برگشت کم شنوایی با درمان ترمیمی به روش سلول های بنیادی

به گزارش لیسون، خبرگزاری خبرنگاران-کاندیدداروی MIT spinout Frequency Therapeutics رشد سلول های مویی را در گوش داخلی تحریک می نماید.

برگشت کم شنوایی با درمان ترمیمی به روش سلول های بنیادی

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، شرکت بیوتکنولوژی Frequency Therapeutics در پی برگرداندن کم شنوایی است؛ نه با سمعک یا ایمپلنت، بلکه با نوع جدیدی از درمان ترمیمی. این شرکت از مولکول های کوچک برای برنامه ریزی سلول های پیش ساز که از نسل سلول های بنیادی در گوش داخلی هستند، استفاده می نماید تا سلول های مویی ریز را ایجاد کند که به ما امکان شنیدن می دهد.

سلول های پیش ساز در گوش داخلی قرار می گیرند. زمانی که انسان در رحم است، سلول های مویی فراوری می نماید، اما قبل از تولد غیرفعال می شوند و دیگر هرگز به سلول های تخصصی تر مانند سلول های مویی حلزون گوش تبدیل نمی شوند. انسان ها با حدود 15000 سلول مو در هر حلزون به جهان می آیند. چنین سلول هایی باگذشت زمان می میرند و هرگز بازسازی نمی شوند.

در سال 2012، یک گروه تحقیقاتی توانست از مولکول های کوچک برای تبدیل سلول های پیش ساز به هزاران سلول مویی در آزمایشگاه استفاده کند. یکی از محققان این پروژه می گوید که هیچ کس قبلاً چنین تعداد سلول مویی فراوری نکرده است.

سلول های مویی وقتی در معرض صدا های بلند یا دارو ها از جمله شیمی درمانی های خاص و آنتی بیوتیک ها قرار می گیرند، از بین می فرایند. این دارو به گونه ای طراحی شده است که به داخل گوش تزریق می گردد تا این سلول ها در حلزون گوش بازسازی شوند. در آزمایش های بالینی، این شرکت قبلاً شنوایی افراد را با آزمایش های ادراک گفتار - توان درک گفتار و تشخیص کلمات - بهبود بخشیده است.

در اولین مطالعه بالینی، این شرکت پس از یک بار تزریق، پیشرفت های آماری قابل توجهی در درک گفتار در بعضی از شرکت کنندگان مشاهده کرد که بعضی از پاسخ ها نزدیک به دو سال طول کشید.

این شرکت تا به امروز بیش از 200 بیمار را تحت درمان قرار داده است و در سه مطالعه بالینی جداگانه، بهبود های بالینی معنی داری در درک گفتار دیده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 12 خرداد 1401 بروزرسانی: 12 خرداد 1401 گردآورنده: lison.ir شناسه مطلب: 2028

به "برگشت کم شنوایی با درمان ترمیمی به روش سلول های بنیادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگشت کم شنوایی با درمان ترمیمی به روش سلول های بنیادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید