95 درصد مجوز چاپ کتاب در همدان صادر می گردد، نیمه دوم مهرماه تجلیل از فعالان حوزه چاپ

به گزارش لیسون، هادی شیرمحمدی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در همدان، ضمن تبریک روز صنعت چاپ و نشر اظهار کرد: طی سال های اخیر چاپ کتاب به صورت مستقل در همدان انجام می گردد که بر این اساس تا به امروز 151 مجوز چاپ از سوی اداره ارشاد همدان صادر شده است.

95 درصد مجوز چاپ کتاب در همدان صادر می گردد، نیمه دوم مهرماه تجلیل از فعالان حوزه چاپ

وی با بیان اینکه با مجموع چاپ کتاب به وسیله خود اتحادیه ها در مجموع به 220 مورد مجوز افزایش یافته است، گفت:

در حوزه نشر کتاب 95 درصد مجوزهایی که برای کتاب صادر می گردد، در خود استان همدان چاپ می گردد.

وی در مورد کیفیت چاپ نیز اضافه نمود: کیفیت چاپ که در همدان مطلوب و قابل قبول است و همین باعث شده است که در حوزه چاپ شرایط خوبی حاکم باشد.

شیرمحمدی در ادامه به مسائل و مسائل حوزه چاپ نیز اشاره نمود و گفت: چاپخانه داران نیز مسائل و مسائل خاص خود را دارند به طوری که تجهیزات حوزه چاپ، تجهیزاتی فرسوده است که این مشکل نه تنها در همدان بلکه در کشور نیز وجود دارد.

وی در مورد بومی سازی فراوری کاغذ نیز یادآور شد: در راستای بومی سازی کاغذ گام هایی از سوی وزارتخانه برداشته شده است به طوری که قرار است کارخانه کاغذسازی اسدآباد که نیمه کاره بود، مجدد راه اندازی شده و شروع به کار کارخانه تویسرکان نیز پیگیری گردد تا در حوزه کاغذ به خودکفایی لازم برسیم.

فرسودگی دستگاه های چاپ هزینه بر است

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان یکی از مسائل را هزینه بر بودن خرید دستگاه های چاپ عنوان نمود و گفت: خرید یک دستگاه معمولی چاپ نیازمند صرف هزینه زیادی است و همین باعث شده که آنها از فرسودگی دستگاه ها رنج ببرند.

وی با اشاره به اینکه اداره ارشاد همیشه حمایت هایی را از حوزه چاپ و نشر داشته است بیان نمود: طی تسهیلاتی که به اصحاب فرهنگ و هنر پرداخت شد، مقرر شده به تعدادی از چاپخانه ها نیز در راستای ایجاد اشتغال وام قرص الحسنه با سود 15 درصد با ارقام بالا پرداخت گردد که در این زمینه پیشنهادات لازم ارائه شده است.

شیرمحمدی به برگزاری دوره های آموزشی ویژه چاپخانه داران نیز اشاره نمود و گفت: از طرف امور و نشر وزارت ارشاد دوره های آموزشی برای توانمندسازی مدیران چاپخانه برنامه ریزی شده است.

وی اضافه نمود: بعلاوه به وسیله مشارکت اداره ارشاد و انجمن علمی فناوری چاپ ایران نشست آنالیز مسائل و مسائل سامانه صدور مجوز چاپ به وسیله درگاه ملی مجوزها نیز برگزار گردید که نکاتی را مطرح و پیشنهاداتی داده شد و مقرر شد، حفره هایی که در فرایند چاپ است، آنالیز و رفع گردد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان در انتها یادآور شد: در راستای ارج نهادن روز صنعت چاپ و گرامیداشت فعالان حوزه چاپ مراسمی در نیمه دوم مهرماه برگزار می گردد تا از فعالان این عرصه اعم از مدیران، کارآفرینان و کارگران تجلیل صورت گیرد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 11 شهریور 1402 بروزرسانی: 11 شهریور 1402 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 2262

به "95 درصد مجوز چاپ کتاب در همدان صادر می گردد، نیمه دوم مهرماه تجلیل از فعالان حوزه چاپ" امتیاز دهید

1 کاربر به "95 درصد مجوز چاپ کتاب در همدان صادر می گردد، نیمه دوم مهرماه تجلیل از فعالان حوزه چاپ" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "95 درصد مجوز چاپ کتاب در همدان صادر می گردد، نیمه دوم مهرماه تجلیل از فعالان حوزه چاپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید