پوتین برای آنالیز پیشنهاد ملاقات با بایدن به زمان احتیاج دارد

به گزارش لیسون، به گزارش خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، دیمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز آدینه در سخنانی اعلام نمود: پوتین برای آنالیز پیشنهاد ملاقات با بایدن به زمان احتیاج دارد.

پوتین برای آنالیز پیشنهاد ملاقات با بایدن به زمان احتیاج دارد

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در این خصوص گفت: سیاست های تحریمی آمریکا غیرقابل قبول است و ولادیمیر پوتین (رئیس جمهور روسیه) در حال آنالیز تدابیری برای پاسخ به آن است. پوتین هنوز تصمیمی برای شرکت در اجلاس آب و هوایی به ریاست واشنگتن نگرفته است.

وی در ادامه به تنش ها در مرز این کشور و اوکراین نیز اشاره نمود و گفت که از امانوئل ماکرون (رئیس جمهور فرانسه) و آنگلا مرکل (صدراعظم) می خواهیم تا به تحریک کردن کی یف علیه روسیه انتها دهند.

این در حالیست که در پی تشدید تنش ها در دریای سیاه و منطقه دونباس واقع در شرق اوکراین، دبیر شورای امنیت روسیه پیشتر با اشاره به تحرکات ناتو در منطقه گفت که کشورش مجبور به اتخاذ اقداماتی در راستای حصول اطمینان از حفظ امنیت مرزهایش است.

بر اساس این گزارش، نیکلای پاتروشف گفت: فعالیت های نظامی فزاینده ناتو در منطقه و مشخصاً آمریکا، در نزدیکی مرزهای روسیه در منطقه دریای سیاه، از سوی مسکو بسیار جدی تلقی خواهد شد. سوال اینجاست که آمریکا در دریای سیاه چه می نماید؟ (واشنگتن) چه منافعی ملی در این منطقه دارد که به دنبال آن است؟ آنهم درحالی که بیشتر آمریکایی ها حتی هیچ ذهنیتی در خصوص این دریا ندارند. تحت چنین شرایطی، روسیه مجبور است اقداماتی متناسب در راستای تضمین امنیت مرزهای خود اتخاذ کند؛ اما در عین حال آماده شروع مذاکرات در راستای دستیابی به ثبات سیاسی در این شرایط هستیم. با اینحال، آمریکا، انگلیس و تعدادی از کشورهای دیگر، روسیه را به روانه کردن نیروهای نظامی خود به منطقه متهم می نمایند و اساساً حق حاکمیت ملی ما برای تضمین امنیت کشورمان را زیر سوال می برند.

گفتنی است، روسیه چهارشنبه هفته جاری از شروع رزمایش دریایی خود در دریای سیاه اطلاع داد.

به گفته منابع خبری، ناوها و ناوچه های ناوگان دریای سیاه روسیه در رزمایش دریایی این کشور در دریای سیاه شرکت دارند.

کِشتی های جنگی مذکور شامل ناو آدمیرال ماکاروف (Admiral Makarov)، ناوچه های موشک انداز گرایوورون، ویشنی ولوچک، ساموم و ناوچه ضدمین ایوان گلوبتس (Ivan Golubets) هستند.

در مرحله نخست این رزمایش، ناوگروه روسی شرکت نماینده در رزمایش از موانع مین دریایی دشمن فرضی عبور می نماید و سپس به سوی مواضع دشمن با توپخانه و آتشبار شلیک خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1400 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1569

به "پوتین برای آنالیز پیشنهاد ملاقات با بایدن به زمان احتیاج دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین برای آنالیز پیشنهاد ملاقات با بایدن به زمان احتیاج دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید