گشت جنگلی در رودخانه سنت جانز فلوریدا

به گزارش لیسون، رود سنت جانز از آبراه های اصلی ایالت فلوریدای آمریکا است که از میانه جنگل های انبوه فلوریدا عبور می کند. برای آشنایی با این تجربه با خبرنگاران همراه باشید.

گشت جنگلی در رودخانه سنت جانز فلوریدا

تصور کنید اگر بخواهید یک گشت جنگل (jungle cruise) دیزنی لند را در جایی به جز خود دیزنی لند اجرا کنید، چه چیزی خواهید داشت؟ یک سفر آخر هفته بر روی قایق تفریحی در رودخانه سنت جانز (St. Johns River).

این رودخانه بزرگ ترین آبراه اصلی در ایالت فلوریدای آمریکا است؛ جایی که در آن نه فیل و کرگدن انیمیشنی، بلکه حیات وحش واقعی همچون گاو دریایی، تمساح و عقاب را تماشا خواهید کرد و این تفاوت بزرگ گشت جنگلی رودخانه سنت جانز با گشت جنگلی دیزنی لند است.

می توانید انتخاب کنید که چه زمانی لنگر بیاندازید یا چه زمانی به شنا و ماهی گیری بپردازید و یا اینکه تنها در میان سبزه های انبوه نیمه گرجهتی استراحت کنید.

خواه یک سفر سه روزه خودگردان را انتخاب کنید، یا یک سفر کوتاه همراه تور؛ در هر صورت سفر در امتداد این رودخانه میراث آمریکایی، خاطرات ماندگاری را برایتان رقم خواهد زد.

روز اول: یادگرفتن قایق رانی و شروع سفر

زمانی بسیاری از مناطق آبراه اصلی فلوریدا و جریان شمالی سنت جانز بکر و ناشناخته بود تا اینکه در سال 1763 توسط دو تن از طبیعت شناسان به نام های جان و ویلیام بارترام (John and William Bartram) کشف شد. کتاب راهنمای جذابی نیز به نام سفرها (Travels) از آن ها باقی مانده است.

در سمت غرب شهر دانشگاهی و زیبای دلند (DeLand) در شمال اورلاندو، رودخانه سنت جانز از میان پارک ایالتی جزیره هونتون (Hontoon Island State Park) عبور می کند.

در اینجا شما دو گزینه پیش روی خود دارید، اگر می خواهید در هدایت کشتی آزادی عمل داشته باشید به هالی بلاف مارینا (Holly Bluff Marina) بروید. جایی که می توانید قایق تفریحی کاملا مجهز برای دوازده مسافر را اجاره کنید. اما کسانی که جسارت کمتری دارند می توانند از هونتون (Hontoon Landing Resort & Marina) بازدید کنند و یک سفر دوساعته با قایق پانتونی داشته باشند.

قایق های تفریحی هالی بلاف به خصوص برای زمان تعطیلات مدارس و تعطیلات رسمی باید از سه ماه قبل رزرو شوند. اما سایر قایق ها در تمام طول سال در دسترس قرار دارند. مایحتاج مورد نیاز خود را از دلند تهیه کنید زیرا هیچ گونه مواد خوراکی در طول رودخانه در دسترس قرار ندارد.

پس از سوار شدن به قایق یکی از ناظران اسکله جلسه آموزشی کاملی را برایتان برگزار خواهد کرد. به گونه ای که حتی کم تجربه ترین قایق رانان هم می توانند به راحتی به راندن قایق تسلط پیدا کنند.

این قایق ها با سرعت متوسط 9 کیلومتر در ساعت حرکت می کنند. قایق ران ها باید حداقل 25 سال سن داشته باشند و گواهی نامه معتبر رانندگی را هم اخذ کرده باشند. اما هیچ مجوز جداگانه دیگری برای راندن قایق در فلوریدا لازم نیست. راهنمای کشتی کروز حاوی تمامی نمودارها و نقشه ها و اطلاعات مورد نیاز (موقعیت لنگرگاه ها و ...) خواهد بود.

با توجه به ترافیک تجاری محدود و نبود جزر و مد و نیز جریان آرام آب، رودخانه یک فضای وسیع را برای تمرین شما فراهم می کند. اولین گشت و گذار یک سفر چهل و پنج دقیقه ای تا نزدیکی مکان زمستان گذرانی گاوهای دریایی (manatees) خواهد بود.

دیدن گاوهای دریایی از بی نظیرترین اتفاقاتی است که ممکن است با آن رو به رو شوید. این موجودات کمیاب در این آخرین زیستگاه هایشان واقعا دوستداران طبیعت را هیجان زده می کند. اگر شما هم خوش شانس باشید، می توانید با کمی دقت این موجودات بی نظیر را در حال جستجو اطراف و زیر قایق تان ببینید.

هنگامی که قایق به آرامی در این قسمت رودخانه پهلو می گیرد بهترین زمان برای یک شنای طراوت بخش در آب سی و هفت درجه زمردی است.

از قلم نیاندازید که این دره رود، زیستگاه مارها و تمساح ها است؛ بنابراین در نزدیکی ساحل رود یا در هنگام غروب شنا نکنید. پس از حرکت به سمت به سمت لنگرگاه بعدی برای گذراندن شب می توانید ضمن لذت بردن از تماشای غروب خورشید و دسته های بزرگ مرغ های سفید ماهی خواری که در آسمان پرواز می کنند از صرف شام لذت ببرید.

شنیدن صدای دلنشین قورباغه ها، جغد ها و جیرجیرک ها همراه با حرکت آرام آب رودخانه خوابی دلنشین را برایتان رقم خواهد زد.

روز دوم: نگاهی به زیبایی های طبیت

پس از صبحانه به چشمه آبی یا بلو اسپرینگ (Blue Spring) برگردید. با قایق درون تفرجگاه های مشهور این منطقه پرسه بزنید. در فصل زمستان خانواده های گاو های دریایی در این منطقه قابل مشاهده هستند. با حرکت به سمت پایین دست رودخانه، هالی بلاف مارینا را پشت سر می گذارید.

ماهی گیری در طول جهت و رفتن به یکی از رستوران های کنار رودخانه برای خوردن خرچنگ آبی (blue crab) و خوراک دم سوسمار (gator tail) سرگرمی خوشایندی خواهد بود.

توصیه ناظر اسکله را از قلم نیاندازید: در زمان تاریک شدن هوا قایق رانی نکنید و زمان کافی را برای رسیدن به مقصد بعدی یعنی کتفیش بند (Catfish Bend) در نظر بگیرید.

روز سوم: خاتمه رودخانه آرام

پس از سپری کردن دو روز روی رودخانه برنامه روزمره تان توسط خورشید و سرعت ملایم قایق کنترل می شود. روز سوم روز استراحت است. این روز را می توانید همراه با یک صبحانه دیر وقت شروع کنید و با شنا و اکتشاف رودخانه آن را ادامه دهید. در روز سوم فرصت کافی دارید که با فراغت خاطر در راه بازگشت به بندر گاه از مناظر زیبا استفاده کنید و خاطرات دو روز گذشته را مرور کنید.

اگر برنامه شما با تعطیلات مدرسه هماهنگ می شود، باید زودتر قایق خود را رزرو کنید چرا که زمان شلوغی پیش رو دارید. اواخر پاییز، زمستان و اوایل بهار قیمت ها به مراتب ارزان تر، درجه حرارت ملایم تر ، پشه ها کمتر و رودخانه خلوت تر است.

بیشتر پروازها به اورلاندو از طریق یکی از این دو فرودگاه انجام می شود: فرودگاه بین المللی اورلاندو (Orlando International) در جنوب شهر و فرودگاه بین المللی اورلاندو سنفورد (Orlando Sanford International) در بیست مایلی شمال شهر. برای رسیدن به جزیره هونتون (Hontoon Island) در سی و پنج مایلی اورلاندو به ماشین نیاز خواهید داشت.

منبع: کجارو / fodors.com
انتشار: 5 فروردین 1400 بروزرسانی: 5 فروردین 1400 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1489

به "گشت جنگلی در رودخانه سنت جانز فلوریدا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشت جنگلی در رودخانه سنت جانز فلوریدا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید