نظر رؤسای دانشگاه ها درباره ترم پاییز

به گزارش لیسون، تعدادی از رؤسای دانشگاه های شرکت کننده در نشست مجازی با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاونان وزارتخانه به طرح دیدگاه های خود در مورد برنامه ریزی شروع سال تحصیلی 1400-1399 پرداختند.

نظر رؤسای دانشگاه ها درباره ترم پاییز

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، تعدادی از رؤسای دانشگاه های شرکت کننده در نشست مجازی با منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاونان وزارتخانه به طرح دیدگاه های خود در خصوص برنامه ریزی آغاز سال تحصیلی 1400-1399 پرداختند.

در این نشست سعید کریمی رئیس دانشگاه شهرکرد با بیان اینکه ایجاد نرم افزار واحد برای همه دانشگاه ها از نیازهای اصلی به شمار می رود، گفت: در این دانشگاه کلاس های مجازی از اسفندماه برگزار و امتحانات را به شکل مجازی برگزار کردیم و کلاس های عملی از 15 مرداد به بعد برگزار خواهد شد و در بحث خوابگاه ها سعی خواهیم کرد که اولویت را به دانشجویان کارشناسی ارشد بدهیم و انتظار داریم اعتباراتی جهت تهیه زیرساخت ها و تهیه مواد ضدعفونی کننده به دانشگاه اختصاص پیدا کند و یک نرم افزار واحد برای آموزش همه دانشگاه ها طراحی گردد.

آغاز ترم جدید را بر پایه آموزش مجازی استاندارد قرار دهیم

احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان نیز در این نشست گفت: پیشنهاد ما در دانشگاه گیلان بر این است که آغاز ترم جدید را بر پایه آموزش مجازی استاندارد طراحی و برنامه ریزی کنیم و حتی بخشی از کلاس های عملی را به شکل مجازی راه اندازی و اساتید را برای این امر آموزش دهیم.

وی اضافه نمود: استفاده از شبکه علمی کشور و افزایش محتوای این شبکه و ارائه اینترنت رایگان، تقویت مراکز مشاوره و درمان و تخصیص بودجه از کارهای کلیدی در امر آموزش مجازی برای ترم آینده است.

حضور تمام وقت اساتید در دانشگاه ها امری مهم و لازم است

احمد عریان، رئیس دانشگاه یاسوج گفت: ما ترم بهار را با چهار سرور جهت آموزش مجازی دانشجویان آغاز کردیم و در حال حاضر در حال برگزاری امتحانات آخر ترم هستیم و درصد مشارکت دانشجویان هم خوب بوده، ولی در کل استان در خصوص ارائه اینترنت رایگان مشکل داریم لذا باید تقویت زیرساخت ها و افزایش پهنای باند را مد نظر قرار دهیم.

طراحی سامانه مجازی واحد و ارائه دستورالعمل ها از اقدامات واجب در امر آموزش مجازی

منصور زرا نژاد رئیس دانشگاه علوم فنون دریایی خرمشهر گفت: تصمیم گیری ها برای دانشگاه ها نباید کلی باشد چون شرایط دانشگاه ها با هم متفاوت است و ما فعلاً در شرایط بحرانی از جهت ویروس کرونا در استان خوزستان به سر می بریم و امیدواریم با توجه به شرایط آب و هوایی و شرایط استان از جهت ویروس کرونا تجهیزات خنک کننده و مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی دراختیار دانشگاه قرار گیرد.

وی اضافه نمود: در ترم گذشته 80 درصد کلاس ها را به شکل آنلاین برگزار کردیم و 20 درصد کلاس ها هم آفلاین برگزار گردید، ولی از جهت زیرساخت ها مشکلاتی وجود دارد که باید رفع گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1091

به "نظر رؤسای دانشگاه ها درباره ترم پاییز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظر رؤسای دانشگاه ها درباره ترم پاییز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید