تور چین ارزان: ارتش چین: از دریا و آسمان با دقت تحرک ناو آمریکا را زیر نظر داریم

به گزارش لیسون، ارتش چین اعلام نموده که با رهگیری ناوشکن آمریکا در تنگه تایوان، از دریا و هوا به طور کامل تردد این کشتی جنگی را زیر نظر دارد.

تور چین ارزان: ارتش چین: از دریا و آسمان با دقت تحرک ناو آمریکا را زیر نظر داریم

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ارتش چین سه شنبه بیان کرد که با رهگیری ناوشکن آمریکا در تنگه تایوان، از دریا و هوا به طور کامل تردد این کشتی جنگی را زیر نظر دارد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک ارتش چین در این زمینه بیان کرد که آمریکا با اعزام ناو شکن موشک انداز یو اس اس میلوس به تنگه تایوان، ثبات منطقه را تهدید می نماید.

سخنگوی مرکز فرماندهی شرق چین در این زمینه گفت که ارتش این کشور ناوها و جنگنده های خود را برای رهگیری و نظارت دقیق کشتی جنگی آمریکا به منطقه اعزام نموده است.

سخنگوی مرکز فرماندهی شرق چین در ادامه گفت که نیروهای این کشور به هرگونه اقدام تحریک آمیز آمریکا در منطقه با قدرت پاسخ می دهند.

ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا در بیانیه ای بیان کرد که ناوشکن موشک انداز میلیوس روز سه شنبه با عبور از تنگه تایوان، وارد دریای جنوبی چین شده است.

در این بیانیه ادعا شده است که حرکت کشتی های آمریکایی در عبور از تنگه تایوان و در دریای جنوبی چین، فعالیتی روتین و معمول بوده و با هدف اعمال حقوق مشروع آزادی ناوبری در تمام آب های آزاد دنیا اجرا شده است.

نیروی دریایی آمریکا در این باره مدعی شد: عبور این کشتی از تنگه تایوان، نشان دهنده تعهد آمریکا به تردد امن اقیانوس های هند و آرام است. ارتش آمریکا در هر مکانی که قوانین بین المللی اجازه دهند، پرواز نموده، کشتیرانی می نماید و به عملیات می پردازد.

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست چین واحد ارزیابی می نماید. با این حال آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و یاری نظامی به تایوان عملا در راستا حمایت از این جزیره است و پکن بارها به این مسئله اعتراض نموده است. این در حالی است که کشورهای عضو سازمان ملل متحد از جمله خود آمریکا، تایوان را به عنوان کشور مستقل به رسمیت نمی شناسند.

پیش از این نیز آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا با ادعای اینکه آمریکا و متحدانش صلح و ثبات در جنوب شرقی آسیا را حفظ می نمایند، گفت در صورت وقوع اقدام یکجانبه علیه تایوان، آنها نیز اقداماتی انجام خواهند داد.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1902

به "تور چین ارزان: ارتش چین: از دریا و آسمان با دقت تحرک ناو آمریکا را زیر نظر داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین ارزان: ارتش چین: از دریا و آسمان با دقت تحرک ناو آمریکا را زیر نظر داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید