وزیر فرهنگ: مرکزی برای موضوع اقتصاد فرهنگ و صنایع خلاق فرهنگی راه اندازی می گردد

به گزارش لیسون، تهران (پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از راه اندازی یک مرکز مستقل برای موضوع اقتصاد فرهنگ و صنایع خلاق فرهنگی در آینده ای نزدیک اطلاع داد و اعلام نمود که در این مرکز موضوع حمایت از بازی های رایانه ای را به صورت کاملا جدی دنبال می کنیم.

وزیر فرهنگ: مرکزی برای موضوع اقتصاد فرهنگ و صنایع خلاق فرهنگی راه اندازی می گردد

محمدمهدی اسماعیلی پس از مراسم اختتامیه پنجمین دوره جایزه بازی های جدی در جمع خبرنگاران ضمن بیان این مطلب، اضافه نمود: از دوستانم در بنیاد بازی های رایانه ای هم خواسته ام که برنامه متقنی را برای این کار تعریف نمایند.

وی در پاسخ به این پرسش که ایران در رقابت بین المللی طراحی و ساخت بازی های جدی چه جایگاهی دارد، اظهار کرد: در سال های اخیر کارهای خوبی شده است. سال جاری که پنجمین دوره جایزه بازی های جدی را داشتیم کارهایی که آمده بود و دستگاه هایی که مشارکت داشتند حاکی از آن بود که این موضوع به صورت جدی دارد دنبال می گردد.

اسماعیلی اضافه نمود: امیدوارم این حرکت در سال های آینده شتاب بیشتری بگیرد. با توجه به سیاست های دولت سیزدهم در حوزه اقتصاد فرهنگ و دستگاه های خلاق فرهنگی، یکی از مهمترین جاهایی که دولت میخواهد سرمایه گذاری فرهنگی کند، این بخش است.

مراسم اختتامیه پنجمین جایزه بازی های جدی درروزهای پنجشنبه و آدینه 4 و 5 آذرماه برگزار و برگزیدگان در هر سه بخش سمپوزیوم، هکاتون و جشنواره، معرفی شدند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 11 دی 1400 بروزرسانی: 11 دی 1400 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1883

به "وزیر فرهنگ: مرکزی برای موضوع اقتصاد فرهنگ و صنایع خلاق فرهنگی راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر فرهنگ: مرکزی برای موضوع اقتصاد فرهنگ و صنایع خلاق فرهنگی راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید