واگذاری فرزندخوانده در کمتر از 45 روز ، رشد 80 درصدی فرزندپذیری در تهران

به گزارش لیسون، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران از رشد 80 درصدی واگذاری بچه ها به خانواده های متقاضی فرزندپذیری در استان تهران و کسب رتبه برتر کشوری در این زمینه طی سال گذشته اطلاع داد.

واگذاری فرزندخوانده در کمتر از 45 روز ، رشد 80 درصدی فرزندپذیری در تهران

به گزارش خبرنگاران، فاطمه ارزانیان معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران اظهار کرد: سال گذشته حدود 500 فرزند به عنوان فرزندخوانده به خانواده ها واگذار شدند، این درحالی است که در سال 1400، 328 کودک به خانواده های متقاضی فرزندخواندگی واگذار شده بود و ما شاهد رشد 80 درصدی در این بازه زمانی بودیم.

به گفته وی، از میان 500 کودکی که در سال گذشته به فرزندخواندگی سپرده شدند، حدود 428 فرزند به زوجین بدون فرزند، حدود 16 فرزند به سرپرست منحصر (بانوی مجرد) و 56 فرزند به زوجین دارای فرزند واگذار شدند.

  • تقاضای زیاد دختران مجرد برای فرزندخواندگی در این 5 استان | آمار عجیب خانواده هایی که فرزندخوانده شان را به بهزیستی پس می دهند!
  • اینفوگرافیک | کدام استانها بیشترین متقاضی فرزندخواندگی را دارند؟ | واگذاری 2300 کودک برای فرزندخواندگی در سال گذشته

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران با بیان اینکه از میان بچه ها واگذار شده به متقاضیان فرزندپذیر 46 فرزند احتیاجمند پیگیری درمان بودند، گفت: سال گذشته خانواده هایی با قلب های رئوف و بزرگ برای این امر خطیر در مسیر خیر قدم نهادند و به کمک بچه ها احتیاج به پیگیری درمان شتافتند.

ارزانیان ادامه داد: از سویی دیگر بسکمک از خانواده های دارای فرزند، زمانی تصمیم گرفتند تنها یک فرزند داشته باشند ولیکن پس از مواجهه با مسائل تک فرزندی، پشیمان و هم اکنون دچار ناباروری ثانویه شده اند و شرایط پذیرش یک فرزند دیگر را به وسیله بهزیستی دارا هستند، به همین منظور می توانند در فرایند پذیرش فرزند قرار گرفته و در حداقل زمان ممکن مجددا صاحب فرزند شوند.

بنابر اظهارات معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران، تعداد بچه ها صفر تا 18 سال در 3 شیرخوارگاه و 82 خانه نگهداری بچه ها و نوجوانان استان دائما درحال تغییر است اما به طور کلی در حال حاضر حدودا 1600 فرزند در مراکز نگهداری استان تهران ساکن هستند.

متقاضیان سرپرستی بچه ها دارای شرایط پیگیری درمان و یا دارای معلولیت در مراکز شبه خانواده بهزیستی علاوه بر سامانه فرزندخواندگی، می توانند در سامانه پیامکی 3000012311 ثبت اولیه اطلاعات را انجام دهند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1402 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 2219

به "واگذاری فرزندخوانده در کمتر از 45 روز ، رشد 80 درصدی فرزندپذیری در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واگذاری فرزندخوانده در کمتر از 45 روز ، رشد 80 درصدی فرزندپذیری در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید