پشت پای ملی پوش ایران به یک فرصت بزرگ ، تصمیم عجیب در مورد انتقال به برترین لیگ جهان

به گزارش لیسون، فوتسال ایران می توانست بعد از انتقال حسین طیبی، مسلم اولادقباد، سعید احمدعباسی و سالار آقاپور پنجمین بازیکن خود را در برترین لیگ فوتسال دنیا داشته باشد.

پشت پای ملی پوش ایران به یک فرصت بزرگ ، تصمیم عجیب در مورد انتقال به برترین لیگ جهان

روز دوشنبه گذشته بود که خبر توافق محمدحسین درخشانی بازیکن تیم ملی فوتسال ایران با تیم اوساسونا (شوتا) اسپانیا منتشر شد. این بازیکن حتی در مصاحبه با خبرنگار مهر، این موضوع را تایید و اظهار داشت که اقداماتش را برای گرفتن ویزا و انجام امور اداری شروع نموده است.

درخشانی در حالی با اوساسونا به توافق رسیده بود که از چند ماه پیش تصمیم خود را برای لژیونر شدن و انتقال به یک تیم خارجی گرفته بود؛ آن هم در شرایطی که با تیم گیتی پسند اصفهان قرارداد داشت.

درخشانی در قرارداد با گیتی پسند بندی را قرار داده بود که در صورت داشتن پیشنهاد خارجی، با پرداخت مبلغی می تواند گیتی را ترک کند و مسئله ای برایش ایجاد نگردد.

به این ترتیب فوتسال ایران می توانست بعد از انتقال حسین طیبی، مسلم اولادقباد، سعید احمدعباسی و سالار آقاپور پنجمین بازیکن خود را در برترین لیگ فوتسال دنیا داشته باشد و امیدوار به انتقال تجربیات سطح بالا و دسته اول به بازیکنان دیگر کشورمان بماند.

با این حال هنوز 24 ساعت از خبر توافق درخشانی با اوساسونا نگذشته بود که باشگاه گیتی پسند اظهار داشت بعد از جلسه هیات مدیره و مذاکره مجدد با درخشانی، این بازیکن در اصفهان ماندنی شده و بحث انتقالش به اسپانیا منتفی است.

این اقدام درخشانی جدا از اینکه از نظر لطمه زدن به اعتبار فوتسال ایران قابل آنالیز است و می تواند اعتماد باشگاه های اسپانیایی را برای جذب بازیکن ایرانی در آینده تحت تاثیر قرار بدهد، از جهت تغییر نظر ناگهانی بازیکن ایران هم قابل توجه است.

پیگیری ها نشان می دهد درخشانی با درخواست و اصرار خودش اقداماتی را برای فراهم شدن شرایط لژیونر شدن انجام داده و بعد از دادن قول و قرار و صدور دعوتنامه از سوی باشگاه اوساسونا، این پیشنهاد را کنار گذاشته است.

چند علت برای تغییر نظر بازیکن عقب گیر فوتسال ایران قابل تصور است. مهمترین علت می تواند استفاده ابزاری درخشانی از پیشنهاد اسپانیایی و گرفتن مبلغ بیشتری از باشگاه گیتی پسند باشد. در واقع بازیکن گیتی پسند با استفاده از پیشنهاد اسپانیا، مبلغ قراردادش را در گیتی پسند بالاتر برده و در نهایت قید انتقال به اسپانیا را زده است.

موضوع دیگر بحث تسویه حساب با این بازیکن است که گفته می گردد باشگاه گیتی پسند با نگه داشتن بخشی از مبلغ تسویه حساب و سپس پیش پرداخت قرارداد به این بازیکن، عملاً دست او را برای انتقال به اوساسونا بسته است.

در هر حالتی امید می رود بدقولی این بازیکن به اوساسونا در آینده لطمه ای به اعتبار فوتسال ایران و تغییر نگاه مثبت باشگاه های اسپانیایی به بازیکنان کشورمان نزند؛ آن هم در شرایطی که بازیکنانی چون طیبی، احمدعباسی و اولادقباد فصل خوبی را در اسپانیا پشت سر گذاشته اند و سردمداران باز شدن درهای فوتسال این کشور روی بازیکنان دیگر محسوب می شوند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 خرداد 1402 بروزرسانی: 27 خرداد 1402 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 2234

به "پشت پای ملی پوش ایران به یک فرصت بزرگ ، تصمیم عجیب در مورد انتقال به برترین لیگ جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پشت پای ملی پوش ایران به یک فرصت بزرگ ، تصمیم عجیب در مورد انتقال به برترین لیگ جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید