اتحادیه اروپا از شرکت های ایتالیایی در ایران محافظت می نماید

به گزارش لیسون، ایزابلا دمونته نماینده حزب دموکراتیک ایتالیا در مجلس اروپا گفت: اتحادیه اروپا از شرکت های فعال این قاره در ایران در قبال پیامدهای بالقوه بازگشت تحریم های آمریکایی، محافظت می نماید.

اتحادیه اروپا از شرکت های ایتالیایی در ایران محافظت می نماید

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش تجارت نیوز، روزنامه آنلاین ‘ایل فریولی روز پنجشنبه به نقل از دمونته نوشت: هم اکنون بسته ای از اقدامات عملی آماده شده است که در ماه اگوست اجرایی خواهند شد. این پاسخی بود که ما می خواستیم از بروکسل بشنویم، چرا که دفاع از منافع شرکت ها و کار ما در اولویت واقع شده است.

فدریکا موگرینی مسئول عالی سیاست خارجی اروپا و نایب رئیس کمیسیون اروپا در پاسخ به سوال این نماینده ایتالیایی در مجلس این قاره که از او پرسید ‘با توجه به متوقف شدن سفارشات به ارزش 1.5میلیارد یورو به زیان شرکت ایتالیایی ‘دانیلی دی بوتریو، چه تدابیری می توان برای خنثی سازی تاثیر تحریم های امریکا بر شرکت های اروپایی که در ایران فعالیت می نمایند، اتخاذ کرد، گفت: اتحادیه اروپا قاطعانه قصد ادامه تعهد برای اجرای کامل و موثر توافق هسته ای با ایران را دارد.

دل مونته گفت: موگرینی همچنین مصمم است تا تاثیرات بالقوه و منفی ناشی از تحریم های امریکا بر روی شرکت های اروپایی که پس از امضای برجام، با حسن نیت در ایران سرمایه گذاری نموده اند را کاهش دهد و تدابیری نیز برای حفظ روند خوب مبادلات تجاری و روابط مالی میان اتحادیه اروپا و ایران که پس از لغو تحریم ها اغاز شده بود، اتخاذ شوند.

موگرینی در پاسخ خود به این نماینده ایتالیا ، شرح داد که می توان آن را با ترکیب اقدامات در سطح ملی و اروپایی به دست آورد. این تدابیر شامل به روز رسانی ‘blocking statute، (مقرراتی که به شرکت های اروپایی اجازه می دهد تا تحریم های جدید آمریکا علیه ایران را نادیده بگیرند) است.

همچنین به روز رسانی مجوز وام های خارجی بانک سرمایه گذاری اروپا برای سرمایه گذاری هایی که به ایران اجازه می دهد تا در فعالیت های سرمایه گذاری بانک سرمایه گذاری اروپا همراه گردد.

دمونته گفت که blocking statute به شرکت های اروپایی اجازه می دهد تا غرامت برای زیان های وارده از تحریم ها را دریافت نمایند و اثر حکم هر دادگاه خارجی را نیز در اتحادیه اروپا لغو می نماید.

وی گفت: این خبر بسیار خوبی است . به روز رسانی blocking statute و مجوز برای وام های خارجی بانک سرمایه گذاری اروپا روز 6 ژوئن گذشته از سوی کمیسیون اروپا انجام شد. اکنون مجلس و شورای اروپا چند هفته وقت برای مطرح کردن اعتراض به این اقدامات را قبل از اجرایی شدن، آن دارند. اگر هیچ اعتراضی مطرح نگردد، اسناد به روز شده منتشر و در ماه اگوست اجرایی می شوند.

منبع: ایرنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 16 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 524

به "اتحادیه اروپا از شرکت های ایتالیایی در ایران محافظت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا از شرکت های ایتالیایی در ایران محافظت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید