چقدر تجارت آزاد!؛ طعنه خبرنگار لبنانی به پامپئو درباره تجارت نفت ایران و لبنان

به گزارش لیسون، یک خبرنگار لبنانی-آمریکایی به سخنان وزیر خارجه آمریکا که گفته بود کشورش مانع تجارت نفت بین ایران و لبنان خواهد شد واکنش نشان داد.

چقدر تجارت آزاد!؛ طعنه خبرنگار لبنانی به پامپئو درباره تجارت نفت ایران و لبنان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک خبرنگار لبنانی-آمریکایی با لحنی طعنه آمیز از سخنان امروز مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا که گفته بود از فروش نفت توسط ایران به لبنان جلوگیری می نماید انتقاد نموده است.

رانیا کالک، خبرنگار رسانه تلویزیونی In the Now در توئیتر در واکنش به سخنان مایک پامپئو نوشت: دیکتاتور جهان می گوید ایران از فروش نفت به لبنان، جایی که فروپاشی اقتصادی و فساد به کمبود سوخت و قطعی های برق منجر شده منع شده است. چقدر اعتقاد به بازارهای آزاد و تجارت آزاد... تصور کنید کشور دیگری به آمریکا می گفت از چه کسانی می توانند نفت بخرند و از چه کسانی نه.

بازار آزاد و تجارت آزاد که این خبرنگار لبنانی به طعنه به آنها اشاره نموده جزو مفاهیم اساسی لیبرالیسم اقتصادی هستند که مبنای اقتصاد آمریکا را تشکیل می دهد.

وزیر خارجه آمریکا ساعاتی قبل تر گفته بود آمریکا برای جلوگیری از فروش نفت ایران به لبنان جلوگیری خواهد نمود.

او گفت: فروش این محصول، تحریم است. ما هر کاری لازم باشد را انجام می دهیم تا اطمینان حاصل کنیم ایران نمی تواند نفت خام خودش را به طرف های مختلف از جمله حزب الله بفروشد.

دولت آمریکا در راستای اهداف خصمانه خود علیه جمهوری اسلامی اسلامی ایران و پیشبرد جنگ اقتصادی علیه این کشور تحریم هایی را به بهانه های مختلف علیه تهران وضع نموده است. واشنگتن شرکت های آمریکایی و شرکت های مستقر در کشورهای ثالث را به تبعیت از این تحریم ها ملزم می نماید.

دفتر تروریسم و اطلاعات اقتصادی وزارت خزانه داری یا FTI که در سال 2004 به عنوان یکی از نهادهای وزارت خزانه داری آمریکا ایجاد شده مرکز طراحی جنگ اقتصادی این کشور علیه کشورهای مخالف با سیاست های کلان واشنگتن به شمار می رود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1086

به "چقدر تجارت آزاد!؛ طعنه خبرنگار لبنانی به پامپئو درباره تجارت نفت ایران و لبنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چقدر تجارت آزاد!؛ طعنه خبرنگار لبنانی به پامپئو درباره تجارت نفت ایران و لبنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید