وزیر دفاع آمریکا: چین بزرگترین چالش ما است

به گزارش لیسون، خبرگزاری خبرنگاران- آستین گفت ارتش چین به سرعت در حال بهبود بسیاری از توانایی های خود از جمله در بخش تهاجمی و دفاع موشکی هوایی و سیستم های ضد دریایی است.

وزیر دفاع آمریکا: چین بزرگترین چالش ما است

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی پنتاگون، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در سخنانی در نشست دفاع ملی بنیاد ریگان در استان کالیفرنیا گفت: همانطور که رئیس جمهور بایدن گفته است، ما در رقابت سرسختانه ای با جمهوری خلق چین قرار داریم. همانطور که وی این موضوع را به طور شفاف گفت، پکن تنها رقیبی است که می تواند تمامی ابزار های قدرت مالی، سیاسی، نظامی و فن آوری خود را با هم ترکیب کند تا چالشی پایدار را برای یک سیستم بین المللی باثبات و آزاد ایجاد کند.

وی اضافه کرد: ما باید درباره چالش چین بسیار شفاف باشیم. ما بعلاوه باید درباره آنچه که ما برای انجام این کار به آن احتیاج داریم نیز شفاف باشیم. من می خواهم امروز بر روی بعد امنیتی این موضوع تمرکز کنم. ما شاهد دو دهه تقویت و به روز رسانی ارتش جمهوری خلق چین هستیم.

آستین گفت: ارتش چین در حال تبدیل شدن به یک رقیب برای آمریکا در آسیا و در نهایت در سراسر دنیا است. رهبران چین در حال افزایش توانایی های خود و ایجاد شبکه هایی از پایگاه های نظامی هستند. در این حال، ارتش جمهوری خلق چین روز به روز و به سرعت در حال بهبود بسیاری از توانایی های خود و از جمله در بخش تهاجمی و دفاع موشکی هوایی و سیستم های ضد دریایی است.

رئیس پنتاگون ادامه داد: چین بعلاوه اقدامات خود را با عملیات های خود در فضای سایبری و اطلاعاتی و فضایی همشکل و هماهنگ نموده است. این به معنای ایجاد حیطه های نو رقابت در فضای سایبری و بخش فضایی است. با توجه به هنجار های رفتاری که ما ایجاد نموده ایم، خطر افزایش تنش و خطای محاسباتی بسیار بالا است. بعلاوه، چین سرمایه گذاری قابل توجهی در بخش تحقیقات کوانتومی انجام داده است. پکن آنچه را که رهبران چین ماموریت های بومی می نامند دنبال می نماید تا از اتکای خود به واردات جلوگیری کند.

وزیر دفاع آمریکا بعلاوه گفت: این اقدامات پکن سبب پیشرفت های جمهوری خلق چین در بخش فن آوری و یاری به ارتش آن شده است. این فن آوری ها از پیچیدگی های قابل توجهی برخوردارند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 23 دی 1400 بروزرسانی: 23 دی 1400 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1896

به "وزیر دفاع آمریکا: چین بزرگترین چالش ما است" امتیاز دهید

1 کاربر به "وزیر دفاع آمریکا: چین بزرگترین چالش ما است" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دفاع آمریکا: چین بزرگترین چالش ما است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید