بازسازی چهره مردی که 9 هزار سال پیش مرده ، عکس (بازسازی خانه)

به گزارش لیسون، همشهری آنلاین نوشت: دانشمندان به تازگی پیروز شدند چهره جمجمه معروف 9 هزار ساله را بازسازی نمایند. این جمجمه در نزدیکی شهر باستانی جریکو کشف شده بود.

بازسازی چهره مردی که 9 هزار سال پیش مرده ، عکس (بازسازی خانه)

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

محققان اخیرا با استفاده از تکنولوژی دیجیتالی، چهره جمجمه ای 9 هزار ساله را بازسازی کردند که در نزدیکی شهر باستانی جریکو، با صدف هایی فرو رفته در جای چشم هایش پیدا شد.

در سال 1953، این جمجمه انسانی با صدف های وهم آوری در چشمخانه اش کشف شد و در حال حاضر در موزه بریتانیا واقع شده است. برای چندین دهه، محققان می خواستند بدانند که این جمجمه مرموز انسان متعلق به چه کسی است. اکنون به لطف یک تیم چند ملیتی از محققان، یک بازسازی دیجیتالی، چهره پشت جمجمه را نشان داده است.

سیسرو مورائس، متخصص گرافیک برزیلی و سرپرست این پروژه، گفت که این اولین بازسازی صورت در دنیا بود.

این کار چگونه انجام شد؟

در سال 2016 موزه بریتانیا میزان گیری جمجمه را با استفاده از میکروسی تی اسکن انجام داد. این میزان گیری ها برای ایجاد یک مدل سه بعدی جمجمه مجازی استفاده شد که محققان می توانستند صورت را روی آن تصویر نمایند.

این روش، بازسازی دقیقی از صورت در اختیار محققان قرار نداد، بنابراین تکنیک متفاوتی به کار گرفته شد. این روش نو که بازسازی صورت پزشکی قانونی (RFF) یا تقریب صورت پزشکی قانونی (AFF) نامیده می گردد، یک تکنیک تشخیص کمکی برای زمانی است که اطلاعات کمی برای شناسایی و تشخیص هویت فرد وجود دارد.

بر اساس محاسبات آنها، جمجمه متعلق به مردی با موهای تیره است. علاوه بر این، آن طور که ضایعه بهبودیافته در جمجمه اش نشان می دهد، او احتمالا در دهه 30 یا 40 زندگی خود بوده است.

محققان با استفاده از داده های آماری، نواحی از دست رفته جمجمه را پر کردند و مشخصات و ساختار صورت را تخمین زدند. آنها بعلاوه توانستند با استفاده از تغییر شکل و انطباق آناتومیک، حجم صورت را هم بازسازی نمایند.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 24 دی 1401 بروزرسانی: 24 دی 1401 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 2168

به "بازسازی چهره مردی که 9 هزار سال پیش مرده ، عکس (بازسازی خانه)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی چهره مردی که 9 هزار سال پیش مرده ، عکس (بازسازی خانه)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید