گردشگری یکی از موضوعات اساسی در توسعه پایدار شهرها است

به گزارش لیسون، علی صفری در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: گردشگری می تواند به اقتصاد پویای شهرها و ایجاد شغل، توسعه تجارت استانی و ملی، احیای زیرساخت های شهری، حفظ میراث ملموس و ناملموس فرهنگی و حتی رونق و برخورداری اجتماعی هرچه بیشتر مناطق کمتر برخوردار شهری کمک کند.

گردشگری یکی از موضوعات اساسی در توسعه پایدار شهرها است

وی یادآورشد: امروزه در تمام دنیا به ازای هر 10 شغل یک شغل در حوزه گردشگری است و این، اهمیت و لزوم فعالیت در این حوزه را به ویژه در حفظ میراث ناملموس نشان می دهد.

صفری ادامه داد: کشور ایران و استان قزوین هم به جهت سابقه کهن تاریخی و جاذبه های طبیعی می تواند در این حوزه خصوصاً جذب گردشگر نقش ایفا کرده و در راستای با ایجاد و رشد اقتصاد فعال و اشتغال پایدار شهری گام بردارد.

وی گفت: جشنواره ملی فرهنگ و سنن اقوام ایرانی در واقع پیش زمینه ای برای میراث ناملموس فرهنگی است و می تواند به تجارب فرهنگی و شناخت جوامع از آداب و سنن و همچنین تغییر نگرش مردم نسبت به فرهنگ ها کمک کند.

شهردار قزوین افزود: مدیریت شهری به همین دلیل جشنواره ملی فرهنگ و سنن اقوام ایرانی را در سطحی بالا و برای تحقق سیاست های تقویت صنعت گردشگری اجرا می کند.

صفری با اشاره به رشد ظرفیت های گردشگری قزوین در سال جاری گفت: گردشگری علاوه بر توسعه اقتصادی به تبادل فرهنگ ها، صلح و دوستی اقوام نیز کمک می کند.

وی، تقویت زیرساخت های گردشگری را یکی از برنامه های مجموعه مدیریت شهری مطرح کرد.

صفری در انتها از شهروندان قزوینی برای همکاری در اجرای اولین پیاده راه قزوین در سبزه میدان که با رویکرد پیاده محوری اجرا شده تقدیر کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 174

به "گردشگری یکی از موضوعات اساسی در توسعه پایدار شهرها است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری یکی از موضوعات اساسی در توسعه پایدار شهرها است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید