 کمپانی، 13 مرکز تحقیقات ملی، 10 نماینده از بنیاد شهر علم ایتالیا، 5 مرکز تحقیقاتی از سایر نهادهای کشور ایتالیا، 5 شرکت استارت آپ و 3 سازمان ملی کشور ایتالیا حضور دارند.

احمدی عنوان نمود: همچنین از کشور ایران 127 شرکت دانش بنیان، 14 دانشگاه، 7 پژوهشگاه، 4 سازمان خصوصی و 2 آزمایشگاه در این نشست حضور دارند.

وی گفت: هدف از برگزاری این نوع نشست ها، ایجاد دفاتر مشترک در پارک های علم و فناوری است که اکنون نیز به طور مثال پارک علم و فناوری یزد با پارک علم و فناوری گرجستان، دفاتر مشترک ایجاد نموده اند.

معاون پژوهشی وزارت علوم اعلام کرد: در حال حاضر محصولات دانش بنیان شرکتهای مستقر در پارک های علم و فناوری به کشورهایی مانند ایتالیا، استرالیا و آلمان صادر می گردد اما برنامه ما این است که علاوه بر به دست آوردن بازارهای اروپایی بتوانیم بازارهای منطقه را نیز در دست بگیریم.

احمدی گفت: طی سه سال گذشته حدود 400 میلیون دلار محصولات دانش بنیان پارک های علم و فناوری به کشورهای مختلف صادر شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 523

به "نشست علم، فناوری و نوآوری ایران و ایتالیا برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست علم، فناوری و نوآوری ایران و ایتالیا برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید