کاهش 22 درصدی تعداد مهاجرین کار خارجی در روسیه

به گزارش لیسون، طبق اطلاعات وزارت کشور روسیه، تعداد کارگران خارجی در این کشور در مقایسه با پاییز سال گذشته تقریباً به یک چهارم (22.5 درصد) کاهش یافته است.

کاهش 22 درصدی تعداد مهاجرین کار خارجی در روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو با استناد به گزارش های آماری وزارت کشور روسیه نوشت که تعداد مهاجران کارگری در این کشور، در مقایسه با سپتامبر سال گذشته، تقریباً به میزان یک چهارم (22.5 درصد) کاهش یافته و در حال حاضر به حدود یک میلیون و 800 هزار نفر رسیده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این روزنامه نوشته است: طبق آمار وزارت امور داخلی کشور روسیه در انتها ماه سپتامبر، تعداد خارجیانی که در این کشور مشغول کار هستند، تقریباً 1.8 میلیون نفر بوده است. دقیقاً یک سال پیش، این رقم 22.5 درصد بیشتر بود و تعداد کارگران خارجی در روسیه به بیش از 2.3 میلیون نفر رسیده بود.

طبق این اطلاعات، این کاهش در تمامی گروه های کارگران خارجی معین است و یکی از دلایل اصلی این مسئله، شیوع ویروس کرونا در کشورهای دنیا و ممنوعیت های ورود اتباع خارجی به روسیه است.

تعداد شهروندان کشورهای اتحادیه مالی اورآسیایی که در روسیه کار می نمایند، 26 درصد کاهش یافته است. در اوایل پاییز، این رقم 333 هزار نفر بود، در حالی که یک سال پیش فقط بیش از 450 هزار نفر بودند.

وزارت کار و حمایت اجتماعی فدراسیون روسیه ، که سهمیه جذب خارجی های شاغل در این کشور را براساس ویزا توزیع می نماید، برای روزنامه شرح داده که بیشتر کارگران خارجی شهروندان فاقد ویزا هستند. ثبت نام و فعالیت کارگری آنها توسط وزارت کشور تنظیم می گردد و این افراد عمدتاً شهروندان کشورهای جامعه مشترک المنافع و اتحادیه مالی اورآسیا هستند.

طبق اطلاعات وزارت کار روسیه، به غیر از شهروندان جمهوری های آسیای مرکزی، بیشتر شهروندان خارجی با ویزای چین، ویتنام، ترکیه، هند و صربستان، برای کار به روسیه می آیند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 آذر 1399 بروزرسانی: 16 آذر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1273

به "کاهش 22 درصدی تعداد مهاجرین کار خارجی در روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 22 درصدی تعداد مهاجرین کار خارجی در روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید