کی یف: روسیه خروج نیروهایش از کریمه را شروع کرد، ادامه حفظ نیروها در مرزهای غربی

به گزارش لیسون، رئیس سرویس حفاظت مرزی اوکراین امروز (چهارشنبه) بیان کرد، روسیه خروج تدریجی نیروهایش از مرزها با اوکراین را شروع نموده اما این کار تنها در کریمه صورت می گیرد، در حالیکه حضور نظامی در نزدیکی مرزهای شرقی اوکراین حفظ می گردد.

کی یف: روسیه خروج نیروهایش از کریمه را شروع کرد، ادامه حفظ نیروها در مرزهای غربی

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هفته گذشته وزیر دفاع روسیه اعلام نمود نیروهای منطقه نظامی جنوبی روسیه و نیروهای هوابرد که در آمادگی رزمی در جنوب و غرب این کشور مشارکت داشتند، برای شروع بازگشت به پایگاه های دائم خودشان دستور گرفته اند. سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه به نظامیان دستور داد تا اول مه به پایگاه های خودشان بازگردند.

سرهی دینکو، رئیس سرویس حفاظت مرزی اوکراین گفت: بعد از اطلاعیه وزیر دفاع روسیه مبنی بر شروع خروج نیروها از 23 آوریل، سرویس اطلاعات ما هم بر این فرایند که به شکل تدریجی شروع شده است، نظارت دارد و ما این فرایند را در کریمه موقتا اشغالی می بینیم.

این مقام تاکید نمود، با این حال روسیه در حال حفظ حضور نظامی خود در مرزهای غربی، در وورونژ و شهر بوگوچار در منطقه وورونژ است و ماموران مرزی به نظارت بر تحرکات این نیروها ادامه خواهند داد.

این مقام اوکراینی همچنین تاکید نمود که هنوز خیلی زود است که تایید گردد روسیه نیروهایش را از مرزهای این کشور خارج نموده است.

روز سه شنبه ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین از مواضع ارتش اوکراین در مرز با کریمه بازدید نموده و به ارتش کشورش تاکید نمود تا آماده بازگشت نیروهای روس به مرزها در هر زمانی باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 خرداد 1400 بروزرسانی: 7 خرداد 1400 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1604

به "کی یف: روسیه خروج نیروهایش از کریمه را شروع کرد، ادامه حفظ نیروها در مرزهای غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کی یف: روسیه خروج نیروهایش از کریمه را شروع کرد، ادامه حفظ نیروها در مرزهای غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید