آمریکا عظیم ترین امپراطوری سرقت اسرار دیگر کشور هاست

به گزارش لیسون، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت، آمریکا عظیم ترین امپراطوری دزدی از اسناد محرمانه بوده و حفظ هژمونی خود را به دفاع از امنیت متحدانش ترجیح می دهد.

آمریکا عظیم ترین امپراطوری سرقت اسرار دیگر کشور هاست

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وانگ ونبین سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز دوشنبه به انتشار اخباری مبنی بر جاسوسی آمریکا از متحدانش واکنش نشان داد.

ونبین در نشستی خبری گفت: این مسئله در طول زمان به اثبات رسیده است که آمریکا عظیم ترین امپراطوری هک و دزدی اسرار [دیگر کشور ها]است و نه تن ها رقبا، بلکه متحدان خود را نیز هدف قرار می دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین اضافه کرد: آمریکا استادی واقعی در زمینه شنود بی رویه و سرقت اسناد محرمانه در مقیاس گسترده است و حتی متحدانش آن را غیر قابل قبول می دانند.

ونبین در ادامه گفت: آمریکا مدعی محافظت از امنیت سایبری است، اما این اتفاق نشان داد که آمریکا در واقع محافظ امنیت سایبری نیست، به دنبال سرکوب رقبا است و در حقیقت به دنبال دفاع از امنیت متحدانش نیست بلکه به دنبال حفظ هژمونی خود است.

ونبین گفت: آمریکا یک شرح به دنیا بدهکار است که آیا اقداماتش با قوانین اطلاعاتی و روح توافق جریان فرامرزی اطلاعات با متحدانش همخوانی دارد و اینکه آیا به جای شبکه پاک از شبکه آلوده استفاده می نماید؟

وی در ادامه گفت: امیدواریم جامعه دنیای قلدری سایبری آمریکا را به معرض نمایش گذاشته و آن را محکوم کند و در برابر اقدامات غیرقانونی این امپراطوری هکرها ساده انگاری نکند.

یک رسانه آلمانی یکشنبه شب گزارش داد که سرویس مخفی دانمارک به آژانس امنیت ملی ایالات متحده (NSA) برای جاسوسی از سران اروپا از جمله آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و فرانک والتر اشتاین مایر رئیس جمهور این کشور یاری نموده است.

افشای جاسوسی ایالات متحده از متحدان خود برای اولین بار در سال 2013 آشکار شد، اما اکنون روزنامه نگاران به گزارش هایی با جزئیات بیشتری دسترسی پیدا نموده اند. این گزارش نشان داد که دانمارک متحد و همسایه نزدیک آلمان با همکاری با سرویس جاسوسی آمریکا، صدر اعظم و رئیس جمهور این کشور را هدف قرار داده بود.

کلمنت بون وزیر امور اروپای فرانسه به رادیو فرانسه اینفو در این باره گفت: بسیار جدی است، باید ببینیم آیا شرکای ما در اتحادیه اروپا، دانمارکی ها، در همکاری با سرویس های آمریکایی مرتکب خطا شده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 تیر 1400 بروزرسانی: 18 تیر 1400 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1668

به "آمریکا عظیم ترین امپراطوری سرقت اسرار دیگر کشور هاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا عظیم ترین امپراطوری سرقت اسرار دیگر کشور هاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید