بخورید و فورا لاغر شوید

به گزارش لیسون، با مصرف غذا ها و نوشیدنی های رژیمی ، متابولیسم تان را بالا برده و کالری بسوزانید . پس دفعه بعد که برای خرید مواد غذایی بیرون می روید ، یادتان نرود که این مواد را هم جزء لیست خرید خود قرار دهید .

بخورید و فورا لاغر شوید

بخورید و فورا لاغر شوید

با مصرف غذا ها و نوشیدنی های رژیمی ، متابولیسم تان را بالا برده و کالری بسوزانید . پس دفعه بعد که برای خرید مواد غذایی بیرون می روید ، یادتان نرود که این مواد را هم جزء لیست خرید خود قرار دهید .

یادتان باشد ؛ مقدار کالری مواد غذایی اهمیت زیادی دارد و هیچ چیز را نمی توانید جایگزین یک رژیم غذایی متعادل و برنامه ورزشی منظم کنید .

این 10 ماده غذایی عبارتند از :

1- آب

تحقیقات تازه اشاره بر این دارند که نوشیدن آب ، کاهش وزن را تسریع می بخشد . محققان در کشور آلمان دریافته اند که متابولیسم افراد مورد تحقیق ، با نوشیدن حداقل 17 اونس آب ، تا 30 درصد افزایش یافته است . این نوشیدنی طبیعی همچنین اشتها را هم کاهش می دهد و با کمک به دفع سدیم و سموم بدن ، نفخ و باد شکم را هم از بین می برد . نوشیدن کافی آب در طول روز باعث می شود که دیگر تشنگی را با گرسنگی اشتباه نگیرید !

2- چای سبز

تحقیقات نشان می دهد که عصاره چای سبز ، متابولیسم بدن را افزایش داده و به کاهش وزن کمک می کند . این چای که در روحیه هم تاثیر مثبت دارد ، خواص ضد سرطانی هم در داشته که از بروز بیماری های قلبی هم جلوگیری می کند .

3- سوپ

با خوردن یک کاسه سوپ به نام پیش غذا ، هم کمتر غذا خواهید خورد و هم سریع تر چربی می سوزانید . بر اساس تحقیقات انجام گرفته ، سوپ در کاهش اشتها تاثیر بسیار شگرفی دارد ، به این علت که از مایعاتی تشکیل شده که گرسنگی را برطرف می کند . در این تحقیق ، زنان می بایست از بین سه پیش غذایی که دارای 270 کالری بودند ، یکی را انتخاب می کردند . زنانی که سوپ مرغ و برنج را انتخاب کردند ، 100 کالری کمتر از سایرین مصرف می کردند .

4- گریپ فروت

رژیم گریپ فروت افسانه نیست ! محققان دریافته اند که شرکت کنندگانی که با هر وعده غذایی یک نصفه گریپ فروت مصرف می نمودند ، به طور میانه 6/3 پوند وزن کم کردند . این تحقیق اشاره بر این دارد که ویژگی های خاص غذایی موجود در این میوه سرشار از ویتامین C ، باعث پایین آوردن سطح انسولین خون می شود که به کاهش وزن می انجامد .

نکته : اگر از دارو های خاصی استفاده می کنید ، حتما از پزشک خود سوال کنید که احیانا گریپ فروت اثر منفی روی آنها نداشته باشد .

5- سیب و گلابی

براساس تحقیقات انجام گرفته ، زنان چاقی که به رژیم غذایی خود سه عدد سیب یا گلابی کوچک افزودند ، نسبت به زنانی که میوه را در رژیم خود وارد نکردند ، بیشتر وزن کم کردند . افراد میوه خوار مقدار کالری کمتری در روز مصرف می کنند . مصرف این میوه های سرشار از فیبر و کم کالری ، باعث می شود که احساس گرسنگی شما برطرف شده و کمتر غذا بخورید .

6- کلم بروکلی

تحقیقات بسیار زیادی رابطه بین کلسیم و کاهش وزن را به اثبات رسنده اند . کلم بروکلی نه تنها سرشار از کلسیم است ، بلکه سرشار از ویتامین C می باشد که جذب کلسیم را هم بالا می برد . این ماده غذایی همچنین سرشار از ویتامین A و فیبر است . این کلم که هر فنجان آن فقط 20 کالری در خود دارد ، نه تنها با چربی ها مقابله می کند ، بلکه حاوی مواد گیاهی است که سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از شما در مقابل بیماری ها محافظت می کند .

7- ماست کم چرب

طبق تحقیقات انجام گرفته ، محصولات لبنی به کاهش وزن کمک فراوانی می کنند . افرادی که تحت رژیم های کم کالری هستند ، و 3 تا 4 وعده مواد لبنی را جزء برنامه غذایی خود درآورده اند ، نسبت به کسانی که با همان مقدار کالری ، مواد لبنی کمتری در رژیم غذایی خود داشتند ؛ بسیار بیشتر وزن کم کردند . ماست کم چرب ، منبع بسیار غنی از کلسیم است که توصیه می شود 450 میلی گرم از آن را روزانه مصرف کنید .

8- گوشت بوقلمون بدون چربی

این ماده غذایی که جزء غذا های محبوب بدنسازان است ، چربی سوزی می کند . تحقیقات بسکمک ثابت کرده اند که پروتئین هم می تواند باعث بالا رفتن متابولیسم بدن شود ، چربی بسوزاند و بافت های ماهیچه ای تازه در بدن بسازد تا شما کالری بیشتری بسوزانید . مصرف 3 اونس از سینه بوقلمون در یک وعده غذایی که بدون چربی و بدون استخوان و پوست باشد ، حدودا 120 کالری در خود دارد که حاوی 26 گرم پروتئین کاهنده اشتها ، یک گرم چربی و فاقد هرگونه چربی اشباع است .

9- آرد جو دوسر

این ماده غذایی که برای سلامت قلب بسیار مفید است ، جزء بهترین انواع کربوهیدرات به تعداد می رود ؛ چون منبع بسیار عالی از فیبر است که حلال چربی و مقابله کننده با کلسترول می باشد . این ماده غذایی معده شما را به خوبی پر نگاه می دارد و انرژی لازم برای انجام فعالیت هایتان را به شما می دهد . از خوردن انواع آماده این ماده غذایی خودداری کنید ؛ چون نوع تازه آن است که می تواند ویتامین ها ، مواد معدنی و فیبر لازم برای بدن تان را تامین کند .

10- فلفل تند

محققان دریافته اند که خوردن فلفل تند ، متابولیسم بدن شما را بالا برده و اشتهای تان را تقلیل می دهد . علت آن این است که کپسای سین (ماده موجود در فلفل) موقتا بدن را برای ترشح بیشتر هورمون های استرس زا تحریک می کند ، که این عمل متابولیسم را بالا برده و باعث می شود که کالری بیشتری بسوزانید .

این 10 ماده غذایی مفید به طریق زیر به کاهش وزن کمک می کنند :

- هریک از این مواد غذایی مفید برای کاهش وزن ، معده تان را خوب پر کرده و با مقدار کالری کمتر ، گرسنگی شما را کاملا برطرف می کند .

- میوه های تازه و آبدار ، سبزیجات و سوپ ، کالری های موجود در مواد غذایی را کاهش داده و باعث می شود بدون تجاوز از حد تعادل کالری ها ، بیشتر بخورید .

- میوه های پر فیبر ، سبزیجات و حبوبات دستگاه گوارش شما را سلامت و سطح انسولین خون تان را در حد تعادل نگاه می دارد که باعث می شود چربی کمتر در بدن ذخیره شود .

- گوشت لخت و بدون چربی متابولیسم را بالا برده و کالری می سوزاند ؛ زیرا برای هضم ، نسبت به مواد غذایی دیگر به انرژی بیشتری نیاز دارد .

10 راه برای این که روزی 8 لیوان آب بنوشیم

بهترین راه برای تامین آب مورد نیاز بدن هم نوشیدن آب خالص است ، اما از آنجا که آب طعم و مزه خاصی ندارد ، به نظر برخی ها نوشیدن این حجم آب کار آسانی نیست . پیشنهاد ما این است که با ترفند های مختلف طعم و مزه آب را تغییر بدهید تا راحت تر بتوانید آب مورد نیاز بدن تان را از طریق نوشیدن مایعات تامین کنید . البته مراقب کالری دریافتی تان باشید و از افزودنی های پرکالری مانند شکر و قند و نبات برای تغییر طعم و مزه آب استفاده نکنید .

برای نوشیدن آب می توانید این 10 راه را امتحان کنید :

1. یک برش لیمو کنار لیوان آب قرار دهید .

2. چای کم رنگ بنوشید .

3. چند برش خیار در آب بیندازید . با این کار عطر و طعم آب تغییر می کند .

4. چند برش آناناس در لیوان آب قرار دهید .

5. مقداری آب پرتقال طبیعی به آب اضافه کنید .

6. مقداری خاکشیر یا تخم شربتی به آب اضافه کنید .

7. آب را با عرقیاتی مانند عرق نعناع ، گلاب ، عرق نسترن و عرق بید مخلوط کنید .

8. دوغ رقیق بنوشید .

9. از دم کرده گیاهان و ادویه های مختلف استفاده کنید . چای سبز ، چای بابونه ، چای نعناع ، چای زنجبیل و چای دارچین را امتحان کنید .

10. آب خالص بنوشید . بهترین راه برای تامین آب مورد نیاز بدن آب خالص و بدون هیچ افزودنی است . چون برخی نوشیدنی ها مانند چای و برخی انواع آب میوه مدر هستند و با افزایش حجم ادرار موجب دفع آب بدن می شوند . منبع:Salijoon.info

ارسال از طریق کاربر محترم سایت : sajad2007

منبع: راسخون
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 1782

به "بخورید و فورا لاغر شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخورید و فورا لاغر شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید