استراتژی تیم ها متفاوت است، ایران به دنبال حضور در جمع شش تیم است

به گزارش لیسون، به گزارش خبرنگاران، رقابت های لیگ ملت های والیبال در حال برگزاری است و تیم ملی والیبال ایران پس از خاتمه هفته دوم با کسب 16 امتیاز و پنج امتیاز بعد از تیم برزیل در صندلی دوم جدول رده بندی قرار گرفته است.

استراتژی تیم ها متفاوت است، ایران به دنبال حضور در جمع شش تیم است

محمود افشار دوست در مصاحبه با خبرنگاران درباره عملکرد تیم ملی در هفته دوم مسابقات گفت: برای ارزیابی عملکرد تیم باید چند موضوع را در نظر گرفت. در بحث ارزیابی نتایج، تیم ملی در هر دو هفته اول و دوم خوب و عالی عمل کرد. در بحث عملکرد تیمی نیز مقابل هر سه تیم برزیل، آرژانتین و ژاپن والیبال خوب و قابل قبولی به نمایش گذاشت. شرایط خوبی داریم هرچند که با توجه به تجربه لژیونرها پتانسیل و توانایی بالاتری داریم اما در مجموع تیم ملی نمره قبولی در این دو هفته گرفت.

کارشناس والیبال در پاسخ به این سوال که استفاده از ترکیب اصلی و فشار بر بازیکنان با تجربه باعث بروز مصدومیت هایی شده است و همین نگرانی را برای بازی های مهم تیم ملی به وجود آورده است در حالیکه پوریا یلی و مجرد به دلیل مصدومیت موسوی و غفور در بازی با ژاپن نشان دادند قابل اعتماد هستند، نظر شما چیست؟ گفت: به طور کلی زمانیکه سرمربیان حدود 2-3 ماه در اردوهای تیم ملی بر روی 8-7 بازیکن ترکیب اصلی را می چینند و پازل تکنیک و تاکنیک هایش را چیده است دیگر تعویض ها سخت می گردد مگر اینکه در جایی مانند بازی با ایتالیا مجبور به ورود پوریا فیاضی شد اما زمانیکه تیم خوب نتیجه می گیرد نیازی به تعویض نیست.

او ادامه داد: البته با سوال شما موافقم باید کمی زودتر فرصت بیش تری به این بازیکنان داده می شد اما در حال حاضر ما بیرون ماجرا هستیم و نمی دانیم سرمربی تیم ملی چه تفکری دارد، او درون تیم ملی است و به همه اتفاقات اشراف دارد. این را نیز قبول دارم که اکثر تیم ها به نفرات اصلی خود استراحت داده اند تا بازیکنانشان برای مسابقات انتخابی المپیک دچار آسیب دیدگی نشوند.

افشار دوست تاکید نمود: استراتژی تیم ها و سرمربیان با یکدیگر متفاوت است و هر تیمی با یک استراتژی وارد رقابت ها شده است. آمریکا به دلیل میزبانی در مرحله نهایی با خیال آسوده تر در بازی ها شرکت نموده است. برداشتم این است ایگور کولاکوویچ با این استراتژی که در هفته های اول و دوم باید امتیازات لازم را کسب کند از ترکیب اصلی استفاده کرد تا در هفته هایی که ایران میزبان است از این شرایط استفاده بیش تری کند و در نهایت تیم ملی به مرحله نهایی صعود کند.

دبیر اسبق فدراسیون والیبال در خاتمه گفت: برای تیم ملی آرزوی موفقیت دارم و ان شالله شاهد حضور تیم در جمع شش تیم نهایی باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 221

به "استراتژی تیم ها متفاوت است، ایران به دنبال حضور در جمع شش تیم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استراتژی تیم ها متفاوت است، ایران به دنبال حضور در جمع شش تیم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید