واکنش سفارت ایران در لندن به گزارش ضد ایرانی روزنامه تایمز

به گزارش لیسون، تهران (پانا) - سفارت کشورمان در واکنش به گزارش ضد ایرانی روزنامه تایمز چاپ لندن توضیح داد که هویت تمدنی و تاریخی ایرانیان به وسیله این نشریه قابل تحریف نیست.

واکنش سفارت ایران در لندن به گزارش ضد ایرانی روزنامه تایمز

به گزارش ایرنا، سفارت ایران روز پنجشنبه با انتشار پیامی در توئیتر، گزارش موهن روزنامه تایمز که آمادگی ایران برای میزبانی بخشی از هواداران مسابقات جام دنیای فوتبال 2022 در جزایر کیش و قشم را به سخره گرفته است، ایران هراسانه توصیف کرد.

تایمز در این گزارش ادعا نموده است؛ بریتانیایی ها با خطرات امنیتی قابل توجهی از سوی ایران روبرو هستند. گزارش یاد شده با بیان اینکه ایران بریتانیا را شیطان کوچک و هوادار شیطان بزرگ (آمریکا) می نامد مدعی شد: ایران به خاطر ربودن غربی ها به عنوان اهرمی در بازی های سیاسی خود معروفیت پیدا نموده است.

در این گزارش تحریک آمیز به نقل از یکی از هواداران انگلیسی نوشته است: فضای سیاسی بدی در ایران وجود دارد و با توجه به اینکه روابط دو کشور اخیرا محبت آمیز نبوده است، چرا باید ریسک رفتن به آنجا را داشته باشید؟

البته در فرازهایی هم از این گزارش هم اشاره شده است: کیش با سواحل شنی سفید و دمای 30 درجه سانتیگراد در زمستان، اغلب به عنوان مروارید خلیج توصیف می گردد. این جزیره در 12 مایلی سواحل ایران، یک سیستم ویزا جداگانه دارد و مجوزهای 14 روزه در بدو ورود برای بریتانیایی ها صادر می گردد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران تصریح نموده است: ایران و جزایر آن در خلیج فارس برای همه از جمله بریتانیایی ها و هواداران جام دنیای از سراسر دنیا امن است تا از زیبایی های این سرزمین لذت ببرند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 21 خرداد 1401 بروزرسانی: 21 خرداد 1401 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 2038

به "واکنش سفارت ایران در لندن به گزارش ضد ایرانی روزنامه تایمز" امتیاز دهید

1 کاربر به "واکنش سفارت ایران در لندن به گزارش ضد ایرانی روزنامه تایمز" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش سفارت ایران در لندن به گزارش ضد ایرانی روزنامه تایمز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید