SMIC ناجی هواوی خواهد بود؟

به گزارش لیسون، شواهد حاکی از آن هستند که کمپانی SMIC که به عنوان یکی بزرگ ترین تولیدکنندگان چیپ های نیمه هادی در کشور چین شناخته می شود، پیرو اختلافات و تقابل سیاسی کشورهای آمریکا و چین، نقش بسیار مهمی را بر عهده گرفته است.

SMIC ناجی هواوی خواهد بود؟

این کمپانی پیروز شده به کلید کانونی تلاشی هماهنگ و یکپارچه در سراسر چین تبدیل شود، تا تامین قطعات و چیپ های نیمه هادی توسط صنایع بومی این کشور با وجود تحریم های اجرا شده از سوی واشنگتن به خوبی ادامه یابد. این در حالی است که ترامپ سخت تلاش می کند زنجیره تامین نیازهای نیمه هادی شرکت هایی مانند هواوی و HiSilicon را از تمام نقاط دنیا قطع کند.

با وجود شرایط کنونی، شرکت SMIC از آمادگی کامل برای تامین بخش عمده ای از نیازها برخوردار بوده تا به رشد اقتصادی کشور کمک کند. به عنوان مثال طبق اسنادی که در سازمان بورس و اوراق بهادار شانگهای رویت شده، این کمپانی پیرو فروش سهام جدیدش، حدود 46.29 میلیارد یوان معادل با 6.55 میلیارد دلار کسب خواهد کرد. در حالی که هدف اولیه SMIC جذب 20 میلیون یوان بوده، و حالا بیشتر از دو برابر به دست خواهد آمد.

البته این نکته را هم باید در نظر داشت که شرکت Haitong Securities هم که متعهد خرید اوراق بهادار است، می تواند این نرخ را تا 15 درصد افزایش دهد. یعنی جذب سرمایه SMIC در نهایت به رقم 53.23 میلیارد یوان معادل با 7.53 میلیارد دلار برسد.

علاوه بر این گفته می شود دولت حدود 3.5 میلیارد یوان، شرکت GIC Private Limited سنگاپور به اندازه 3 میلیارد یوان، و سازمانی از امارات نیز 400 میلیون یوان در کمپانی SMIC سرمایه گذاری خواهند کرد. طبق آمار و با توجه به افزایش نرخ اشتراک گذاری سهام، SMIC با پذیرفتن قراردادهای ارائه شده می تواند 109.25 برابر بیشتر از درآمدش در سال 2019 بودجه و سرمایه کسب کند.

همان گونه که گفته شد، به خاطر تنش های سیاسی اجرا شده بین کشورهای چین و آمریکا طی ماه های اخیر، اغلب غول های چینی در زمینه تولید قطعات تکنولوژیک تحت فشار هستند. چند ماه قبل ایالات متحده صادرات کلیه چیپ های نیمه هادی به کشور چین و فروش آنها به هواوی و زیرمجموعه هایش را ممنوع گفت. با در نظر داشتن این موضوع احتمالا هواوی می تواند روی کمپانی SMiC حساب ویژه ای کرده و سبد محصولاتش را وسعت ببخشد.

منبع : دیجیاتو

منبع: آی تابناک
انتشار: 13 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1078

به "SMIC ناجی هواوی خواهد بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "SMIC ناجی هواوی خواهد بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید