آمریکا 100 میلیون واکسن کروناویروس دیگر را پیش خرید کرد

به گزارش لیسون، دولت ایالات متحده توافق نموده است تا مبلغ 2.1 میلیارد دلار برای پیش خرید 100 میلیون دوز از واکسن کروناویروس جدید به دو شرکت دارویی بپردازد.

آمریکا 100 میلیون واکسن کروناویروس دیگر را پیش خرید کرد

به نقل از CNBC، دولت آمریکا برای تهیه و تحویل 100 میلیون دوز از واکسن احتمالی کروناویروس به شرکت های دارویی سانوفی(Sanofi) و گلکسو اسمیت کلاین(GlaxoSmithKline) که به اختصار GSK نامیده می گردد، تا 2.1 میلیارد دلار پرداخت می کند.

این شرکت ها گفته اند که بیش از 750 میلیون دلار از مبلغی که دولت آمریکا به آنها پرداخت می کند، برای حمایت از توسعه بیشتر واکسن کروناویروس از جمله کارآزمایی های بالینی مورد استفاده قرار می گیرد و مابقی برای ساخت و تحویل 100 میلیون دوز استفاده خواهد شد. همچنین ایالات متحده آمریکا می تواند 500 میلیون دوز دیگر نیز سفارش دهد.

این خبر کمتر از دو هفته پس از اعلام دولت آمریکا مبنی بر پرداخت 1.95 میلیارد دلار برای فراوری 100 میلیون دوز واکسن کروناویروس توسط شرکت های Pfizer و BioNTech اعلام شده است.

توماس تریومف معاون اجرایی و رئیس بخش واکسن شرکت سانوفی گفت: احتیاج دنیای به واکسن برای یاری به جلوگیری از بیماری کووید-19 بسیار زیاد است و هیچ واکسن یا شرکتی به تنهایی قادر به پاسخگویی به تقاضای دنیای نیست.

وی اضافه نمود: از ابتدای شیوع این بیماری همه گیر، سانوفی از تخصص و منابع علمی عمیق خود برای یاری به برطرف این بحران با همکاری وزارت بهداشت، درمان و خدمات انسانی ایالات متحده برای باز کردن یک جهت سریع به سمت توسعه واکسن و فراوری در مقیاس وسیع، بهره برداری نموده است.

مقامات بهداشت و درمان می گویند براساس داده های جمع آوری شده توسط محققان دانشگاه جان هاپکینز، تا زمانی که واکسنی برای کروناویروس جدید که تا به امروز بیش از 17 میلیون نفر را در سراسر دنیا آلوده نموده و بیش از 667 هزار نفر را کشته است، ساخته نگردد، به حالت عادی باز نخواهیم گشت.

براساس اعلام سازمان بهداشت دنیای، در حال حاضر بیش از 150 واکسن در دست تهیه هستند که 25 مورد آنها در حال گذراندن مرحله کارآزمایی بالینی هستند. این یک بازه زمانی رکورد شکن برای طی فرآیندی است که به طور معمول حدود یک دهه طول می کشد تا یک واکسن موثر و ایمن ایجاد گردد. سریعترین فراوری واکسن تا به امروز برای اوریون بوده است که بیش از چهار سال طول کشید و در سال 1967 مجوز فراوری گرفت.

شرکت های سانوفی و GSK در تاریخ 14 آوریل اعلام کردند که توافق نامه ای برای ساخت مشترک واکسن کووید-19 تا انتها سال آینده منعقد نموده اند. سانوفی گفت فناوری مورد استفاده در تهیه واکسن های آنفلوانزا را بازنگری می کند و مجدداً مورد استفاده قرار می دهد، در حالی که GSK یک فناوری یاریی را ارائه می دهد که واکنش ایمنی در واکسن ها را تقویت می کند.

سانوفی به مرحله آزمایش بالینی این واکسن بالقوه رسیده است و انتظار دارد که مراحل اولیه آزمایش انسانی آن را در ماه سپتامبر شروع کند و پس از آن مرحله آخر آزمایش را تا انتها امسال میلادی انجام دهد. اگر ثابت گردد که این واکسن بی خطر و مؤثر است، این دو شرکت انتظار دارند که در نیمه اول سال 2021 مجوز فراوری انبوه آن را درخواست نمایند.

الکس آذر دبیر وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده آمریکا (HHS) روز آدینه در بیانیه ای گفت که نمونه واکسن هایی که برای آمریکا خریداری می شوند شانس این را افزایش می دهد که ما به محض انتها امسال حداقل یک واکسن ایمن و مؤثر داشته باشیم.

وی گفت: این سرمایه گذاری به این دو شرکت یاری می کند کارآزمایی های بالینی و ساخت واکسن خود را سریع تر انجام دهند و می تواند صدها میلیون دوز واکسن امن و مؤثر را برای مردم آمریکا به ارمغان آورد.

شرکت سانوفی شرکت داروسازی فرانسوی و چندملیتی است که دفتر مرکزی آن در شهر پاریس قرار گرفته است. این شرکت در سال 1973 به عنوان زیرمجموعه ای از شرکت نفتی الف اکیتین تأسیس شد. این شرکت در سال 1994 از الف اکیتین تفکیک و به عنوان یک شرکت مستقل ثبت گشت.

شرکت کنونی سانوفی حاصل ادغام چندین شرکت دارویی و آزمایشگاه داروسازی اروپایی و آمریکایی است. شرکت سانوفی در حال حاضر از نظر میزان فروش سالیانه٬ به عنوان چهارمین شرکت عظیم در صنایع داروسازی دنیا٬ شناخته می گردد.

شرکت گلاکسواسمیت کلاین نیز یک شرکت بریتانیایی و چندملیتی داروسازی و فراورینماینده انواع محصولات بهداشتی است که دفتر مرکزی آن در شهر لندن قرار گرفته است. این شرکت در سال 2009 از لحاظ میزان فروش دارو، پس از فایزر، نوارتیس و سانوفی به عنوان چهارمین شرکت دارویی دنیا انتخاب شد.

شرکت کنونی در سال 2000 با ادغام شرکت گلاکسو ولکام و شرکت اسمیت کلاین بیچام تأسیس شد.

شرکت گلاکسواسمیت کلاین طیف وسیعی از داروها را فراوری می کند که برای بیماری هایی مانند آسم، سرطان، کنترل ویروس ها، عفونت ها، سلامت روانی، دیابت و بیماری های دستگاه گوارش استفاده می شوند. این شرکت همچنین دارای بخش فراوری کالاها و محصولات بهداشت دهان و دندان و نیز فراوری محصولات مراقبت های بهداشتی است که توسط شرکت های تابعه آن از جمله سنسوداین، بوست، هورلیکز و جاویزکن مدیریت می شوند. ،ایسنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1117

به "آمریکا 100 میلیون واکسن کروناویروس دیگر را پیش خرید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا 100 میلیون واکسن کروناویروس دیگر را پیش خرید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید