چه پاوربانک هایی کار ما را راه می اندازد؟ راهنمای خرید

به گزارش لیسون، تا چند سال پیش، تلفن های همراه با صفحه نمایش های کوچک و دکمه های بزرگ این شرایط را فراهم می کردند تا با یک بار شارژکردن حداقل برای چند روز بی نیاز از پریز برق باشیم. اما با آغاز دوران هوشمندسازی تلفن های همراه، باطری ها توانایی همراهی طولانی مدت کاربران را نداشتند. نه تنها باطری های چند هزار میلی آمپری برای این تلفن ها کافی نبودند بلکه تولیدکنندگان این تلفن های هوشمند هم علاقه زیادی به افزایش اندازه باطری آن ها نداشتند. بنابراین محصولات جدیدی به نام پاوربانک ها پا به زمین مسابقه گذاشتند. اما نکات بسیاری درباره خرید پاوربانک وجود دارد.

چه پاوربانک هایی کار ما را راه می اندازد؟ راهنمای خرید

پاوربانک چیست؟ چرا باید به خرید پاوربانک فکر کنید؟

پاوربانک یا همان شارژر همراه در حقیقت باطری های خاصی هستند که در یک مدار خاص و با شارژ الکتریکی مشخص شده فشرده شده اند تا جریان الکتریکی را برای واردشدن به سایر محصولات نگهداری کنند. این باطری های همراه به شما اجازه می دهند تا انرژی الکتریکی را ذخیره کنید و درزمان لازم از انرژی موجود درون آن ها برای شارژ موبایل یا تبلت بهره بگیرید. پاوربانک ها در چند سال اخیر نه تنها پیشرفت بسکمک کرده اند بلکه از یک محصول جانبی به یک محصول لازم تبدیل شده اند.

اگر استفاده زیادی از تلفن هوشمند یا تبلت خود دارید، پاوربانک ها به شما کمک می کنند تا برای مدت طولانی تری از پریزهای برق فاصله بگیرید. باتوجه به اندازه ظرفیت هر پاوربانک، اندازه شارژدهی و البته زمان تکمیل شدن شارژ آن ها فرق دارد. از سوی دیگر مانند بسکمک از بازارهای مشابه لوازم جانبی، در دنیای پاوربانک ها هم محصولات بی کیفیت و تقلبی بسیار زیادی وجود دارند که نه تنها نیاز شما را برطرف نمی کنند بلکه در درازمدت به تلفن هوشمند یا تبلت شما آسیب های غیرقابل جبرانی وارد می کنند.

نکاتی که پیش از خرید پاور بانک باید به آن ها توجه کنید

پاوربانک ها این فرصت را به شما می دهند تا هر در شرایط و در هر زمانی گجت خود را شارژ کنید. اما برای خرید پاوربانک باید به نکات مهمی توجه کنید که پیش از انتخاب یکی از آن ها باید رعایت شود. فراموش نکنید که پاوربانک ها قرار است به شما کمک کنند تا عمر و اندازه بازدهی تلفن هوشمند یا تبلت خود را بیشتر کنید و اگر قرار باشد به توانایی های گجت شما آسیب وارد کنند پس خرید آن ها به هیچ وجه منطقی نیست.

از خرید پاوربانک ارزان قیمت امتناع کنید

اگرچه پاوربانک ها محصولات بسیار گران قیمتی نیستند اما نمونه های ارزان قیمت آن ها بیشتر دیده می شوند. بهتر است خرید این نمونه های ارزان و بی کیفیت را فراموش کنید. پاوربانک های ارزان نه تنها کیفیت ساخت خوبی ندارند بلکه با بهره گیری از اجزای بی کیفیت، عمر بسیار کوتاهی را تجربه می کنند. برای مثال، بسکمک از پاوربانک های ارزان بازار از باطری های قلمی بی کیفیتی بهره می برند که نه تنها عمر زیادی ندارند بلکه به سخت افزار گجت شما هم آسیب وارد می کنند. بنابراین خرید آن ها باوجود قیمت پایینی که دارند هم چندان اقتصادی به نظر نمی رسد. بهتر است پیش از خرید پاوربانک های ارزان به نمونه های گران قیمت فکر کنید.

اولویت ها و نیازهایی که برای خرید پاوربانک دارید را مشخص کنید

بسکمک از افراد با خرید پاوربانک تنها به شارژ کردن تلفن هوشمند یا تبلت خود فکر می کنند. برای این افراد خرید نمونه های گران قیمتی که چراغ قوه یا سایر امکانات را دارند تقریبا غیرمنطقی است. از سوی دیگر اگر دائما در سفر هستید و به محصولی همه فن حریف نیاز دارید، می توانید به پاوربانک های حرفه ای بازار هم توجه کنید. با این حال پیشنهاد ما این است که تمرکز خود را روی خرید پاوربانک های پرقدرت برندهای شناخته شده بازار قرار دهید.

در ادامه می توانید با بهترین پاوربانک های بازار آشنایی بیشتری کسب کنید.

پاوربانک سامسونگ مدل EB-PG950CSEGWW با ظرفیت 5100 میلی آمپر

قیمت:حدود 150.000 تومان

سامسونگ تولیدکننده ای است که تمرکز خوبی روی بازار پاوربانک ها قرار داده و این محصول آن ها می تواند بهترین و ارزان ترین گزینه منطقی برای کاربران باشد. این پاوربانک تنها یک درگاه خروجی با شدت جریان خروجی 2.0 آمپر دارد و ظرفیت اسمی آن 5 هزار و 100 میلی آمپر ساعت است. با این حال ظرفیت واقعی این محصول که می توانید روی آن حساب باز کنید حدود 5 تا 10 هزار میلی آمپر به نظر می رسد بنابراین می توانید حدود سه بار تلفن هوشمند خود را به صورت کامل با کمک آن شارژ کنید. پورت های این پاور بانک از نوع USB S و Micro USB هستند که می توان از آن ها هم به عنوان ورودی و هم خروجی برای شارژ دستگاه ها و گجت های الکترونیکی استفاده کرد. فراموش نکنید که این پاوربانک ساموسنگ به فناوری شارژ سریع مجهز شده تا تجربه بهتری برای کاربر به همراه داشته باشد.

بدنه این پاوربانک با یک بند چرمی تنها 150 گرم وزن دارد که برای یک پاوربانک با ظرفیت 5100 میلی آمپر عدد قابلی قبولی به نظر می رسد. اندازه باطری موجود در این محصول با چراغ LED قابل بررسی است.

پاوربانک شیائومی مدل Redmi PB100LZM با ظرفیت 10000 میلی آمپر

قیمت: حدود 160.000 تومان

اگر نمی خواهید هزینه زیادی برای خرید یک پاوربانک فوق العاده داشته باشید، این محصول شیائومی همه نیازهای شما را برطرف می کند. با دو پورت خروجی USB و پشتیبانی از انواع گوناگون شارژ سریع، می توانید به راحتی دو دستگاه را به شکل هم زمان شارژ کنید. شاید جالب باشد بدانید این پاوربانک می تواند اندازه ورودی مورد نیاز هر دستگاه را بررسی کند و البته در برابر نوسانات برق و اتصال های خطرناک هم مقاوم است. این پاور بانک به پورت خروجی دوگانه USB A و پورت ورودی دوگانه USB C و MicroUSB مجهز شده و تا 2.6 آمپر خروجی را پشتیبانی می کند.

این محصول شیائومی با ظرفیت اسمی 10000 میلی آمپر ظرفیت واقعی تا 15000 میلی آمپر را دارد. بنابراین می توانید با هر شارژ کامل آن تقریبا 5 بار تلفن هوشمند خود را شارژ کنید. وزن 240 گرمی آن چندان کاربر را اذیت نمی کند و مانند بسکمک از محصولات بازار با چراغ LED اندازه شارژ خود را نشان می دهد.

در این زمینه بخوانید:

چه هارد اکسترنالی کار ما را راه می اندازد؟ راهنمای خرید

راهنمای خرید گوشی موبایل و تلفن هوشمند

برای تقویت و ارتقای سخت افزار لپ تاپ به چه نکاتی توجه کنیم؟

پاوربانک شیائومی مدل PLM09ZM با ظرفیت 10000 میلی آمپر

قیمت: حدود 200.000 تومان

اگر در پی خرید پاوربانک کوچک اما قدرتمند هستید، این محصول شیائومی برای شما ساخته شده است. با ابعاد باورنکردنی 14.7 در 7.1 سانتی متر 243 گرم وزن دارد که به نسبت ابعاد آن اندکی سنگین به نظر می رسد. برخلاف بیشتر محصولات بازار که صرفا از بدنه پلاستیکی باکیفیت بهره می برند در این محصول شیائومی شاهد آلیاژ آلومینیوم هستیم. بنابراین در دست گرفتن این پاوربانک حس بسیار خوبی برای کاربر به همراه دارد. این پاوربانک از شارژ سریع با سرعتی فراتر از 2 میلی آمپر پشتیبانی می کند و مانند بیشتر محصولات شیائومی در دنیای پاوربانک ها می تواند اندازه ورودی هر گجتی را پیش بینی کند.

با دو درگاه خروجی و چراغ LED تقریبا هیچ ضعفی در این پاوربانک که می تواند بار بار شارژ کامل حدود 5 بار تلفن هوشمند را شارژ کند، دیده نمی شود.

پاوربانک شیائومی مدل Redmi PB200LZM با ظرفیت 20000 میلی آمپر

قیمت: حدود 300.000 تومان

واقعیت این است که پاوربانک های شیائومی بهترین محصولات در بازار پاوربانک ها هستند و اگر در پی یک محصول پرقدرت هستید، این محصول شیائومی با قیمتی نسبتا زیاد می تواند همه نیازهای شما را برآورده کند. با دو پورت USB و یک پورت Micro USB در کنار پورت USB Type-C نگرانی شارژنشدن هیچ تلفن هوشمند و تبلتی با این پاوربانک وجود ندارد. باتوجه به ظرفیت بالای این پاوربانک، شیائومی تصمیم گرفته تا آلیاژ آلومینیومی را در این محصول استفاده کند تا وزن آن حداقل بیشتر از 470 گرم نباشد.ن حداآن

ظرفیت واقعی این پاوربانک برخلاف اطلاعاتی که ارائه می دهد، 20هزار میلی آمپر نیست و نمی تواند فراتر از 16هزار میلی آمپر باشد. با این حال با هر بار شارژ کامل این پاوربانک سنگین و گران قیمت شیائومی می توانید حدود 7 بار تلفن هوشمند خود را به صورت کامل شارژ کنید.

پاوربانک انکر مدل A1271 PowerCore با ظرفیت 20100 میلی آمپر

قیمت: حدود 460.000 تومان

برخلاف شیائومی که تقریبا همه محصولات الکترونیکی را تولید می کند، انکر یک برند متمرکز روی لوازم جانبی مورد نیاز برای شارژکردن گجت های گوناگون است. بنابراین وقتی یک شرکت تخصصی فعال در این حوزه یک پاوربانک قدرتمند معرفی می کند نیازی نیست درباره خرید آن شک داشته باشید. طراحی ساده آن باعث شده با بهره گیری از پلی کربنات با محصولی روبرو باشیم که وزن زیادی ندارد. هر کدام از چهار چراغ LED این پاوربانک 5000 میلی آمپر انرژی آن را نمایش می دهند. باطری لیتیوم یونی این محصول در برابر اتصال های خطرناک مقاوم است و توانایی شارژ همزمان دو دستگاه را دارد.

فناوری جدیدی که انکر برای این پاوربانک در نظر گرفته اندازه زمان لازم برای شارژشدن کامل این محصول را به شدت کاهش داده تا در عین حال این افزایش سرعت در شارژکردن گجت ها هم دیده شود. بنابراین به معنای واقعی کلمه با یک پاوربانک تمام عیار روبرو هستیم که خرید آن برای افرادی که محدودیتی برای هزینه کردن ندارند یک گزینه ایده آل است.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 15 آذر 1400 بروزرسانی: 15 آذر 1400 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1854

به "چه پاوربانک هایی کار ما را راه می اندازد؟ راهنمای خرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه پاوربانک هایی کار ما را راه می اندازد؟ راهنمای خرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید