با مصرف این صیفی قند خون خود را کنترل کنید

به گزارش لیسون، فرقی نمی کند که جزو دوستداران بادمجان هستید یا گهگاه آن را مصرف می کنید. در هر حالت می توانید از فواید آن بهره مند شوید. مصرف بادمجان در کنار طعم دلنشینی که دارد، مزیت های مختلفی برای بدن دارد که می تواند مشکلاتی را درمان کند.

با مصرف این صیفی قند خون خود را کنترل کنید

بادمجان جزو آن دسته صیفی جاتی است که هواداران و مخالفان سرسختی دارد و از سوی دیگر، به رغم فوایدی هم که دارد، حساسیت های فراوانی برای عده ای به همراه می آورد. در این مطلب خبرنگاران به آنالیز پاسخ سوال خواص بادمجان برای سلامتی چیست می پردازد.

بادمجان با پوست التهاب را کاهش می دهد

در سال های اخیر، اخباری منتشر شده مبنی بر اینکه مصرف بعضی مواد از جمله بادمجان، گوجه فرنگی، فلفل رنگی و سیب زمینی سفید ایجاد التهاب می نمایند. نظریه ای وجود دارد مبنی بر این که این خانواده از مواد حاوی آلکالوئیدها هستند. این ماده افزایش دهنده التهاب بوده و در نهایت شرایطی مانند آرتریت، پسوریازیس و سندروم روده تحریک پذیر را تشدید می نمایند.

اما از نظر علمی تایید نشده که افراد بخواهند بادمجان را به بهانه ایجاد التهاب از رژیم غذایی خود حذف نمایند. البته شواهد زیادی هم دال بر التهاب زا بودن این قبیل مواد غذایی وجود ندارد. درواقع، آنتوسیانین ها، رنگدانه هایی که عامل رنگ تیره پوست بادمجان هستند، به عنوان آنتی اکسیدان های قوی شناخته می شوند. رژیم غذایی سرشار از آنتی اکسیدان کاهنده التهاب هستند.

قند خون را ثابت نگه می دارد

افرادی که قند خون بالایی دارند می توانند با افزودن بادمجان به غذاهای خود قند خون خود را کنترل نمایند. شاخص گلیسمیک بادمجان که نشان دهنده بالا رفتن قند خون است، بین 15 تا 30 است. غذاهایی که این شاخص در آن ها زیر 55 است، جز موادی به شمار می فرایند که قند خون را کاهش می دهند. بادمجان نه تنها قند خون را کاهش می دهد بلکه حاوی فیبر بالایی است که قند خون را تحت کنترل درمی آورد. برخلاف سایر کربوهیدرات ها، فیبر موجود در بادمجان هضم نشده باقی می ماند و جذب قند خون را کندتر می نماید. هر فنجان بادمجان مکعبی حاوی 4/2 مواد مغذی است.

به کاهش وزن یاری می نماید

فیبر موجود در بادمجان نه تنها برای قند خون مفید است، حاوی ترکیباتی است که به کاهش وزن هم یاری می نماید. مصرف مقادیر بالای فیبر به سیر ماندن طولانی مدت شما یاری می نماید و این باعث می گردد مقدار اشتها کاهش یابد. بادمجان ماده ای کم کالری است و تنها 20 کالری دارد. اگر در پی کاهش وزن هستید، آزادانه می توانید بادمجان را به انواع سالاد اضافه کنید.

سلامت استخوان ها را تضمین می نماید

هر فنجان بادمجان حاوی 19/0 میلی گرم منگنز است که حدود 8 درصد احتیاج روزانه برای مردان و 11 درصد احتیاج زنان را تامین می نماید. این ماده معدنی نقش مهمی در سلامت استخوان ها ایفا می نماید. منگنز با دیگر مواد مغذی چون کلسیم و ویتامین D برای شکل دهی استخوان هایی قوی و سالم تعامل می نمایند.

خطر سندروم متابولیک را کم می نماید

سندروم متابولیک، به مجموعه ای از علائم مرتبط اطلاق می گردد که عامل بروز چاقی، خطر بالای ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و دیابت نوع دو به شمار می رود. یکی از راه ها برای پیشگیری از بروز این سندروم، مصرف رژیم غذایی سرشار از میوه ها و سبزیجاتی چون بادمجان است. به علت خاصیت های ضدفشار خون، ضد دیابت و اثرات تقویت کاهش وزن، بادمجان در درمان سندروم متابولیک موثر است. اگر به کاهش چربی خون علاقمندید مطلب علائم کلسترول خون چیست؟ و کنترل آن چه راهکاری دارد؟ را بخوانید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب با این لوبیا از بیماری قلبی جلوگیری کنید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 11 شهریور 1401 بروزرسانی: 11 شهریور 1401 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 2105

به "با مصرف این صیفی قند خون خود را کنترل کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با مصرف این صیفی قند خون خود را کنترل کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید